  • 1. Data: 2002-05-15 00:37:48
    Temat: 0,30 PLN na FGSP - przelewac?
    Od: Agata <a...@a...net>

    Witam

    Mam kolejny problem. Tragikomiczny IMO.

    Mam zatrudnionego pracownika (jedynego w firmie) na 1/2 etatu ze stawka
    minimalna. Dopatrzylam sie wlasnie, ze nie musze placic za niego FP (
    9,31 PLN zostaje w kieszeni :-) ). Ale na FGSP te 0,30 PLN placic
    przeciez powinnam. Kurcze, ten przelew mnie kosztuje dziesiec razy
    wiecej. No gdzie tu rozsadek? Wykazywac to na deklaracji i przelewac,
    czy moze sobie darowac?

    pzdr
    --
    Agata

  • 2. Data: 2002-05-15 06:40:13
    Temat: Re: 0,30 PLN na FGSP - przelewac?
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Zapłać na jednym przelewie za cały rok z góry i po problemie.

    Pozdr.
    JerryU

  • 3. Data: 2002-05-15 07:30:41
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Agata wrote:
> [...]
    > przeciez powinnam. Kurcze, ten przelew mnie kosztuje dziesiec razy
    > wiecej. No gdzie tu rozsadek? Wykazywac to na deklaracji i przelewac,

    Założyć sobie Biznes konto w mBanku i przelewać do ZUSu za darmo.
    --
    pjo

  • 4. Data: 2002-05-15 08:08:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Popieram, też założyłem.
    Przelewy do ZUS za darmo, bez wypisywania papierków, z domciu przez
    internet.
    Ja szukałem kiedyś w przepisach ale nie znalazłem opisu takiej sytuacji,
    tzn. jeżeli kwota prowizji przekracza wartość przelewu. Jak nie ma w
    przepisach znaczy że trzeba płacić.

    WS

    Użytkownik Piotr J. Ochwal <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@p...onet.pl...

  • 5. Data: 2002-05-15 08:19:41
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    > Ja szukałem kiedyś w przepisach ale nie znalazłem opisu takiej sytuacji,
    > tzn. jeżeli kwota prowizji przekracza wartość przelewu. Jak nie ma w
    > przepisach znaczy że trzeba płacić.

    Ano trzeba. Czasami Teleexpres pokazuje pisma z ZUSu informujące, że
    ktoś tam zalega 1,50 zł wysłane poleconym za 2,70. Trudno - taka
    procedura, trzeba wysłać.
    --
    pjo

  • 6. Data: 2002-05-15 10:03:28
    Od: "Janusz B." <j...@p...wp.pl>

    "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ano trzeba. Czasami Teleexpres pokazuje pisma z ZUSu informujące, że
    > ktoś tam zalega 1,50 zł wysłane poleconym za 2,70. Trudno - taka
    > procedura, trzeba wysłać.

    Moze troche nei na temat, ale kumpel dostal poleconym informacje z TPSA, ze
    zalega z platnoscia 2 gr. Po zaokragleniu ma do zaplaty: 0zl :)
    No i ... ma ponaglenie, ktorego nie ma jak zaplacic :)

    Janusz

  • 7. Data: 2002-05-15 10:07:51
    Od: "Janusz B." <j...@p...wp.pl>

    "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> wrote in
    > Popieram, też założyłem.
    > Przelewy do ZUS za darmo, bez wypisywania papierków, z domciu przez
    > internet.

    no wlasnie... ja tez mam, ale jeszcze nie skorzystalem, bo caly czas
    zastanawiam sie nad tym co wpisac do KPiR w miejscu gdzie wpisuje sie numer
    faktur czy "BDW"... mam wpisac "przelew intenetowy" ?

    byla juz na ten temat burzliwa dyskusja... i skutkow nie bylo. heh. z jednej
    strony przeciez bank nie moze wypuscic produktu, ktorego uzywanie powoduje
    problemy, a z drugiej strony... no wlasnie, co na to urzednicy?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2002-05-15 10:21:39
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Janusz B. wrote:
    > no wlasnie... ja tez mam, ale jeszcze nie skorzystalem, bo caly czas
    > zastanawiam sie nad tym co wpisac do KPiR w miejscu gdzie wpisuje sie numer
    > faktur czy "BDW"... mam wpisac "przelew intenetowy" ?

    Ponieważ mBank nie udostępnia numeru referencyjnego transakcji,
    proponuję wpisanie tam informacji: "przelew mBank / data_waluty"
    --
    pjo

  • 9. Data: 2002-05-15 20:25:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Janusz B. <j...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abtbv3$mvd$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > strony przeciez bank nie moze wypuscic produktu, ktorego uzywanie powoduje
    > problemy, a z drugiej strony... no wlasnie, co na to urzednicy?

    A co to była za dyskusja? Co to za numer referencyjny transakcji?
    WS

  • 10. Data: 2002-05-15 22:38:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ A co to była za dyskusja?

    Było kilka: zaaplikuj groups.google.com (*.podatki i hasło
    INTELIGO)

    Koszystając z powrotu dyskusji: a jak aktualne zapatrywania
    na wystawianie DW do rozliczenia konta i zapłaty FP ??!

    >+ Co to za numer referencyjny transakcji?

    Np. w Inteligo każda transakcja ma unikalny numer, wykazywany
    na wyciagach (generowanych automatycznie, na żądanie,
    z filtrem). W mBanku pewnie też ma :> tylko klientowi nie
    została udostepniona.

    Pozdrowienia, Gotfryd