  • 1. Data: 2007-10-10 14:29:05
    Temat: Amortyzacja jednorazowa , jak ?
    Od: robeix <r...@w...pl>

    Witam,

    Wprowadziłem do amortyzacji samochód osobowy za 7 tys. zl. Jego
    wartość jest amortyzowana co miesiąc w kwocie okolo ~`200zl
    Amortyzacja odbywa sie od sierpnia (zakup byl w lipcu)

    Dowiedzialem sie, ze mozna bylo zamortyzowac go jednarazowo w calosci.
    (spolka jawna zalozona w czerwcu tego roku - kiedys w latach 90
    prowadzilem dzialalnosc ale zlikwidowalem)

    Pytanie: jak i czy mozna zmienic amortyzacje w czasie jej trwania LUB
    czy mozna dokonać jakiejs korekty (niestety PIT5 sie nie sklada, a
    podatek juz zostal zaplacony)

    Dziekuje za pomoc
    Robert.

  • 2. Data: 2007-10-10 15:17:11
    Temat: Re: Amortyzacja jednorazowa , jak ?
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "robeix" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Pierwsze słyszę,jest amortyzacja jednorazowa do 50 tys E ,ale wyklucza
    samochody z tego co wiem,poza tym jest to rodzaj pomocy de minimis,trza
    spełnic pozostałe warunki zawarte w ustawie.No chyba ,że ustawodawca coś
    wyprodukował w tej materii czego nie doczytałam,ale nie sądze:)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-10-10 16:30:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:X16Pi.98312$TR1.14214@fe06.news.easynews.com>:

    > Użytkownik "robeix" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Witam,

    [...]

    > Pierwsze słyszę,jest amortyzacja jednorazowa do 50 tys E ,ale wyklucza
    > samochody z tego co wiem,

    Nie wyklucza samochodów, tylko ich pewien rodzaj -- osobowe

    > poza tym jest to rodzaj pomocy de minimis,trza
    > spełnic pozostałe warunki zawarte w ustawie.

    Czyli...

    > No chyba ,że ustawodawca coś
    > wyprodukował w tej materii czego nie doczytałam,ale nie sądze:)

    No wyprodukował moder^tfu ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych

    PS.
    To, że OE ma kłopoty z cytowaniem wiadomości wysłanych z kodowaniem
    Quoted=Printable (czyli w tzw. qpie) to wiadomo, ale zawsze da się przed
    napisaniem wstawić odpowiednie znaki cytowania, tak, żeby własna odpowiedź
    nie zlewała się z cytowanym tekstem poprzednika.
    Da sie również skonfigurowac OE, żeby wstawiał odpowiednie deklaracje:
    <http://evil.pl/pip/OE.html>

    PPS.
    Dziękuję z góry za uwzględnienie powyższego zanim wyślesz następną wiadomość
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-10-10 17:43:58
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    .

    > Nie wyklucza samochodów, tylko ich pewien rodzaj -- osobowe

    o takim autor wątku mówi ,prawda?.

    > Czyli...

    http://www.podatki.egospodarka.pl/21961,Nowa-amortyz
    acja-jednorazowa-nie-zawsze-korzystna,1,65,1.html

    > No wyprodukował moder^tfu ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od
    > osób fizycznych

    hm,po 01.01.2007?nie czytałam:(

    > PPS.
    > Dziękuję z góry za uwzględnienie powyższego zanim wyślesz następną
    > wiadomość

    Chylę czoła juz poprawiam:)pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2007-10-10 18:06:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:xb8Pi.106579$vo5.7939@fe04.news.easynews.com>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > o takim autor wątku mówi ,prawda?.

    Owszem, tylko że:
    <http://groups.google.pl/groups/search?q=amortyzacja
    +jednorazowa+samochody&start=0&scoring=d&>

    > http://www.podatki.egospodarka.pl/21961,Nowa-amortyz
    acja-jednorazowa-nie-zawsze-korzystna,1,65,1.html

    <q>
    Powyższe ma znaczenie dla przedsiębiorców, którzy starają się o pomoc
    publiczną. Jej limit bowiem ulegnie zmniejszeniu o wartość tak dokonanych
    odpisów amortyzacyjnych. Przypomnijmy, iż do pomocy takiej zalicza się m.in.
    umorzenie odsetek, rozłożenie podatku na raty, czy odroczenie terminu
    płatności a także różne dotacje.
    Nad tym, czy skorzystać z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych powinni
    zastanowić się także podatnicy dokonujący dużych inwestycji zwłaszcza,
    jeżeli dopiero rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej. Mogą oni
    bowiem uzyskać dzięki skorzystaniu z tej opcji dużą stratę podatkową. Co
    prawda przedsiębiorcy mogą ową stratę odliczyć w kolejnych latach
    prowadzonej działalności gospodarczej. Pamiętać jednak należy, iż w jednym
    roku nie można odliczyć więcej niż 50-proc. powstałej straty oraz że na jej
    odliczenie podatnik ma 5 lat. Jeżeli więc jego dochody w następnych 5 latach
    podatkowych będą zbyt małe, aby w całości odliczyć powstałą stratę - część
    nieodliczona przepadnie.
    </q>

    A już miałem nadzieję, że cos nowego chcesz wnieść i rozwiać chociażby
    wątpliwości Gotfryda ;P

    > Chylę czoła juz poprawiam:)pozdrawiam ania

    A ja z góry dziękowałem, i widzę, że na darmo :/

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-10-10 20:13:20
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Oct 2007 18:06:10 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    [...]
    > Powyższe ma znaczenie dla przedsiębiorców, którzy starają się o pomoc
    > publiczną. Jej limit bowiem ulegnie zmniejszeniu o wartość tak dokonanych
    > odpisów amortyzacyjnych.

    Tu tylko drobna uwaga, można? ;>

    Limit ulegnie zmniejszeniu nie o wartość dokonanych odpisów, ale o
    "zaoszczędzony" w ten sposób podatek :)

    [...]
    > A już miałem nadzieję, że cos nowego chcesz wnieść i rozwiać chociażby
    > wątpliwości Gotfryda ;P

    Też bym chciała... :)

    > A ja z góry dziękowałem, i widzę, że na darmo :/

    Daj trochę czasu koleżance, bo nie od razu Kraków zbudowano!
    Ja dobrze o tym wiem ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-10-10 20:44:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jagna w <news:fejbvv$jst$1@mx1.internetia.pl>:

    > Dnia 10 Oct 2007 18:06:10 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > [...]
    > Tu tylko drobna uwaga, można? ;>

    Się pytasz jakby ;)

    > Limit ulegnie zmniejszeniu nie o wartość dokonanych odpisów, ale o
    > "zaoszczędzony" w ten sposób podatek :)

    No i proszę, kolejny element do sprawdzenia dla zainteresowanych

    > [...]
    > Też bym chciała... :)

    A kto by nie chciał :D tyle, że Gotfryd to już tyle razy napisał, że mam
    odruch Pawłowa ;->

    > Daj trochę czasu koleżance, bo nie od razu Kraków zbudowano!
    > Ja dobrze o tym wiem ;)

    Bo na Dialog to ja znajdę czas... by wytłumaczyć, ale na OE uczulenie mam,
    dobrze, że szczepionkę wziąłem, bo bym gryzł ;)))))

    Jeszcze pana Smolika nie udało się przekonać, ale to wyznawca tego samego
    bożka co ja, więc uparty jest :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-10-10 20:56:17
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Oct 2007 20:44:56 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Się pytasz jakby ;)

    To dla okazania kindersztuby ;p

    > No i proszę, kolejny element do sprawdzenia dla zainteresowanych

    Jakoś nie tak bardzo dawno już o tym pisałam, jakoś przełknęliście mój
    wywód, choć może nie wyeksponowany zanadto i tylko temu mi się upiekło ;)

    [...]
    > Bo na Dialog to ja znajdę czas... by wytłumaczyć, ale na OE uczulenie mam,
    > dobrze, że szczepionkę wziąłem, bo bym gryzł ;)))))

    Ale to odczulająca była, czy też może załapałeś się na tę lisią, w lesie
    wysypywaną? ;>

    > Jeszcze pana Smolika nie udało się przekonać, ale to wyznawca tego samego
    > bożka co ja, więc uparty jest :D

    O sekcie na tej grupie jeszcze nie czytałam! <wow> ;>

    A ja myślę, że uparty to Gotfryd w tym zakresie nie jest. Jeśli dobrze
    pamiętam, to przy moim oswajaniu Dialogu (dialoga? ;>) pisał o swoim braku
    czasu dla 40tude :)

    Choć kto wie..? ;)

    --
    Pozdrawiam,