  • 1. Data: 2004-07-09 13:07:54
    Temat: Adres zameldowania
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Witam.

    Czy ktos moglby podac mi przepis mowiacy, ile adresow zameldowania
    moze posiadac jedna osoba (link, cytat, zrodlo - cokolwiek)?
    Konkretnie: 1 meldunek w Polsce, 2. w Niemczech.

    Chodzi o osoby, ktore sa zameldowane w Polsce i w Niemczech,
    1) ale w Polsce nie pracuja oraz 2) pracuja (zdalnie) w Polsce.

    Chcialabym wiedziec, co z tego potrzebuje US, ZUS, bank
    (konkretnie PKO BP) etc.? Ile mozna miec adresow zameldowania? Jesli
    poda sie adres zameldowania tymczasowy to co w momencie, gdy ten
    czas mija?

    Jesli to NTG to prosze o przekierowanie. Pozdrawiam,
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 2. Data: 2004-07-09 20:34:27
    Temat: Re: Adres zameldowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, A. wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Chcialabym wiedziec, co z tego potrzebuje US

    US na pewno nie interesuje się adresem zameldowania.
    Do US podajesz adres zamieszkania - a to jest inne pojęcie prawne,
    jeśli nie podasz adresu do korespodnencji to uważa się iż korespondencja
    pod adres zamieszkania jest "prawidłowo dostarczona" (i np. biegną
    wszystkie terminy czynności prawnych). Nadto AFAIK *o ile* podlegasz
    pod podatki w .pl to masz ustanowić pełnomocnika ds. podatkowych
    i zapodać jego namiaru USowi - przeczytaj art. 147 Ordynacji Podatkowej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-10 18:02:22
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > US na pewno nie interesuje się adresem zameldowania.
    > Do US podajesz adres zamieszkania - a to jest inne pojęcie
    > prawne,

    Wiem, ze US potrzebuje tylko adres zamieszkania. Pogooglowalam tez
    troche i juz wiem, ze meldunek to wlasciwie formalnosc i mozna bez
    niego zyc. ZUS mojego adresu (jakiekogolwiek) chyba nie potrzebuje
    (zatrudniona jestem w Polsce, pracuje 'zdalnie'), nie jestem tylko
    pewna, czy mozna miec konto w PKO BP nie majac adresu zameldowania
    w Polsce (ale majac go za granica). Prawo jazdy mam niemieckie,
    paszport wyrabiany byl jednak w Polsce (a nie w konsulacie Polski
    w Niemczech) i co w takim przypadku, gdy sie wymelduje donikad -
    mam wyrabiac paszport od nowa (tak jest np. gdy sie przeprowadza
    do innego wojewodztwa)? Odrobine absurdalne, tym bardziej, ze
    robilam go w zeszlym roku... Adres zamieszkania mam u rodzicow, bo
    tam sie ze skarbowka rozliczam, ale czy to wystarczy Urzedowi
    Paszportowemu? Poniewaz przez wieksza czesc roku przebywam tutaj,
    moge byc (wg prawa) uznawana za osobe zagraniczna i nie mam
    obowiazku posiadania dowodow osobistych - tak zrozumialam wywody
    roznych osob na grupie pl.soc.prawo. Ktos tutaj wie moze cos
    wiecej na ten temat?

> [...]
    > pełnomocnika ds. podatkowych i zapodać jego namiaru USowi -
    > przeczytaj art. 147 Ordynacji Podatkowej.

    Dzieki, przeczytalam - wyglada na to, ze 'niedopelnienia
    obowiazku' nie scigaja, a dokumenty uwazaja za dostarczone. Dla
    mnie to wlasciwie nie problem - rodzice przekaza mi, jakby US cos
    ode mnie chcial, a PITy oddaje zwykle i tak osobiscie (czasem
    wypada odwiedzic rodzine ;) ).

    Pozdrawiam weekendowo,