  • 1. Data: 2006-11-23 10:45:19
    Temat: 2007 - uproszczone pit5?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Coś słyszałem o zamiarach uproszczenia pitów dla DG od nowego roku - bodajże
    na takich zasadach że nie trzeba będzie składać PIT-5, tylko płacić
    zaliczki.

    Na podatki.pl znalazłem coś takiego: http://podatki.pl/artykuly/20_10.htm
    Nie wiem czy to nie wymaga logowania do serwisu, ale generalnie zawiera
    listę proponowanych zmian podatkowych. Niestety pewnie większość nieaktualna
    (artykuł z 03.04.2006), a zmiany były bardzo miłe - odliczanie VAT od
    samochodów osobowych, likwidacja zabawy w faktury korygujące przy
    transakcjach unijnych itp...

    Czy gdzieś jest jakaś strona z kompletem informacji o tym co nowego nas czeka
    w 2007?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 2. Data: 2006-11-23 12:09:50
    Temat: Re: 2007 - uproszczone pit5?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 11:45:19 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > bodajże
    > na takich zasadach że nie trzeba będzie składać PIT-5, tylko płacić

    Sam jestem ciekaw co sie z tym stalo

    BTW wejdź na forum skarbowcy.pl i poczytaj co tam sądzą o tym pomysle :)

  • 3. Data: 2006-11-23 14:32:52
    Od: a...@o...pl

  • 4. Data: 2006-11-23 14:33:32
    Od: a...@o...pl

    Bardzo dobrze zmiany te sa opisane na stronie
    http://www.pit.pl/pages/i/2539.php

  • 5. Data: 2006-11-23 14:34:39
    Od: a...@o...pl

    zobacz na stronie http://www.pit.pl/pages/i/2539.php

  • 6. Data: 2006-11-23 15:25:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 13:09:50 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Sam jestem ciekaw co sie z tym stalo
    >
    > BTW wejdź na forum skarbowcy.pl i poczytaj co tam sądzą o tym pomysle :)

    Czyli co - nie będzie już PITów miesiecznych???? Juppi! :)

  • 7. Data: 2006-11-23 17:39:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 23 Nov 2006 06:33:32 -0800, a...@o...pl napisał(a):
    > Bardzo dobrze zmiany te sa opisane na stronie
    > http://www.pit.pl/pages/i/2539.php

    O, fajne podsumowanie :)

    Czy dobrze zrozumiałem, że przy zakupie samochodu osobowego można będzie
    odliczyć 60% kwoty VAT - nie więcej niż 6000PLN?

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-11-24 07:24:07
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > O, fajne podsumowanie :)
    >
    > Czy dobrze zrozumiałem, że przy zakupie samochodu osobowego można będzie
    > odliczyć 60% kwoty VAT - nie więcej niż 6000PLN?

    właśnie tak jest w obecnych przepisach i tak można robić

  • 9. Data: 2006-11-27 07:54:09
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On 23 Nov 2006 06:34:39 -0800, a...@o...pl wrote:

    >zobacz na stronie http://www.pit.pl/pages/i/2539.php

    Wynikałoby z tych zapisów, że mając podatek liniowy mogę płacić
    zaliczki kwartalnie i nie składać deklaracji. Nie ma żadnych pułapek?

    --
    Harnaś

  • 10. Data: 2006-11-27 08:01:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 08:54:09 Harnaoe <_...@w...pl_USUN_TO_>
    napisał(a):

    > Wynikałoby z tych zapisów, że mając podatek liniowy mogę płacić
    > zaliczki kwartalnie i nie składać deklaracji. Nie ma żadnych pułapek?

    Na pierwszy rzut oka faktiko, wystarczy do 20. lutego zawiadomić
    naczelnika.
    Ciekawe co wyjdzie z dokładniejszych analiz. Bo to wszytsko to za piękne
    żeby było prawdziwe.