  • 1. Data: 2011-02-06 10:36:52
    Temat: Automatyczne fakturowanie sprzedazy z platnoscia PayPal?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Sprzedaje coraz wiecej za granice pobierajac platnosci przez PayPal.
    Wiadomo, ze taka platnosc wiaze sie z wystawieniem f-ry VAT.
    Chcialbym to zautomatyzowac.

    Czy ktos spotkal sie z rozwiazaniem tego problemu - mam wszystkie
    dane klienta, mam kwoty, chcialbym zeby jakis pelnosprytny program
    zrobil mi z tego f-re VAT, zebym nie musial klepac recznie
    wszystkich danych do innego systemu...

    J.

  • 2. Data: 2011-02-06 12:17:12
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-02-06 11:36, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > dane klienta, mam kwoty, chcialbym zeby jakis pelnosprytny program
    > zrobil mi z tego f-re VAT, zebym nie musial klepac recznie

    mnie tutaj zastanawia co innego - wiec si eprzylacze do pytania - (bo
    mam podobny problem, chce zautomatyzowac sprzedaz elektroniczna ale w
    polsce) czy

    1. automatyczne wystawienie faaktury przez system po podaniu przez
    klienta danych i wykryciu platnosci i kliknieciu 'AKCEPTUJ' nie bedzie
    potraktowane jako wystawienie faktury przez nabywce

    2. czy jezeli nabywca nie firma zechce przed wykonaniem uslugi fakture
    vat (nie ma zreszta innego wyboru bo na niej jest nadrukowywany numr
    seryjny) to czy mimo wszystko przed jej wystawieniem trzeba puscic
    paragon i dolaczyc go do kopii czy wtedy juz nie (nie jest to sytuacja
    gdy kupujacy po otrzymaniu paragonu oswiadcza ze chce fakture tylko
    wynika to juz z samego zlozonego zamowienia) ?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-02-06 13:18:45
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-06, o godz. 13:17:12
    Kotlet <K...@n...eu> napisał(a):

    > mnie tutaj zastanawia co innego - wiec si eprzylacze do pytania - (bo
    > mam podobny problem, chce zautomatyzowac sprzedaz elektroniczna ale
    > w polsce)

    Tylko uważaj żeby driver ODBC nie wyskoczył z czymś nieprzewidzianym
    bo podczas kontroli będzie Runtime Error ;)

    Tomek

  • 4. Data: 2011-02-06 16:11:09
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-02-06 14:18, tomek pisze:

    > Tylko uważaj żeby driver ODBC nie wyskoczył z czymś nieprzewidzianym
    > bo podczas kontroli będzie Runtime Error ;)

    nie uzywam drivera odbc :)
    system kopie ma automatycznie zapisywac do katalogu na serwerze, moze
    nawet na haslo bedzie dla us dostepne od reki. ALe wracajac do moich
    pytan ..

  • 5. Data: 2011-02-06 23:40:52
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    skoro już o paypal to i ja wtrącę
    jakbym chciał przyjmować takie płatności
    to kiedy i co księgować

    1. odrazu gdy jest wpłata na paypala kwotę którą wysłał kupujący
    2. odrazu gdy jest wpłata na paypala kwotę którą faktycznie otrzymaliśmy
    (bez prowizji paypal)
    3. gdy wpłata dotrze na konto bankowe, ale czasami może być kłopot gdy
    będziemy wypłacać bo kwota wypłaty z paypala będzie inna niż pojedynczej
    transakcji

  • 6. Data: 2011-02-07 03:47:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. gdy wpłata dotrze na konto bankowe, ale czasami może być kłopot gdy
    > będziemy wypłacać bo kwota wypłaty z paypala będzie inna niż pojedynczej

    PayPal jest bankiem - to powinno wyjasnic wszystko ;)

  • 7. Data: 2011-02-07 12:54:30
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > PayPal jest bankiem - to powinno wyjasnic wszystko ;)

    jednak dalej pozostaje pytanie co jest dochodem

    1. kwota którą wysłał kupujący
    2. kwota którą faktycznie otrzymaliśmy (bez prowizji paypal)

  • 8. Data: 2011-02-07 13:09:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > jednak dalej pozostaje pytanie co jest dochodem
    > 1. kwota którą wysłał kupujący
    > 2. kwota którą faktycznie otrzymaliśmy (bez prowizji paypal)

    A w banku jak jest? ;)

  • 9. Data: 2011-02-07 18:56:42
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-02-07 13:54, zlotowinfo pisze:

    > jednak dalej pozostaje pytanie co jest dochodem
    >
    > 1. kwota którą wysłał kupujący
    > 2. kwota którą faktycznie otrzymaliśmy (bez prowizji paypal)

    dochodem jest to co CI wyjdzie w ksiedze po zaksiegowaniu przychodu na
    paypal i kosztu zwiazanego z prowizja :)