eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiInterpretacje i wyjaśnienia › Stawka VAT na czasopisma fachowe a ulotki reklamowe

Stawka VAT na czasopisma fachowe a ulotki reklamowe

2008-09-11 06:55

Przeczytaj także: Ekran akustyczny: budowa z 7-proc. stawką VAT?


1. periodyków o treści ogólnej, stanowiących podstawowe źródło informacji bieżącej o aktualnych wydarzeniach krajowych i zagranicznych, przeznaczonych dla szerokiego kręgu czytelników;
2. publikacji zawierających treści pornograficzne, publikacji zawierających treści nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość lub znieważające z tych powodów grupę ludności lub poszczególne osoby oraz publikacji propagujących ustroje totalitarne;
3. wydawnictw, w których co najmniej 33% powierzchni jest przeznaczone nieodpłatnie lub odpłatnie na ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe, w szczególności czasopism informacyjno-reklamowych, reklamowych, folderów i katalogów reklamowych;
4. wydawnictw, które zawierają głównie kompletną powieść, opowiadanie lub inne dzieło w formie tekstu ilustrowanego lub nie, albo w formie rysunków opatrzonych opisem lub nie;
5. publikacji, w których więcej niż 20% powierzchni jest przeznaczone na krzyżówki, kryptogramy, zagadki oraz inne gry słowne lub rysunkowe;
6. publikacji zawierających informacje popularne, w szczególności porady, informacje o znanych i sławnych postaciach z życia publicznego;
7. czasopism, na których nie zostanie uwidoczniona wysokość nakładu.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest wydawcą m.in. płatnych, fachowych czasopism o tematyce rolniczo-ogrodniczej (PKWiU 22.13). W każdym z tych czasopism ma możliwość zamieszczenia odpłatnych reklam - także w postaci insertowania (wkładkowania) ulotek, broszur, katalogów, itp. zewnętrznych materiałów reklamowych. Zdarza się również, że takim dodatkiem, który odpłatnie jest wrzutkowany do czasopisma Wnioskodawcy, jest inne czasopismo (nie wydawane przez Wnioskodawcę) o charakterze czysto reklamowym, oznaczone własnym symbolem ISSN.Takie wrzutkowane czasopismo może być nawet kilkudziesięciostronicowe. Za usługę wrzutkowania Wnioskodawca pobiera stosowną opłatę od wydawcy tego czasopisma reklamowego. Dołączenie takiego dodatku natomiast nie wpływa na cenę sprzedaży czasopisma Wnioskodawcy, która jest taka sama niezależnie od faktu, czy zawiera dodatek reklamowy czy nie.Wnioskodawca wskazuje, że materiały te są odrębnymi publikacjami, które nie są trwale związane z jego czasopismem.

Należy zauważyć, iż cyt. wyżej przepis § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 kwietnia 2004r. zawiera wykaz wymogów, które muszą zostać spełnione aby można było zaliczyć dane czasopismo do czasopism specjalistycznych. Dopiero wypełnienie wszystkich tych warunków pozwoli na uznanie danego czasopisma za specjalistyczne.Jednocześnie przepis ten wymienia zbiór czynników, których wystąpienie wyklucza taką możliwość, nawet jeżeli spełnione zostały pozostałe wymogi. Należy przy tym podkreślić iż wystąpienie chociaż jednego, spośród wymienionych w punktach 1 do 7 ww. § 7 ust. 3 rozporządzenia czynników powoduje niemożność uznania danego czasopisma za specjalistyczne.Jednym z kryteriów pozwalających na korzystanie z preferencyjnej 0% stawki podatku jest procent powierzchni czasopisma przeznaczony na reklamy. Z okoliczności faktycznych przedstawionych we wniosku wynika, że dołączane przez Wnioskodawcę do jego czasopisma materiały reklamowe (broszury, ogłoszenia handlowe, czasopisma informacyjno-reklamowe, foldery i katalogi reklamowe) są odrębnymi publikacjami, oznaczonymi własnym symbolem ISSN, które nie są trwale związane z czasopismem Wnioskodawcy i nie mają wpływu na cenę czasopisma Wnioskodawcy. Wobec tego należy uznać, że wrzutkowane obce materiały reklamowe nie powinny być uwzględniane przy obliczaniu powierzchni zajętej przez reklamy w czasopiśmie wydawanym przez Wnioskodawcę.(…)”


Pełną treść interpretacji można przeczytać na stronie Ministerstwa Finansów

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd skarbowy lub izbę skarbową.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: