  • 1. Data: 2003-12-29 15:51:06
    Temat: 22% VAT na mat. budowlane od 1 stycznia 2004
    Od: "Krzysiek" <k...@i...com.pl>

    Na stronach www.mf.gov.pl w dalszym ciągu jest uwaga, że 7% obowiązuje
    tylko do 31.12.2003.
    Czy macie jakieś przecieki?

    --
    Krzysztof Lis

    http://www.infostar.com.pl
    http://www.restauracja.net.pl
    http://www.hotel.biz.pl

  • 2. Data: 2003-12-30 06:57:47
    Temat: Re: 22% VAT na mat. budowlane od 1 stycznia 2004
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-29 16:51, Użytkownik Krzysiek napisał:

    > Na stronach www.mf.gov.pl w dalszym ciągu jest uwaga, że 7% obowiązuje
    > tylko do 31.12.2003.
    > Czy macie jakieś przecieki?

    Najświeższe wieści (podane przez PAP):
    "Stawka VAT na materiały budowlane do końca kwietnia 2004 roku będzie
    wynosiła 7 proc. - wynika z rozporządzenia Ministerstwa Finansów
    opublikowanego w poniedziałkowym Dzienniku Ustaw."

    No to koniec gdybań ;-)

    Tomek

  • 3. Data: 2003-12-30 07:12:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > wynosiła 7 proc. - wynika z rozporządzenia Ministerstwa Finansów
    > opublikowanego w poniedziałkowym Dzienniku Ustaw."

    Dobrze tez pamiętac że na usługi i robot budowlane VAT 7% będzie
    obowiązywał do 2007 roku.
    Co oznacza że bardziej mi się opłaca ofijalnie zlecic malowanie niz
    kupić farbę i dać w łape Panu Jankowi żeby mi ściany maznął. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-31 06:16:43
    Od: "mw" <r...@p...onet.pl>

    Z jaką stawkę podatku VAT firma usługowa zakupi tą farbę? Wydaje mi się że
    za 22%.
    W takim razie cena farby zostanie taka sama.
    Pozdrowienia TR

  • 5. Data: 2003-12-31 08:09:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, mw wrote:

    >+ Z jaką stawkę podatku VAT firma usługowa zakupi tą farbę?
    >+ Wydaje mi się że za 22%.

    Czy tyle jest *dziś* ? (nie wiem)

    >+ W takim razie cena farby zostanie taka sama.

    Możesz pisać *pod* właściwym cytatem ? Byłoby prościej
    zrozumieć co chcesz powiedzieć ! Cena netto załóżmy że
    zostania ta sama. I co dalej ? ;)

    [...Maddy...]
> [...]
    >+ > Co oznacza że bardziej mi się opłaca ofijalnie zlecic malowanie niz
    >+ > kupić farbę i dać w łape Panu Jankowi żeby mi ściany maznął. :-)

    ...bo jeśli przypadkiem VAT na farbę dziś wynosiłby 7% a od maja
    - 22%, to jeśli usługa byłaby objęta 7% VAT - to w maju przy
    "oficjalnym zleceniu" firmie zostanie w kieszeni 14% VAT, czyli
    o tyle może obniżyć wartość usługi, co częściowo skompensuje wartość
    podatku dochodowego...
    Mowa oczywiście o firmie-VATowcu, a nie "firmie po godzinach"
    która celem niewejścia w VAT kupuje farbę "na klienta" i *osobno*
    żeby do limitu się nie liczyła :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-31 08:20:42
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "mw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z jaką stawkę podatku VAT firma usługowa zakupi tą farbę? Wydaje mi się że
    > za 22%.
    > W takim razie cena farby zostanie taka sama.

    I tu kłania się nieznajomość zasad dziłania podatku VAT (ale nie przejmuj
    się nawet w M.Finansów niewiele osób to rozumie nie mówiąc już o Sejmie)
    Patrzaj:
    Założenia: cena farby 100, stawka podatku 22%, cena usługi - cena materiału
    plus 10% narzut opodatkowana 7%
    1. Maluję sam - wydaję 122 zł
    2. Maluje firma - kupuje farbe za 122 zł w tym 22zł podatku do odliczenia,
    firma fakturuje mnie na 110 + 7% VAT czyli 117,70 zł czyli płacę o 4,30 zł
    mniej niż poprzednio.

  • 7. Data: 2003-12-31 08:59:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Użytkownik "mw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Firma nie sprzedaje mi farby i malowania osobo ale roboty remontowe
    postac malowania. Ate są na 7% VAT

    > I tu kłania się nieznajomość zasad dziłania podatku VAT (ale nie przejmuj
    > się nawet w M.Finansów niewiele osób to rozumie nie mówiąc już o Sejmie)

    I jeszcze nieznajomośc zasad fakturowania w budownictwie.
    A raz widziałam faturę na "wykonanie przyłacza kanalizacyjnego" czyli
    robociznę i do tego dwie strony 'sprzedanego' materiału. Koszmarek.

> [...]
    > firma fakturuje mnie na 110 + 7% VAT czyli 117,70 zł czyli płacę o 4,30 zł

    Tak a propos to farba faktycznie jest na 22% więc akurat i teraz i po 30
    kwietnia zysk jest ten sam. Ja sama z tego korzystałam 2 lata temu ale
    zapomniałam. Skoro i tak miałam zatrudnić malarzy oficjalnie (ulga
    budowlana na to małe mieszkano pomieściła wszystkie mozliwe wydatki, żal
    odpuścić) to niech oni kupuja farbę ;-)

    Więc powiedzmy że to gips, płytki albo kabina prysznicowa. Teraz 7%
    niedlugo 22% VAT.
    Teraz nam wszystko jedno jak to rozliczymy ale za 4 miesiące lepiej
    będzie kupić roboty budowlane - ułożenie płytek z materiału wykonawcy
    czy tez wymiane kabuny prysznicowej niż kupic materiał i zatrudnić kogos
    do montażu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk