1. Data: 2005-03-23 17:15:32
Temat:Aktualizacja danych do REGONu i NIPu
Od:"Ewa" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zmiany w danych osoby prawnej wymagają zgłoszenia
do GUSu (REGON) i do Urzędu Skarbowego (NIP-2).
Pytanie: czy jakieś przepisy regulują czas (w stosunku
do momentu zaistnienia zmiany) w jakim taką aktualizację
należy zgłosić ?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-03-23 17:36:31
Temat:Re: Aktualizacja danych do REGONu i NIPu
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> Pytanie: czy jakieś przepisy regulują czas (w stosunku
> do momentu zaistnienia zmiany) w jakim taką aktualizację

Ustawa o statystyce publicznej 14 dni w GUS
Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji
podatników i płatników chyba 14 albo 30 dni w US

3. Data: 2005-03-23 17:43:48
Od:"opix" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pytanie: czy jakieś przepisy regulują czas (w stosunku
> do momentu zaistnienia zmiany) w jakim taką aktualizację

Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników z
dnia 13 października 1995, Dz.U. z 1995 roku, Nr 142, poz. 702;
art. 9
www.polskieustawy.com/ prawo publiczne /finansowe /podatki

regon
http://www.stat.gov.pl/bip/rejestry/zmiany/index.htm

--
== opix ==

4. Data: 2005-03-23 18:19:39
Od:"Ewa" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za informacje.

> Ustawa o statystyce publicznej 14 dni w GUS
> Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji
> podatników i płatników chyba 14 albo 30 dni w US
Podane terminy będą trudne do spełnienia.
Od momentu zarejestrowania zmian w KRS do otrzymania
zawiadomienia pocztą mija tydzień. Wyciąg z rejestru też
pewnie nie dostanie się od ręki. O ile się orientuję to wpierw
trzeba zgłosić zmiany w GUSie a dopiero potem w US.
Czy w GUSie zmiany zostaną zrobione na poczekaniu?
Pozostaje jeszcze problem zmian w Banku - przed czy po NIPie?
Zmiana jest tego rodzaju, że wymaga zmiany pieczątki, a ta jest
niezbędna w banku.

Czy ktoś praktycznie przerabiał ten temat ostatnio? Będę wdzięczna
za podzielenie się doświadczeniem.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2005-03-24 14:23:49
Od:#Techdan# <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa napisał:
> Dziękuję za informacje.
>
> Czy ktoś praktycznie przerabiał ten temat ostatnio? Będę wdzięczna
> za podzielenie się doświadczeniem.

wlasnie przerobilem i nie przejmuje sie na zapas - podane terminy
"fizycznie" nie sa do spelnienia. Na papierek z GUS tez sobie poczekasz :(

pozdrawiam
dan