  • 1. Data: 2003-04-09 09:22:36
    Temat: 0,75% można odliczać!
    Od: b...@p...onet.pl

    Otrzymałem od koleżanki wiadomość (potwierdzoną przez jej teścia :), że 0,75%
    podstawy ubezpieczenia zdrowotnego, nieodliczanego bezposrednio od podatku w
    PIT-5 - mozna sobie wrzucac w koszty - co prawda nie jest
    to wielka kwota, bo 3 zl z kawalkiem, ale podobno mozna to robic jezeli chce
    sie komus bawic w cos takiego.

    A dodatkowo pytanie - które będzie zapewne świadectwem mojej całkowitej
    ignorancji jako przedsiębiorcy - w PIT-5 za marzec, składanym do 20 kwietnia,
    odpisujemy sobie zdrowotne płacone w miesiącu marcu - czyli to płacone do 10
    marca - w ZUSie za luty, prawda?

    Bo ciągle się w tym gubię..

    Pozdrawiam
    burt

  • 2. Data: 2003-04-09 09:32:57
    Temat: Re: 0,75% można odliczać!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > PIT-5 - mozna sobie wrzucac w koszty - co prawda nie jest
    > to wielka kwota, bo 3 zl z kawalkiem, ale podobno mozna to robic jezeli

    Ustawa o pdof (Art. 23, pkt. 58) mowi wprost, ze kosztem uzyskanie
    przychodu skladka zdrowotna NIE JEST.
    Czy tesc twojej kolezanki moze podac podstawe prawna swoich twierdzeń?

> [...]
    kwietnia,
    > odpisujemy sobie zdrowotne płacone w miesiącu marcu - czyli to płacone do

    W PIT-5 za marzec, skladanym do 20 kwietnia,
    odpisujesz sobie od podatku skladke zdrowotna placona w marcu (za luty).
    Tak jest klasycznie.
    Byc moze mozna tez inaczej, ale tu moja wiedze sie konczy.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 3. Data: 2003-04-09 10:00:23
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Wed, 9 Apr 2003 11:32:57 +0200, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    >W PIT-5 za marzec, skladanym do 20 kwietnia,
    >odpisujesz sobie od podatku skladke zdrowotna placona w marcu (za luty).

    tak gwoli ścisłości: chodzi o "składkę opłaconą od początku roku",
    czyli suma narastająca (w marcu suma za grudzień, styczeń i luty).

    Moim zdaniem opis do do punktu 48 w PIT-5 powinien być zmieniony.
    Od tego roku nie mozna przecież odliczać "opłaconej składki", lecz
    7,75% podstawy nalicznia.

  • 4. Data: 2003-04-09 14:56:11
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > tak gwoli ścisłości: chodzi o "składkę opłaconą od początku roku",
    > czyli suma narastająca (w marcu suma za grudzień, styczeń i luty).

    Oczywiscie, sorry ze napisalem nieprecyzyjnie.
    Powinienem byl napisac:
    W PIT-5 za marzec, skladanym do 20 kwietnia,
    odpisujesz sobie od podatku skladki zdrowotne od poczatku roki
    z tą placona w marcu (za luty) wlacznie.

    > Moim zdaniem opis do do punktu 48 w PIT-5 powinien być zmieniony.
    > Od tego roku nie mozna przecież odliczać "opłaconej składki", lecz
    > 7,75% podstawy nalicznia.

    W opisie tego punktu jest napisane:
    "...z zastrzeżeniem art. 27b ust.2 ustawy.".
    I to jest wlasnie to ograniczenie do 7,75%.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2003-04-10 14:50:28
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    0,75%
    > podstawy ubezpieczenia zdrowotnego, nieodliczanego bezposrednio od podatku
    [ ... ]

    jak juz to chyba 0.25%

    ( 8,00 - 7,75 = u mnie zawsze daje 0,25 )

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2003-04-14 01:40:18
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Piotr W -----###
> [...]
    > [ ... ]
    >
    > jak juz to chyba 0.25%
    >
    > ( 8,00 - 7,75 = u mnie zawsze daje 0,25 )

    a co za różnica ile? i tak nie można brać w koszty...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...