1. Data: 2003-10-06 20:20:27
Temat:Anulowanie blednego paragonu - help
Od:"Jarek" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow

Czy moglby mi ktos pomoc wybrnac z nastepujacego problemu:

Kasjer w sklepie wybil blednie na kasie fiskalnej paragon o wartosci 510.000
złotych, po czym zatwierdzil go i wydrukowal. Oczywiscie kwota do zaplaty
byla o wiele mniejsza, ponizej 10 zlotych - wiec jest to ewidentny blad.
Roczne obroty sklepu wynosza mniej niz 200000 złotych, przedmiotem handlu sa
artykuly papiernicze o wartosci nie przekraczajacej 50-60 złotych.

Zgodnie z wyrokiem NSA z dn. 20.04.1999 (sygn. akt III SA 5200/98) istnieje
mozliwosc zmniejszenia obrotu w ewidencji o ten bledny paragon. Wystawilismy
note ksiegowa i w ewidencji VAT paragon ten jest anulowany.

I teraz mam pytanie - Czy nalezy zglaszac to do US? Bo boje sie, ze na
przyklad US karze nam zaplacic zalegly podatek VAT i dochodowy - to jest
jakies 200000 złotych, wiec wiecej niz wynosi caly majatek mojej rodziny, i
ze dopiero bedziemy sie mogli sadzic przez pare lat o uznanie naszej racji
:-(

Czy macie moze jakies rady/doswiadczenia, bo skala tego problemy dosc
powaznie nas przeraza.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2003-10-07 19:24:49
Temat:Re: Anulowanie blednego paragonu - help
Od:"Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>

Zasada jest taka:

- musisz miec oryginal paragonu, wklejasz go sobie ladnie w jakies
bezpieczne miejsce (moze to byc KPiR, ewid. VAT, itd.), opisujesz dokladnie
to co zaszlo (tak jak to wlasnie tu opisales) i na tej podstawie
pomniejszasz obrot (pod wzgledem dochodowym jak i vat). Wazne ze musisz miec
oryginal paragonu!!!
Ale jest tu jedna pulapka. Przy kontroli moze pasc pytanie: Czy towar ktory
byl sprzedawany na ten paragon zostal zaewidencjonowany na osobnym paragonie
czy jest zawarty w tej pomylkowej kwocie?
Jezeli byl wystawiony drugi (prawidlowy) paragon to sprawa jest na tyle
prosta ze sprzedaz pomniejszasz o caly bledny paragon. W przypadku gdy nie
wystawiono drugiego paragonu to korygujesz tylko o roznice miedzy paragonem
a cena towaru.

Mysle ze wyjasnilem to dosc jasno.

Darek

3. Data: 2003-10-08 13:20:02
Od:"Wieslaw Lecki" <w...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

to dość proste.
Należy sporządzić protokół do opisanej sytuacji - dołączyć do tego feralny
paragon i sprawa zamknięta.
Oczywiściwe prawidłowo postąpiłeś korygując sprzedaż w rejestrze VAT -
należy pamiętać również o KPiR
pozdrawiam.