  • 11. Data: 2019-06-13 14:44:33
    Temat: Re: Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0233d7$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Teraz ?

    Niedawno było w TV.

    > Sprawa sprzed tygodni.
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/tajemnica-dz
    ialki-premiera-mateusza-morawieckiego-premier-mateus
    z-morawiecki/rqwkj1t

    > Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa,

    Państwa czy miasta?

    > Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,

    Ile zapłacił?

    > przepisal na zone, a skoro maja odrebnosc majatkowa,
    > to nie musi ujmowac w oswiadczeniu majatkowym.

    Nie musi!!! Prawo jest straszne tylko dla frajerów! ;)

    > Odrebnosc maja od dawna, z czasow chyba prezesury w banku,
    > dzialke ciagle maja, wiec czy tu mozna mowic o wzbogaceniu ...

    No tak... Moja wina... Nie wzbogacił się...
    Wydał szmal a działki nie ma...
    Oddał bliźniej (była zapewne w potrzebie!) za freeko...

    > A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna rzecz ...

    No tak, ale działka nie jego... :(

    > tylko najpierw trzeba zaplacic za odrolnienie,

    Koszty, koszty, koszty... ;)
    [czy to nie ALepper był od odrolniania?
    ale chyba nie dlatego odszedł przedwcześnie z tego
    świata, że MMorawieckiego żona chciała coś odrolnić?...]

    > a potem jeszcze sprawdzic czy mozna to sprzedac, bo moze planu zagospodarowania
    ciagle nie ma ...

    Dobre czasy na korygowanie planów zagospodarowania...
    Któż postąpi wbrew dobrym radom premiera rządu RP?...

    > Podatnik juz dawno przestal wyliczac faktury kalkulatorem..

    Nie jestem tego pewien -- księguję także faktury pisane ręcznie.

    > A akurat JPK moze mu przygotowac biuro ksiegowe.

    Więc i księgowe biuro może mu wydrukować fakturę z QR kodem.

    > A moze lepiej, zeby rownoczesnie dostal fakture e-mailem ?

    Niech dostaje. Ale w jakiej formie? Graficznej
    czy teskstowej zdatnej/łatwej do księgowania?

    > Albo odpowiedni fragment pliku JPK ...

    Aby automagicznie zaksięgować?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Postscriptum: Wreszcie ciepło!!!!

  • 12. Data: 2019-06-13 16:49:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0220c4$0$17352$6...@n...neostrada.pl

    > "Budzik" X...@1...0.0.1

    > W kodzie nie musisz zawierać informacji o każdej pozycji osobno, lecz o sumach:
    + W QR kodzie nie musisz zawierać informacji o każdej pozycji osobno, lecz o sumach:

    > 23:
    > 8%
    > mleko
    > zw.
    > np.
    > 0

    Być może masz na swej myśli rozdziały typu: 'pozostałe wydatki', 'koszty uboczne',
    'zakup materiałów'... -- ale mimo tej niedogodności wprowadzanie byłoby znacznie
    prostsze, szybsze i obarczone mniejszą liczbą błędów...

    Ten rozdział dotyczyć może także faktur z dwiema pozycjami.

    - pozostałe
    jeden gwóźdź [programu]
    - materiały
    jeden młotek [bywa, że określany niesłusznie mianem betonu mózgowego]
    - uboczne
    transport [młotka do wariatkowa]

    -=-

    Można też po prostu zlikwidować ten (jeno statystyczny) podział.

    -=-

    Księgowanie paliwa samochodowego IMO ukazuje drogę, którą podrażają Wybrańcy Narodu.
    ;)
    Podpowiem im kolejne podziały:

    - paliwo tankowane w sobotę
    - paliwo tankowane w niedzielę
    - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o uczestnictwie we mszy św.
    - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o pełnym uczestnictwie we mszy św.
    - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o pełnym uczestnictwie we mszy św.
    i zgodne/jednogłośne oświadczenie rodziny o śpiewaniu psalmów w czasie jazdy
    (podatnik bez rodziny nie musi jechać do kościoła -- może iść pieszo; kościoły
    są budowane bardzo gęsto[, choć z innej strony -- lepiej, żeby jechał, bo
    paliwo jest oakcyzowane])

    Mam też pomysł na kanister... Należy z kanistra rozlać do samochodu osobowego
    i ciężarowego oraz do maszyn typu agregaty prądotwórcze... Ale jak ustalić
    proporcje? Bardzo łatwo i (co najważniejsze!) uczciwie -- należy wyliczyć
    te proporcje z ubiegłego miesiąca, kwartału lub roku... [i wybrać ten
    okres, który jest najbardziej korzystny dla Fiskusa] Oczywiście należy
    uwzględnić iterację -- być może w tych minionych okresach także tankowaliśmy do
    kanistra... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-06-13 16:59:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d026270$0$535$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > 'zakup materiałów'... -- ale mimo tej niedogodności wprowadzanie byłoby znacznie
    > prostsze, szybsze i obarczone mniejszą liczbą błędów...

    Jeszcze VAT odwrócony... Bywa, że na jednej fakturze jest odwrócony i zwykły...

    -=-

    BTW VAT to 'podatek od wartości dodanej' -- dlaczego zatem jest aż tak źle?
    Ano dlatego, że ten podatek wprowadzono nie po to, by podatnicy płacili,
    lecz po to, by podatnicy odliczali.

    Prawdziwy VAT należałoby liczyć tak:

    - kupiłem za 100
    + sprzedałem za 120
    = zatem płacę 25%(120-100) [przyszłościowo; toż 23% miało być stawką chwilową]

    Tymczasem VAT jest liczony tak, iż można odliczyć VAT bez naliczania,
    przez co budowane są przeróżne (rzekomo skuteczne) formy obronne typu

    -=-

    Zapewne byłoby więcej sytuacji wymagających ręcznej interwencji,
    ale praca stałaby się znacznie prostsza...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-06-13 17:17:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0264ce$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Jeszcze VAT odwrócony... Bywa, że na jednej fakturze jest odwrócony i zwykły...

    Cofam me słowa -- toż odwrócenie VATu jest wyraźnie zaznaczane.

    Zatem pozostaje podział, który pozwolę sobie skopiować i skorygować:

    Ten rozdział dotyczyć może także faktur z trzema pozycjami.

    - materiały
    jeden gwóźdź [programu]
    - pozostałe
    jeden młotek [bywa, że określany niesłusznie mianem betonu mózgowego]
    - uboczne
    transport [młotka do wariatkowa]

    oraz podział paliwowy?

    -=-

    Oba te podziały można by zlikwidować i pozwolić polskim podatnikom VAT
    (czyli ludziom utrzymującym i państwo, i naród?) na odliczanie pełnego
    VAT bez względu na ulokowanie wlotu paliwa -- osobowe czy ciężarne. ;)

    Polski podatnik VAT nie utrzymuje polskiego państwa i polskiego narodu?
    Ano nie utrzymuje -- toż polskie państwo (wraz z polskim narodem)
    utrzymuje się z: dotacji unijnych, kredytów bankowych, obligacji
    państwowych, składek ZUS czy OFE itp. źródeł... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-06-13 20:43:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >"J.F." 5d0233d7$0$17356$6...@n...neostrada.pl
    >Niedawno było w TV.
    ialki-premiera-mateusza-morawieckiego-premier-mateus
    z-morawiecki/rqwkj1t
    >Państwa czy miasta?

    Raczej panstwa, od miasta to jakim prawem ?

    >Ile zapłacił?

    700 tys

    >Nie musi!!! Prawo jest straszne tylko dla frajerów! ;)

    >No tak... Moja wina... Nie wzbogacił się...
    >Wydał szmal a działki nie ma...

    dzialke ma, ale to tylko znaczy, ze musi teraz podatek gruntowy
    placic, takie to wzbogacenie :-P

    taki tam podzial majatku :-)

    >No tak, ale działka nie jego... :(

    Na razie sie nie rozwodzi, ale kto wie :-)

    >Koszty, koszty, koszty... ;)

    >Dobre czasy na korygowanie planów zagospodarowania...
    >Któż postąpi wbrew dobrym radom premiera rządu RP?...

    Wroclawski samorzad. A tam PiS ma male poparcie :-)
    Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.

    A tu jeszcze okazuje sie, ze nie uwazal jak robil
    https://natemat.pl/273713,dzialka-morawieckiego-sprz
    edana-bez-zgody-watykanu

    choc tu sa jakies inne informacje
    https://natemat.pl/273717,dzialka-morawieckiego-kto-
    powinien-wydac-zgode-na-jej-sprzedaz

    Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?

    >Więc i księgowe biuro może mu wydrukować fakturę z QR kodem.

    A to tak chyba niekoniecznie, bo przyjezdza klient, chce towar i
    fakture.
    Co prawda niby mozna pozniej wystawic i czesto sie wystawia.

    J.

  • 16. Data: 2019-06-14 02:20:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0299b1$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Raczej panstwa, od miasta to jakim prawem ?

    Takim samym. Aby rozjaśnić -- pytam tylko.

    > 700 tys

    Czyli więcej niż złotówkę!!!

    > dzialke ma,

    Skoro przepisał na żonę z którą nie ma wspólnoty majątkowej -- IMO nie ma.

    > ale to tylko znaczy, ze musi teraz podatek gruntowy placic, takie to wzbogacenie
    :-P

    > taki tam podzial majatku :-)

    > Na razie sie nie rozwodzi, ale kto wie :-)

    Skoro przepisał na żonę -- IMO nie jego.

    Kolejne koszty to ogłoszenie o sprzedaniu...
    Same problemy i koszty!!! Do tego te podatki gruntowe...

    > Wroclawski samorzad. A tam PiS ma male poparcie :-)

    Mając szmal -można załatwić poparcie.

    > Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.

    Co się rypło? Wydał kupę szmalu i oddał działkę potrzebującej
    kobiecie z którą nie ma wspólnoty majątkowej...

    Parafrazując wypowiedź Chrystusa dotyczącą
    rozgrzeszania -- >>darmo dostaliście, więc darmo dawajcie<<...

    > A tu jeszcze okazuje sie, ze nie uwazal jak robil
    > https://natemat.pl/273713,dzialka-morawieckiego-sprz
    edana-bez-zgody-watykanu

    W 2002 r, żył jeszcze JPII -- chyba da się jakoś załatwić.

    > choc tu sa jakies inne informacje
    > https://natemat.pl/273717,dzialka-morawieckiego-kto-
    powinien-wydac-zgode-na-jej-sprzedaz

    IMO dobra Kościoła należą do wszystkich wiernych...

    > Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?

    Nie mieszkasz w Wrocławiu?

    > A to tak chyba niekoniecznie, bo przyjezdza klient, chce towar i fakture.
    > Co prawda niby mozna pozniej wystawic i czesto sie wystawia.

    Można zarządzić jakoś tak:

    - drukowane tylko z kodami QR
    - wystawiane ręcznie bez kodów

    -=-

    Ponoć Getin nie jest już do sprzedania za złotówkę - ale mimo
    tej wieści nadal nie widuję złotówek w Lidlowych wózkach...
    Straty, straty, straty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-06-14 10:14:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa, Morawiecki ja od
    > biskupa kupil w 2002,

    Za ułamek ceny i niezgodnie z procedurami kościelnymi.
    Kościół może podważyć transakcję, ale oczywiste że tego nie zrobi :)

  • 18. Data: 2019-06-14 10:15:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 Jun 2019 20:43:01 +0200, w
    <5d0299b1$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > 700 tys

    No ba -- jeszcze po kilku latach sprzedał jej fragment za 200 tys., po czym
    odkupił z powrotem za 2mln...

  • 19. Data: 2019-06-14 10:16:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jun 2019 02:20:30 +0200, w <5d02e85c$0$532$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > Nie mieszkasz w Wrocławiu?

    Avicenny
    To te pola naprzeciw nowo pobudowanych kompleksów przemysłowych.

  • 20. Data: 2019-06-14 12:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Za ułamek ceny i niezgodnie z procedurami kościelnymi.
    >Kościół może podważyć transakcję, ale oczywiste że tego nie zrobi :)

    A jak podwazy Watykan ? :-)

    Tak po prawdzie - jak mu sie cena nie podobala, to mial pare lat na
    podwazanie ...

    J.