1. Data: 2004-05-20 10:54:48
Temat:Apteka-jak księgować?
Od:"Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jak w aptece zaksięgować w KPiR i ewidencji VAT raport okresowy (sprzedaż
gotówkową) i refundacje (cesje wierzytelności), które zazwyczaj wpływają na
konto z miesięcznym opóźnieniem?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2004-05-21 07:27:20
Temat:Re: Apteka-jak księgować?
Od:"Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
t003.jasien.net...
> [...]
> gotówkową) i refundacje (cesje wierzytelności), które zazwyczaj wpływają

Re : Nie szukałeś w google - a było przed miesiącem :-)
1) W KPiR księgujesz przychód wg raportu (raportów) fiskalnych (przychód
netto w całości). Na 15 i 30(31) dnia miesiąca przychód ten zmniejszasz o
kwoty refundacji na 15 i 30(31) dnia miesiąca (zapis na czerwono). Ale owo
zmniejszenie wino być o kwotę refundacji netto (do NFZ dajesz zestawienie
brutto) i w związku z tym drukuj pełne zestawienie refundacyjne i tam
będziesz miał netto, vat i brutto. Dokumentami, na podstawie których
zmniejszasz przychód są owe pełne zestawienia.
2) Zdecyduj się : czy sprzedajesz wierzytelności (piszesz o cesjach) i
wówczas faktyczny termin refundacji Cię nie interesuje, ponieważ rozliczenie
cesji odbywa się w dnin wymagalności. W takim przypadku księgujesz "na plus"
odpowiednie refundacje (netto) w dniu ich wymagalności ( 14 dni). Jeśli nie
sprzedajesz wierzytelności (bez cesji - czekasz na pieniądze) - wówczas
księgujesz (netto) "na plus" w dniu postawienia środków do Twojej dyspozycji
(wpływ na konto). Dokumentem, który jest podstawą księgowania "na plus" jest
cesja lub wyciąg bankowy.
W tej sprawie dwukrotnie wypowiadało się Ministerstwo Finansów (Manugiewicz)
i wszystkie US-y o tym wiedzą.

Oczywiście możesz, ale nie musisz tak robić. Możesz księgować cały przychód
bez stornowania o refundację. Czasami tak się opłaca (np. dla obniżenia
przychodu przy groźbie przejścia z KPiR na KH).

Odnośnie VAT-u : VAT "nie widzi" refundacji ( nie rozróżnia czy to jest
refundacja, czy nie). Księgujesz więc w całości obrót.

AR

3. Data: 2004-05-21 15:18:34
Od:"Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Ci za wyczerującą odpowiedź. W googlach szukałem, ale nie
było to dostatecznie wyjaśnione. Dopiero Twoja odpowiedź rozwiała moje
wątpliwości.

Serdecznie pozdrawiam
Jarek