  • 1. Data: 2002-01-23 07:53:36
    Temat: 0% (7%) VAT na mieszkanie od developera POMOCY !!!
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    bardzo proszę o pomoc

    w ramach podpisanej z developerem umowy na sprzedaż mieszkania dokonałem
    wpłaty kolejnej raty (przekraczającej w momencie realizacji 50 % wartości
    mieszkania) w dniu 31.12.2001 roku (przelewem bankowym z tego dnia),
    rachunek developera został uznany tą kwotą w dniu 3.01.2002 roku. Developer
    najpierw wystawił 31 grudnia fakturę VAT z 0% podatkiem, po czym w styczniu
    wystawił korektę na 7 %. Podpisać ją czy nie ????

    Czy wpłacona kwota objęta jest 0% czy 7% podatkiem VAT ????

    z góry dziekuję za pomoc

    vide: Gazeta Prawna GP nr 9(614) z 14 stycznia 2002 "Co ze spóźnionymi
    wpłatami"

  • 2. Data: 2002-01-23 09:21:44
    Temat: Re: 0% (7%) VAT na mieszkanie od developera POMOCY !!!
    Od: "Marcin" <o...@o...it.pl>

    Wydaje mi się że Developer ma rację , gdyż na pewno masz w umowie zapis że
    ratę za wpłaconą uważa się za dokonaną kiedy środki faktycznie znajdą się na
    rachunku Developera .............. , tak więc mogłeś nawet wysłać przelew
    27.XII.01 i kiedy faktycznie dotarł po 01.01.02 to wystawią Ci korektę

    Marcin
    P.S. Czy słyszeliście coś a propos zwrotu tego 7% Vatu przez US ????

  • 3. Data: 2002-01-23 09:22:15
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    sęk w tym, ze nie,

    wynegocjowałem zmianę w zapisie umowy i za datę wpłaty uznaje się dzień
    obciążenia mojego rachunku potwierdzoną kopią dokumentu potwierdzającego
    przelew.

    natomiast on tłumaczy, ze obowiązek podatkowy powstaje niezależnie od
    zapisów umowy w dniu uznania jego rachunku (mimo dogłębnej analizy nie udało
    mi się potwierdzić jego racji)

  • 4. Data: 2002-01-23 19:04:05
    Od: Magda <m...@w...pl>

    Radoslaw Podhorecki wrote:

> [...]
    > najpierw wystawił 31 grudnia fakturę VAT z 0% podatkiem, po czym w styczniu
    > wystawił korektę na 7 %. Podpisać ją czy nie ????
    napewno nie podpisuj,bo wtedy będziesz musiał zapłacić dodatkowo 7%.
    Poproś o podstawę prawną na piśmie - jeżeli masz taki zapis w umowie
    to raczej masz spokój.

    > Czy wpłacona kwota objęta jest 0% czy 7% podatkiem VAT ????
    Wyglada mi to na to że jakaś najgorliwa księgowa nie chce mieć
    jakichkolwiek kłopotów więc wymysliłam sobie że wystawić klientowi
    korektę. Niech naiwny płaci :)))

    Czy firma developer jest na pełnej księgowości ?
    Jeśli nie,a boją się tylko kontroli z US to spóbuj,aby wystawili Ci KP
    z datą 31 grudzień 2001.
    A przede wszystkim developer ma problem,a nie Ty - póki nie podpiszesz
    korekty faktury VAT.

    MK

  • 5. Data: 2002-01-24 10:37:43
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    dziękuje za cenne uwagi

    rzeczywiście cały problem leży w obawie developera (a właściwie jego doradcy
    podatkowego) przed US, najzwyczajniej nie chcą ponosić jakiegokolwiek
    ryzyka.

    mam jeszcze jedno pytanie: czy wartość zwrócić się do US (w trybie Art.14 §4
    Ordynacji Podatkowej) z zapytaniem jakim podatkiem powinna być opodatkowana
    wpłata ?

    pozdrawiam serdecznie wszystkich życzliwych
    Radek

  • 6. Data: 2002-01-24 11:28:45
    Od: "RobertO" <r...@s...pl>

    pewnie warto, zawsze to jakiś papierek przetargowy ...
    ale i tak US nie ponosi odpowiedzialności za udzielone informacje ...
    To że twój US (tam możesz się zwrócić do US o informacje (Ordynacja)) wyda
    opinię pozytywną dla Ciebie to nie oznacza że US developera będzie miał
    takie samo zdanie....
    Sam zwróciłem się kiedyś do US, odpowiedzieli mi na moją korzyść, ale
    okazało się że i tak błędnie zinterpretowali przepisy (później była
    interpretacja MFin., też na moją korzyść, ale inna)

    Użytkownik "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl> napisał w
    wiadomości news:a2onvr$otn$1@news.tpi.pl...

  • 7. Data: 2002-01-25 09:07:47
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    a czy mogę złożyć zapytanie do US właściwego dla siedziby developera ?