  • 31. Data: 2019-06-15 11:51:06
    Temat: Re: Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" qdvt5h$2u5$1$A...@n...chmurka.net

    > Dasz jakiegoś linka? EDI to uniwersalna nazwa.

    https://www.comarchedi.pl/o-edi/

    https://www.comarchedi.pl/specyfikacje-plikow/

    https://www.gs1pl.org/specyfikacje-komunikatow-edi

    Nieco prostsze rozwiązania:

    http://eimag.pl/subiekt-edi/

    http://imag.pl/subekt-edi/

    itd, itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2019-06-15 18:57:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qe2f2b$530$1$A...@n...chmurka.net

    > https://www.comarchedi.pl/o-edi/

> [...]

    Zaraz okaże się, że tylko ja pieczołowiecie wpisuję ręcznie w pocie czoła...

    Mam propozycje:

    0. - data faktury mogłaby zawierać czas, w tym i sekundy... ;)

    SK/9660485089/2019-06-15 18:27:44/12345

    SK -- suma kontrolna
    9660485089 -- NIP firmy
    2019-06-15 18:27:44 -- data wraz z godziną
    12345 -- numer oddziału firmy

    Wpisując datę -- mamy niemal wszystko, czyli wszystko poza kwotami.
    (wystawienie przez jeden odział firmy wielu faktur w tej samej
    sekundzie nie jest prawdopodobne)

    początkowe zera oddziału można by ignorować
    (w szczególności -- jednooddziałowa firma
    mogłaby nie wstawiać niczego w tym miejscu;
    dwie osoby niezależnie wystawiające faktury
    w danej firmie to dwa oddziały, choćby te
    osoby siedziały przy jednym biurku, dlatego
    aż 12345)

    1. - likwidacja książkowej rozbiórki (materiały/towary; pozostałe; uboczne)

    Tym sposobem (nawet bez QR kodów) można by usprawnić pisywanie faktur.
    Oczywiście QR kody są znacznie lepszym rozwiązaniem -- i przetestowanym.

    -=-

    Zunifikowany nr (SK/9660485089/2019-06-15 18:27:44/12345) można
    by zapisywać w bazach danych nie tekstowo, lecz prościej:

    - nie musimy pisać liczby 12345 na 5 bajtach, ale jako jeden bajt
    - podobnie z całością (sekund mamy 60; minut 60; rok nie może
    być dowolny; miesięcy mamy 12 itd.) dzięki czemu bazy
    danych mogą być i spójniejsze, i krótsze -- czyli
    i szybsze w obróbce, i pochłaniające mniej miejsca

    -=-

    Niestety -- peselezacja i nipizacja czy regonozacja ;) to chyba twory z minionej
    epoki... Obecnie chyba ;) państwo podąża w przeciwnym/przedziwnym kierunku... ;)

    Natomiast bankstery **chyba** trzymają się sztywno unifikacji/standaryzacji itp.
    rozsądnych dróg...

    --