  • 1. Data: 2008-01-30 19:57:58
    Temat: Adres sprzedawcy na fakturze. :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Przepraszam, że powtarzam temat, ale chciałbym go wskrzesić i raz na zawsze
    wyjaśnić te kwestie:

    1. czy wpisywanie na fakturze wystawianej przez przedsiębiorcę z
    indywidualną DG adresu biura, a nie zamieszkania, jest istotnym błędem?

    2. czy ktoś miał kiedyś z tego powodu kłopoty? Jak do tego podchodzi US?

    3. czy rodzi to niemożność odliczenia czegoś po stronie nabywcy?

    4. czy jest sens poprawiać faktury dotychczas tak wystawione?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2008-01-30 20:19:48
    Temat: Re: Adres sprzedawcy na fakturze. :)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2008 o 20:57:58 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > 3. czy rodzi to niemożność odliczenia czegoś po stronie nabywcy?
    >
    > 4. czy jest sens poprawiać faktury dotychczas tak wystawione?

    Było w której Rzp, mam gdzieś na dysku.
    Wg nich jest to nieprawidłowe, ze względu takiego, że na fakturze masz
    podać adres podatnika,
    a to jest adres zamieszkania - do tego wnioskowali tam, że to ma być adres
    z VAT-R,
    oraz że wystarczy samo Jan Kowalski, bo do VAT-u nie ma znaczenia firma
    TOSTERY Jan Kowalski.

    Natomiast w praktyce to kiedyś doradca podatkowy wystawił mi dwie faktury
    na adres biura,
    więc chyba nie za bardzo się ludzie przejmują :)

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-30 21:55:26
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości ...
> [...]

    Rany, otrzymałam w życiu dziesiątki takich faktur. W zasadzie nie mam ani
    jednej faktury od firmy na której widniałoby nazwisko plus adres
    zamieszkania właściciela. ZAWSZE jest to nazwa i siedziba firmy. Wychodzi na
    to że wszyscy znani mi przedsiębiorcy błędnie wypisują faktury.
    Swoją drogą to czy w takim razie na pieczątce którą podbija się fakturę
    powinien być adres siedziby czy również zamieszkania?
    pzdr
    Magda

  • 4. Data: 2008-01-30 22:09:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.01.2008 magda <y...@b...pl> napisał/a:

> [...]
    > zamieszkania właściciela. ZAWSZE jest to nazwa i siedziba firmy. Wychodzi na
    > to że wszyscy znani mi przedsiębiorcy błędnie wypisują faktury.

    Prawdopodobnie tak. Nazwa może być, o ile jest nazwisko. Nie ma nazwiska -
    faktura błędna.

    > Swoją drogą to czy w takim razie na pieczątce którą podbija się fakturę
    > powinien być adres siedziby czy również zamieszkania?

    Pieczątki nie musi być. Jeśli jest, to musi być na niej tylko regon. Reszta
    moze.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2008-01-30 22:37:27
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie tak. Nazwa może być, o ile jest nazwisko. Nie ma nazwiska -
    > faktura błędna.

    Nazwiska są. Ale podane adresy są adresami biur i siedzib, a nie
    zamieszkania. W sumie patrzyłam że w rozporządzeniu nie jest dokładnie
    sprecyzowane jakie adresy ma zawierać faktura. Mają to być adresy
    podatników, ale nie ma ani słowa o tym że mają to być adresy zamieszkania
    czy zameldowania. Chyba że coś przeoczyłam...
    Pzdr
    Magda