  • 1. Data: 2003-10-06 20:20:27
    Temat: Anulowanie blednego paragonu - help
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow

    Czy moglby mi ktos pomoc wybrnac z nastepujacego problemu:

    Kasjer w sklepie wybil blednie na kasie fiskalnej paragon o wartosci 510.000
    złotych, po czym zatwierdzil go i wydrukowal. Oczywiscie kwota do zaplaty
    byla o wiele mniejsza, ponizej 10 zlotych - wiec jest to ewidentny blad.
    Roczne obroty sklepu wynosza mniej niz 200000 złotych, przedmiotem handlu sa
    artykuly papiernicze o wartosci nie przekraczajacej 50-60 złotych.

    Zgodnie z wyrokiem NSA z dn. 20.04.1999 (sygn. akt III SA 5200/98) istnieje
    mozliwosc zmniejszenia obrotu w ewidencji o ten bledny paragon. Wystawilismy
    note ksiegowa i w ewidencji VAT paragon ten jest anulowany.

    I teraz mam pytanie - Czy nalezy zglaszac to do US? Bo boje sie, ze na
    przyklad US karze nam zaplacic zalegly podatek VAT i dochodowy - to jest
    jakies 200000 złotych, wiec wiecej niz wynosi caly majatek mojej rodziny, i
    ze dopiero bedziemy sie mogli sadzic przez pare lat o uznanie naszej racji
    :-(

    Czy macie moze jakies rady/doswiadczenia, bo skala tego problemy dosc
    powaznie nas przeraza.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-10-07 19:24:49
    Temat: Re: Anulowanie blednego paragonu - help
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    <ciach>

    Zasada jest taka:

    - musisz miec oryginal paragonu, wklejasz go sobie ladnie w jakies
    bezpieczne miejsce (moze to byc KPiR, ewid. VAT, itd.), opisujesz dokladnie
    to co zaszlo (tak jak to wlasnie tu opisales) i na tej podstawie
    pomniejszasz obrot (pod wzgledem dochodowym jak i vat). Wazne ze musisz miec
    oryginal paragonu!!!
    Ale jest tu jedna pulapka. Przy kontroli moze pasc pytanie: Czy towar ktory
    byl sprzedawany na ten paragon zostal zaewidencjonowany na osobnym paragonie
    czy jest zawarty w tej pomylkowej kwocie?
    Jezeli byl wystawiony drugi (prawidlowy) paragon to sprawa jest na tyle
    prosta ze sprzedaz pomniejszasz o caly bledny paragon. W przypadku gdy nie
    wystawiono drugiego paragonu to korygujesz tylko o roznice miedzy paragonem
    a cena towaru.

    Mysle ze wyjasnilem to dosc jasno.

    Darek

  • 3. Data: 2003-10-08 13:20:02
    Od: "Wieslaw Lecki" <w...@g...com.pl>

    to dość proste.
    Należy sporządzić protokół do opisanej sytuacji - dołączyć do tego feralny
    paragon i sprawa zamknięta.
    Oczywiściwe prawidłowo postąpiłeś korygując sprzedaż w rejestrze VAT -
    należy pamiętać również o KPiR
    pozdrawiam.