  • 1. Data: 2019-06-11 20:43:57
    Temat: Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy ktoś zna taką aplikację Androidową, która OCeRuje polskie
    faktury na kształt aplikacji OCeRujących wizytówki, czyli
    dającą w efekcie pogrupowane informacje:

    - NIP (zbywcy i nabywcy)
    - data (sprzedania, sporządzenia, wystawienia, wysłania, zlekceważenie,
    zapłacenia...)
    - kwoty netto, VAT (zw, 0, np, 5%, 8%, 23% itd.) i brutto
    - nazwa usługi/towaru

    Jasne, że polskie faktury mogłyby być zaopatrywane obligatoryjnie/obowiązkowo
    w ujednolicone ustawowo QR kody, ale to już chyba nie na tę ekipę rządzącą... ;)

    [jako biuro rachunkowe wpisałbym dzięki tym QR kodom bezbłędnie ze 20 faktur w ciągu
    jednej minuty...]

    Obecna ekipa zadowoli się chyba pościgiem za VATowskimi gangami... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-06-11 21:26:36
    Temat: Re: Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zapłacenia...)
    > - kwoty netto, VAT (zw, 0, np, 5%, 8%, 23% itd.) i brutto

    Widziałem tyle mniej lub bardziej dziwnych formatów faktur, że uważam,
    że zrobienie takiego OCR-a jest skrajnie trudne. Czasem służbowo musze
    sie bawić w analizy takich plików dokumentów. Jest do tego fajny program
    IMEX AGH, ale musisz zrobić czymś OCR, czyli wyszukiwalnego pdf-a. No i
    o ile da się to do typowego rozkładu dokumentów zrobić, to jak każda
    faktura będzie inna, to cienko to widzę. Wyłapanie NIP, daty jest
    mniejszym problemem, ale wychwycenie stawek VAT oraz nazwy towaru, to
    już jaja, bo będzie Ci rożne śmieci zaciągało.

  • 3. Data: 2019-06-11 21:31:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > mniejszym problemem, ale wychwycenie stawek VAT oraz nazwy towaru, to
    > już jaja, bo będzie Ci rożne śmieci zaciągało.

    Darmowych aplikacji nie widziałem, ale wfirma dysponuje całkiem sprawnym
    "uczącym się" (Machine Learning) OCRem. Dla polskich faktur działa naprawdę
    dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy,
    tylko w ramach pakietu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2019-06-11 23:35:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    IMO stawki VAT są o tyle łatwe, że sprawdzalne. Takoż z NIPem, który
    i sam w sobie jest sprawdzalny, i który można porównać z danymi firmy
    widocznymi via net. Natomiast z datą mogą być drobne problemy, zaś
    z opisem i nr. faktury chyba problemy muszą być...

    Zapewne zależnie od jakości druku/pisma...

> [...]
    WB> dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy,

    Czyli jednak można coś wydobyć automagicznie...
    Ogólnie OCeeRy (także bezpłatne) chadzają poprawnie.

    -=-

    Tyle czasu w śmietnik -- bezmyślne przepisywanie...
    [wraz z poznawaniem cudzych tajemnic]

    -=-

    Dzięki ubu panom za odp.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-06-12 22:32:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktur w ciągu jednej minuty...]
    >
    > Obecna ekipa zadowoli się chyba pościgiem za VATowskimi gangami... ;)

    Comarch Optima i jej OCR:
    https://www.comarch.pl/erp/ocr/

    albo OCR-y pisane dla Optimy, np CTI:
    https://cti.org.pl/cti_optima_kancelaria.html

    Sporo klientów z tego korzysta.
    Prędkość przetwarzania (a w zasadzie wrzucania danych do rejestru
    faktur) to ok. 1 faktura na sekundę przy w miarę dobrym łączu internetowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-06-12 22:56:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 11 Jun 2019 20:43:57 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Czy ktoś zna taką aplikację Androidową, która OCeRuje polskie
    >faktury na kształt aplikacji OCeRujących wizytówki, czyli
    >dającą w efekcie pogrupowane informacje:
    https://www.saldeosmart.pl/aplikacja-mobilna
    Ale to dodatek do usługi :)
    Nie korzystam wprost ale znam wykorzystanie.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2019-06-13 02:50:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" v...@4...com

    > https://www.saldeosmart.pl/aplikacja-mobilna
    > Ale to dodatek do usługi :)
    > Nie korzystam wprost ale znam wykorzystanie.

    Jak pojmuję -- aplikacja jedynie zbiera informacje i przekazuje
    do ,,biura'' jako grafikę, bez OCeRacji, bo pod Androidem chyba
    kody są otwarte, więc konkurencja dość szybko i legalnie
    wyprodukowałaby swoje odmiany.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-06-13 06:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

> [...]
    > 20 faktur w ciągu jednej minuty...]
    >
    > Obecna ekipa zadowoli się chyba pościgiem za VATowskimi gangami...

    Miałem ostatnio podobne przemyslenia a propos QR lub czegos podobnego ale
    przyszła mysl, ze byłoby to kłopotliwe dla wiekszych faktur typu 100
    pozycji itp.

    Natomiast dla 99% dokumentów gdzie kupujesz jedna dwie pozycje byłoby to
    genialne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 9. Data: 2019-06-13 12:09:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Miałem ostatnio podobne przemyslenia a propos QR lub czegos podobnego ale
    > przyszła mysl, ze byłoby to kłopotliwe dla wiekszych faktur typu 100
    > pozycji itp.

    W kodzie nie musisz zawierać informacji o każdej pozycji osobno, lecz o sumach:

    23:
    8%
    mleko
    zw.
    np.
    0

    > Natomiast dla 99% dokumentów gdzie kupujesz jedna dwie pozycje byłoby to genialne.

    Co tu genialnego? Zwykła złośliwość MMorawieckiego -- QR kody znane i stosowane są od
    dawna.

    BTW... Nie usłyszałem dokładnie w TV -- MMorawiecki wzbogacił się,
    kupując (dzięki jakiemuś duchownemu) za złotówkę działkę wartą
    parędziesiąt milionów pln?

    -=-

    Każdy podatnik VAT musi mieć jakiś dostęp do komputera -- bo JPK_VAT
    śle tylko netem, tak więc może drukować swe faktury, umieszczając na
    nich znormalizowane QR kody.

    Jeśli nawet podatnik osobiście wystawia faktury ręcznie -- musi mieć
    jakiś dostęp do komputera, choćby za sprawą księgowej, która takim
    samym kosztem wydrukuje fakturę z QR kodem, jakim do tej pory wpisywała
    dane z ręcznie pisanej faktury, tak więc jedyny koszt wstawienia
    zunifikowanych QR kodów poniesie:

    - pisarz, piszący program do drukowania faktur
    - pisarz, piszący program do czytania QR kodów zawartych na/w fakturach
    - wielcy tego świata, w mozole i w pocie czoła, standaryzujący zapisy
    faktury i zaklinający je w postać QR kodu...

    Podatnik nie poniesie widocznego kosztu.

    -=-

    Ale MMorawicki preferuje pogoń za gangami VATowymi ;)
    i kradzieże -- mnie okradł, co ukazuję:

    http://eneuel.w.duna.pl/wyciagi/wyciagi.htm

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-06-13 13:28:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >BTW... Nie usłyszałem dokładnie w TV -- MMorawiecki wzbogacił się,
    >kupując (dzięki jakiemuś duchownemu) za złotówkę działkę wartą
    >parędziesiąt milionów pln?

    Teraz ? Sprawa sprzed tygodni.
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/tajemnica-dz
    ialki-premiera-mateusza-morawieckiego-premier-mateus
    z-morawiecki/rqwkj1t

    Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa, Morawiecki ja od
    biskupa kupil w 2002,
    przepisal na zone, a skoro maja odrebnosc majatkowa, to nie musi
    ujmowac w oswiadczeniu majatkowym.
    Odrebnosc maja od dawna, z czasow chyba prezesury w banku,
    dzialke ciagle maja, wiec czy tu mozna mowic o wzbogaceniu ...

    A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna
    rzecz ... tylko najpierw trzeba zaplacic za odrolnienie, a potem
    jeszcze sprawdzic czy mozna to sprzedac, bo moze planu
    zagospodarowania ciagle nie ma ...

    >Każdy podatnik VAT musi mieć jakiś dostęp do komputera -- bo JPK_VAT
    >śle tylko netem, tak więc może drukować swe faktury, umieszczając na
    >nich znormalizowane QR kody.

    Podatnik juz dawno przestal wyliczac faktury kalkulatorem..
    A akurat JPK moze mu przygotowac biuro ksiegowe.

> [...]
    >wpisywała
    >dane z ręcznie pisanej faktury, tak więc jedyny koszt wstawienia

    A moze lepiej, zeby rownoczesnie dostal fakture e-mailem ?
    Albo odpowiedni fragment pliku JPK ...

    J.