  • 11. Data: 2019-05-10 12:41:50
    Temat: Re: AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
    Od: Adam <a...@g...com>

    https://groups.google.com/d/msg/pl.soc.prawo.podatki
    /8itsENydPKg/Pj3fCSr3xjYJ

    > Ale tam jest trochę inna sytuacja. Jak ktoś zdecydował się fakturować
    > to jest jak tam - termin wystawienia faktycznie jest do 15 następnego
    > miesiąca,
    > ale jak nie wiesz ile, to i tak Ci się nic nie zmienia w sensie
    > interpretacji

    Ale tam jest dokładnie pytanie o ten sam system AdSense (AdMob to jest to samo tylko
    dla urządzeń mobilnych). I ten sam problem, że do uzyskania przelewu nie wiadomo jaka
    będzie ostateczna kwota (bo mogą się zdarzyć potrącenia lub całkowite zablokowanie
    konta bez wypłaty) - o czym pisze autor tamtego wątku (zwłaszcza w pierwszej i
    ostatniej swojej wiadomości).

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2019-05-10 12:57:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 12:41, Adam pisze:
> [...]
    zablokowanie konta bez wypłaty) - o czym pisze autor tamtego wątku (zwłaszcza w
    pierwszej i ostatniej swojej wiadomości).

    Mam taką samą sytuację z fakturą prowizyjną ze zrealizowanych w Polsce
    zleceń
    przez firmę X, ale nigdy nie wiem ile i czego oni sprzedali i niby mam
    przychód
    za rok ale nie wiem jak duży i grzecznie czekam az firma przyśle mi
    zestawienie
    i dopiero wtedy fakturuję i oni tyle płacą - ale problem z ustaleniem
    przychodu
    jest na podobnej zasadzie - coś niby jest ale nikt nie wie ile i dopóki
    to się nie zmaterializuje, to szkoda czasu na rozliczanie.

  • 13. Data: 2019-05-10 15:22:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Reasumując.

    Jeśli ostateczna kwota naszego zarobku nie jest ustalona (tak jak w Adsense, gdzie
    Google może potrącić jakąś cześć szacunkowej wypłaty lub nic nie wypłacić - i wypłata
    środków jest dopiero po 23 dniu kolejnego miesiąca).

    Przychód można potraktować kasowo i wystawić fakturę gdy przyjdzie przelew.
    Wtedy data wystawienia faktury i data ukończenia usługi (zdarzenia gospodarczego) =
    data fizycznego otrzymania środków na konto w banku?

  • 14. Data: 2019-05-10 17:53:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 15:22, Adam pisze:
> [...]
    > Wtedy data wystawienia faktury i data ukończenia usługi (zdarzenia gospodarczego) =
    data fizycznego otrzymania środków na konto w banku?

    Ja myślę, że to jest do obrony. Szczególnie jak słyszę, że przelew z
    Google nie ma szczególnie mocnego związku z faktura. Tzn można próbować
    wystawiać fakturę, ale oni jej w ogóle nie płacą tylko płacą coś tam wg
    swojego widzimisię.
    Gdybym stanowił prawo w RP, to tak bym przyjął, że tutaj datą wykonania
    czy ukończenia usługi jest wpływ środków na konto.