  • 1. Data: 2007-09-01 09:52:27
    Temat: 183 dni - jak sie dowodzi
    Od: t...@g...com

    Witam,

    Zgodnie z prawem podatkowym podatnik ma nieograniczony obowiazek
    podatkowy w Polsce jesli przebywal w danym roku podatkowym w Polsce
    przez co najmniej 183 dni.

    Przejrzalem kilka serwisow internetowych, ktore uzywaja sformulowania,
    ze to podatnik musi udowodnic US, ze nie przebywal 183 dni w Polsce
    (jesli nie chce miec nieograniczonego obowiazku). Czy to prawda, czy
    tez raczej US musialby udowodnic, ze w Polsce sie przebywalo?

    Jesli trzeba umiec udowodnic ile czasu przebywalo sie poza Polska, to
    w jaki sposob mozna to zrobic? Mam przechowywac bilety kolejowe, czy
    jak? Wydaje mi sie, ze jasna sytuacja jest tylko przy przekraczaniu
    granicy lotniczej, bo tam pan z okienka przeciaga moj dowod przez
    czytnik i przekroczenie granicy jest potwierdzone. Ale np. nie moglbym
    juz udowodnic, ze dzien pozniej nie wrocilem przejsciem kolejowym.

    Z gory dziekuje za uwagi w tym temacie.

    Pozdrawiam,
    Marek