  • 1. Data: 2016-06-16 16:32:26
    Temat: Adres na fakturze (rozstrzygnięcie)
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    Nie wiem czy było, jak tak to sorry.

    Pamiętam mocne spory tutaj o to jaki adres należy stosować
    w przypadku DG na fakturach. Adres zamieszkania czy "siedziby" (obecnie główne
    miejsce wyk. działalności).

    Dzisiaj trafiłem na taką oto interpretację:
    http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyka
    z.php?id=306719-2014-06-05-minister-finansow-pt8-033
    -36-274-wch-14-rd52006

    A więc podajemy "główne miejsce wykonywania DG".
    I pozamiatane :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 2. Data: 2016-06-16 17:56:03
    Temat: Re: Adres na fakturze (rozstrzygnięcie)
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 16:32, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    z.php?id=306719-2014-06-05-minister-finansow-pt8-033
    -36-274-wch-14-rd52006

    > A więc podajemy "główne miejsce wykonywania DG".

    Na VIES będziesz z adresem ze zgłoszenia do VAT
    i nic Ci nie sprzedadzą na adres działalności,
    ani Ty nie sprzedasz, bo będą chcieli dane zgodne z tym co w systemie.
    I pozamiatane :-)

  • 3. Data: 2016-06-16 19:13:57
    Od: <1...@...191357.invalid> (Tom N)

    cef w

    z.php?id=306719-2014-06-05-minister-finansow-pt8-033
    -36-274-wch-14-rd52006

    > Na VIES będziesz z adresem ze zgłoszenia do VAT

    "Jednakże w sytuacji, gdy osoba fizyczna nie prowadzi działalności
    gospodarczej w miejscu zamieszkania i posiada główne miejsce prowadzenia
    działalności (wskazane w zgłoszeniu dla potrzeb identyfikacji podatkowej"

    > i nic Ci nie sprzedadzą na adres działalności,
    > ani Ty nie sprzedasz, bo będą chcieli dane zgodne z tym co w systemie.
    > I pozamiatane :-)

    Chyba nie zrozumiałeś.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2016-06-16 19:34:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 19:13, (Tom N) pisze:
> [...]
    > działalności (wskazane w zgłoszeniu dla potrzeb identyfikacji podatkowej"

    Nie rozmyślałem nad tym specjalnie - napisałem jak jest w praktyce.
    Tzn jak wymagają ode mnie kontrahenci (zagraniczni).
    Ale po Twojej uwadze postanowiłem to zgłębić i zadam Ci teraz takie pytanie:
    W jaki sposób - w której rubryce zgłoszenia dla potrzeb identyfikacji
    podatkowej
    można wskazać inne miejsce, które nie jest adresem podatnika w przypadku
    osoby fizycznej?
    Bo ja nie widzę na VAT-R żadnej takiej możliwości.
    Adresy dodatkowe prowadzenia działalności można podać w CEDG,
    ale w VAT nie znajdzie to odbicia.
    Innymi słowy interpretacja "taka sobie"

  • 5. Data: 2016-06-16 21:00:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-16, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Na VIES będziesz z adresem ze zgłoszenia do VAT
    > i nic Ci nie sprzedadzą na adres działalności,
    > ani Ty nie sprzedasz, bo będą chcieli dane zgodne z tym co w systemie.
    > I pozamiatane :-)

    We VIES masz też imię i nazwisko, zamiast pełnej nazwy firmy.
    Twoi kontrahenci mają z tym problem? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2016-06-16 22:31:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 21:00, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2016-06-16, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > We VIES masz też imię i nazwisko, zamiast pełnej nazwy firmy.
    > Twoi kontrahenci mają z tym problem? :)

    Nie "też", tylko "tylko" :-)
    Nie mają problemu, bo podatnik się zgadza z adresem.

    Oczywiście jak wynika z interpretacji można wpisywać na fakturze
    adres prowadzenia działalności, ale może to powodować problemy
    jakie opisałem jeśli w VAT jest inaczej
    ( w obrocie krajowym tez mogą być programy księgowe,
    które wg NIP będą ściągac dane inne niż na fakturze)

    Ale znam tez podatników, którzy podali na VAT-R miejsce
    prowadzenia działalności (a nie adres zamieszkania) i nic im się złego
    nie dzieje
    a skarbówka tego nie weryfikuje.

  • 7. Data: 2016-06-16 23:13:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-16, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jakie opisałem jeśli w VAT jest inaczej
    > ( w obrocie krajowym tez mogą być programy księgowe,
    > które wg NIP będą ściągac dane inne niż na fakturze)

    CEIDG udostępnia adres prowadzenia działalności, nie adres
    zamieszkania, więc program co najwyżej się uprze i wpisze
    ten "niewłaściwy". :P

    A zagranicznym możesz podawać adres zamieszkania
    w uwagach, jak tak bardzo chcesz. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2016-06-17 07:18:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 23:13, Wojciech Bancer pisze:

    > CEIDG udostępnia adres prowadzenia działalności, nie adres
    > zamieszkania, więc program co najwyżej się uprze i wpisze
    > ten "niewłaściwy". :P

    Mnie tam generalnie jest obojętne jakie są dane,
    ale mój program widzi kiedy jest niezgodność.
    Natomiast raz na jakiś czas mam czynności sprawdzające czy kontrolę
    (zwroty VAT) i wtedy dane mojego z rejestru zakupu są sprawdzane.
    Wtedy zaczyna się korowód w wyjaśnianiem
    co podatnik wpisał na zgłoszeniu a co podaje na fakturach.
    Nie wiem co US robi z tym dalej - ja pokazuję faktury
    i urząd sobie sprawdza, że to TEN podatnik
    (tzn że jest i jest czynny)
    ale czy jego jakoś dalej ścigają
    czy olewają temat niezgodności to nie wiem.

    > A zagranicznym możesz podawać adres zamieszkania
    > w uwagach, jak tak bardzo chcesz. ;)

    Zagranicznym, żeby się za wiele nie tłumaczyć,
    to się wpisuje co najmniej to, co oni widzą w systemie VIES.