  • 61. Data: 2020-01-20 21:18:31
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 20:59, cef pisze:

    > Mowa była o PIT-4.
    > Jaki podatek płacił dotychczas płatnik na rachunek podatnika?

    Tzn jaki płacił na rachunek US wg rejonizacji podatnika.

  • 62. Data: 2020-01-21 04:15:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e235f76$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > "cef" 5e164f44$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Przedtem miał dedykowane przelewy -- teraz ma uniwersalne?

    Nie ma -- przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Przelewy są nadal dedykowane.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 63. Data: 2020-01-23 18:13:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e26069b$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Mowa była o PIT-4.

    Zaczęła się od PIT4, ale chyba weszła na mikrorachunki
    w ogóle a te dotyczą chyba nie tylko PIT4.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 64. Data: 2020-01-24 21:07:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5e26069b$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Zaczęła się od PIT4, ale chyba weszła na mikrorachunki
    > w ogóle a te dotyczą chyba nie tylko PIT4.

    W takim razie ponawiam pytanie.
    Jaki podatek płacił dotychczas płatnik na rachunek podatnika
    do urzędu skarbowego wg rejonizacji podatnika?

  • 65. Data: 2020-01-26 02:23:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e2b4e8d$0$510$6...@n...neostrada.pl

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e25f859$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 66. Data: 2020-01-26 02:24:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e1890c2$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli sprowadza sie to tego, ze dawniej mieli w tytule przelewu
    > identyfikator platnika, a teraz ... chyba nadal beda mieli, ale

    IMO nadal mają to samo, ale nr konta docelowego jest inny.

    BTW -- to nie jest konto podatnika, ale Fiskusa. Podatnik nie może
    dysponować tym kontem czy wnętrznościami zgromadzonymi na tym koncie.

    IMO niespójnie sugerujesz, że to konto podatnika:

    "J.F." 5e186c65$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > Debet u podatnika, zysk w US ? :-)

    -=-

    Różnica? Mogłaby być taka, że bez względu na osobę zasilającą konto,
    konto coś by miało i ewentualne ściąganie (zgodne z deklaracjami)
    powodowałoby alarmujący debet w razie nieterminowej wpłaty...

    Ale chyba jest inaczej, to znaczy nadal jest tak, jak było, poza
    samym numerem. ;)

    -=-

    IMO mogliby prowadzić dla każdego podatnika jego konto, do którego by miał
    swobodny dostęp i sam podatnik, i Fiskus. Nadwyżki Fiskus też by zlewał na
    to konto. (zwroty VAT czy nadwyżki PIT4 względem PIT4R) Problem IMO w tym,
    że nie każdy podatnik by chciał śledzić ruch na kolejnym swym koncie?...

    IMO lepsze byłyby konta podatników prowadzone w dowolnym banku, do których
    Fiskus by miał swobodny dostęp. Podatnik by wysłał deklarację a Fiskus by
    wziął z tego konta tyle, ile by uznał za stosowne bez pytania o zgodę,
    o ile na koncie byłby dostępny szmal.

    -=-

    Z jakiej racji ja (lub ktoś taki jak ja -- inny grupowicz) miałby rozmyślać
    nad tym, jak jest, jak mogłoby być, jak będzie itd. -- IMO niech myślą ci,
    którzy biorą szmal; i niech informują, jak jest.

    -=-

    Płacąc podatek, należy nadal podawać coś na kształt 19M12 itp...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 67. Data: 2020-01-26 11:07:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5e2b4e8d$0$510$6...@n...neostrada.pl

    >    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e25f859$0$17362$6...@n...neostrada.pl
    >
    >    > Nie samym PITem4 żyje podatnik.
    >    > Mam więcej niż jednego płatnika.

    Nie chodzi o płatnika, tylko o podatek.
    Podaj jakikolwiek płacony na rachunek w US podatnika wg rejonu.
    Bo w momencie pojawienia się płatności jakiegokolwiek
    podatku na mikrorachunek podatnika argument o wygodzie
    czy ułatwieniu jest chybiony.

  • 68. Data: 2020-01-26 13:58:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMHO trafia na subkonta, gdzie np. pod koniec dnia (może w niektórych przypadkach
    częściej, ciekawe czy bywa na bieżąco) trafia na
    rachunek główny - tak miałem we wspólnocie mieszk.
    Na rachunku głównym była codziennie jedna zbiorcza kwota, a do rozliczania z
    posiadaczem rachunku wpłat na subkontach osobny dość
    skomplikowany system (zupełnie odrębne logowanie niż na rachunek główny)
    umożliwiający zaciągnięcie szczegółowych danych do różnych
    SF-K.
    Nadal numer numerem a wpłacający wpłacającym - co będzie (komu uznają - wierzyciel,
    nie bank), jak np. ktoś wpłaci na numer nie
    swój, lecz członka rodziny, kolegi czy sąsiada (bo nie wiedzieli, że są różne)?
    Zapewne zależy od banku i rodzaju umowy.

    -----

  • 69. Data: 2020-01-26 14:47:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 02:24:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5e1890c2$0$524$6...@n...neostrada.pl
    >
    > IMO nadal mają to samo, ale nr konta docelowego jest inny.

    No to co w razie rozbieznosci danych platnika i konta ...

> [...]
    >
    > -=-
    > Różnica? Mogłaby być taka, że bez względu na osobę zasilającą konto,

    A na to maja osobne przepisy, i nie ma tak prosto, ze zaplacisz za
    kogos :-)

> [...]
    > powodowałoby alarmujący debet w razie nieterminowej wpłaty...
    > Ale chyba jest inaczej, to znaczy nadal jest tak, jak było, poza

    Ciekawe jednak, jak to rozliczaja.

    Mam wrazenie, ze dawniej prowadzili "karte podatnika" i zapisuja mu
    ile powinien zaplacic, a ile juz wplacil. I po komputeryzacji tak
    samo. Mozna by to nazwac kontem, tylko nie bankowym, ale skarbowym.

    A teraz beda mieli drobne utrudnienie, bo rozne podatki wplywaja na
    ten sam nr rachunku bankowego. Jesli podatnik dobrze opisze tytul
    wplaty, to rozksieguja sobie po staremu ... ale jak cos pojdzie zle ?

    A co, jesl ktos np skladke PIT wplaci za mala, potem przeleje VAT,
    uznaja, ze doplacil do PIT, ale na VAT ma niedoplate ?

> [...]
    > że nie każdy podatnik by chciał śledzić ruch na kolejnym swym koncie?...

    Ale co potem - mieliby sobie miliony przelewow robic, na zbiorcze
    konto ?

    A tak to od razu wplywa na zbiorcze, tylko maja informacje jaki nr
    konta odbiorcy wplacajacy podal.

    Zapomniales o podzielonej platnosci ?

    J.

  • 70. Data: 2020-01-27 13:25:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >skomplikowany system (zupełnie odrębne logowanie niż na rachunek
    >główny) umożliwiający zaciągnięcie szczegółowych danych do różnych

    US musza to importowac do jakiejs swojej bazy danych, bo przeciez
    tysiace urzednikow musza miec dostep na bieząco, nie beda "wchodzic na
    konto" NBP.

> [...]
    swój, lecz członka rodziny, kolegi czy sąsiada (bo nie wiedzieli, że
    są różne)?
    >Zapewne zależy od banku i rodzaju umowy.

    Jak sam sugerujesz - bank tu niewiele robi, albo nic nie robi.
    US musi to sobie jakos pokwalifikowac.

    Akurat do wplat maja swoje przepisy - czlonek rodziny moze zaplacic za
    ciebie podatek, inne osoby - tylko do 1000 zl.

    Byc moze teraz beda to mniej kontrolowac ... ale przepis sie chyba nie
    zmienil ?

    J.