  • 1. Data: 2006-09-03 20:00:04
    Temat: Beverly Hills - CO TO ZA WAJCHA ? :)
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    Zapewne NTG , ale właśnie byłem w BH i wypożyczyłem 3 filmy DVD - łączny
    koszt to 12 pln . z czego 10.50 to opłata członkowska ! Zapewne wymyślili
    jakiś sprytny sposób na ominięcie czegoś - jakoś dziwnie się z tym czuję :)

    Przychodem zapewne jest całe 12 pln . ale zachodzę w głowę dlaczego koszt
    wypożyczenia jednej płyty został podzielony na : 0.50 wypożyczenie + 3.50
    opłata członkowska ?

    Kolega prowadzi podobny biznes i może mógłbym mu coś podpowiedzieć ! :)

    Czy takie rozdzielenie może powodować jakieś ulgi ?

    Bo jeśli inne sklepy wprowadzą taki podział i może z tego coś wynikać , to
    jak
    widać mamy do czynienia z luką , którą można zgodnie z prawem wykorzystać !

    Co o tym sądzicie ? :)

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-09-03 20:15:42
    Temat: Re: Beverly Hills - CO TO ZA WAJCHA ? :)
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Max" <M...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak
    > widać mamy do czynienia z luką , którą można zgodnie z prawem wykorzystać

    A jaki jest VAT od wpożyczenia płyty i od opłaty członkowskiej? Zerknij na
    paragon i wzystko będzie jasne. Jakiś czas temu cola w McDonaldsie kupowana
    w zestawie kosztowała z tego co pamiętam 50 gr. A dlatego, że na kanapę i
    frytki VAT wynosi 7%, a na colę 22%. Tutaj zapewne mamy do czynienia z
    zabiegiem mającym na celu zaniżanie VATu.
    Ale taki numer to mały pikuś w porównaniu z tym, jak jedna knajpa na Polach
    Mokotowskich obchodzi brak koncesji na sprzedaż alkoholu. Poczytajcie to:

    http://www.bierhalle.pl/klub.php?PHPSESSID=bc702c304
    db768c6df07dfae7fe3a855

    Pozdr
    DJ

  • 3. Data: 2006-09-03 20:19:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Max wrote:

    > Co o tym sądzicie ? :)

    Zgaduje, ze roznica tkwi w podatku VAT -- tak jak przy slynnym "piwie z
    przekaska" ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 4. Data: 2006-09-03 20:28:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > Mokotowskich obchodzi brak koncesji na sprzedaż alkoholu. Poczytajcie to:

    Ile taka wejsciowka?!?!?! :):):)

  • 5. Data: 2006-09-03 20:31:28
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ile taka wejsciowka?!?!?! :):):)

    To się nazywa karta klubowa. Koszt - 1 zł. Oczywiście za piwko płacisz
    normalnie. Ale wtedy to jest spotkanie dla członków klubu. A to już jest
    catering i koncesja na alkohol nie potrzeba. "Miszczostwo" świata w
    kombinatorstwie ;-)

    Pozdr
    DJ

  • 6. Data: 2006-09-03 20:36:38
    Od: "Robert" <briesen[nospam]@o2.pl>

    Użytkownik "DJ" <b...@t...jest.fajnie> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale taki numer to mały pikuś w porównaniu z tym, jak jedna knajpa na
    > Polach Mokotowskich obchodzi brak koncesji na sprzedaż alkoholu.

    Nie bardzo Cię rozumiem...

    pkt 8 mówi:

    8. W Klubie zabroniona jest konsumpcja alkoholi o zawartości powyżej 5.5%
    zawartości alkoholu.

    i na końcu info:

    "QLT Restaurant & Bar" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Polnej
    40 lok 409 posiada zezwolenie na sprzedaż napojów zawierających do 4,5%
    alkoholu oraz piwa wydane przez Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy w
    dniu 04 kwietnia 2006 i ważne od 07 kwietnia 2006 do 06 kwietnia 2008 o
    numerze BZ-D-IX-6435/II/P/A-59/2006.

    Kto, gdzie i co omija?

  • 7. Data: 2006-09-03 20:58:46
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Robert" <briesen[nospam]@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > alkoholu oraz piwa wydane przez Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy w
    > dniu 04 kwietnia 2006 i ważne od 07 kwietnia 2006 do 06 kwietnia 2008 o

    http://tiny.pl/7f17

    "Pub Bierhalle należy do niemieckiej sieci, słynącej z doskonałej golonki i
    piwa warzonego w lokalu. Jednak namiot z Pola Mokotowskiego nie otrzymał
    koncesji na alkohol, tylko na catering. Jerzy Becz wyjaśnia - Dlatego
    wymyśliliśmy członkostwo w klubie, bo wówczas alkohol możemy serwować w
    ramach cateringu w trakcie rozgrywanych meczów."

    Firma ma koncesję, ale na sprzedaż alkoholu w Arkadii - tam mają drugą
    knajpę.

    Pozdr
    DJ

  • 8. Data: 2006-09-03 22:48:52
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    > A jaki jest VAT od wpożyczenia płyty i od opłaty członkowskiej? Zerknij
    > na
    > paragon i wzystko będzie jasne.

    Więc jednak jasne nie będzie , ponieważ VAT dla obu tych pozycji wynosi 22%
    !

    Wypożyczenie - 1.50 pln
    Opłata członkowska - 10.50 pln

    RAZEM 12 pln. PTU 22% = 2.16 pln

    Gdzie indziej "pies" musi byc pogrzebany ... :)

  • 9. Data: 2006-09-04 08:47:44
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > Opłata członkowska - 10.50 pln
    > RAZEM 12 pln. PTU 22% = 2.16 pln
    > Gdzie indziej "pies" musi byc pogrzebany ... :)

    Tak sobie myslę...
    A moze chodzi o to, że wypożyczalnie muszą odporowadzić jakąś kasę do ZAIKSu
    uzaleznioną od wartości, za jaką wypożyczyli płytę DVD?
    To byłby powód rozbijania kosztu wypożyczenia, ale czy rzeczywiści esą takie
    opłaty ZAIKSowskie? Tego nie wiem.