  • 1. Data: 2022-04-02 23:54:54
    Temat: Bez NIPU
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy ktoś zorientowany wie co to za zmiany, że
    taki podmiot BP Europa SE Oddział w Polsce
    nie ma od jakiegoś czasu NIP?

    Wczytując dane zakupów zauważyłem, że zmienił się adres i kiedy chciałem
    zaktualizować, to po tym starym NIP 9720865431 nie ciągnie danych z GUS
    i nie mogę poprawić automatycznie kontrahenta w swoim rejestrze.
    W KRS w rubryce NIP stoją teraz trzy kreseczki czyli nic.
    NIPu nie ma od 2017 roku, a adres nowy jest od wrzesnia 2021, ale zauważyłem
    dopiero teraz.
    Jak oni wystawiają te faktury z NIPem, którego nie mają od 5 lat?
    JPK też nie zwraca błędu?

  • 2. Data: 2022-04-03 07:44:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 02.04.2022 23:54 you wrote:

> [...]
    > dopiero teraz. Jak oni wystawiają te faktury z NIPem, którego nie
    > mają od 5 lat? JPK też nie zwraca błędu?

    To jest spółka europejska, nie podlega wpisowi do KRS, ale ma Polski
    NIP.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-04-03 08:14:01
    Temat: Re: Bez NIPU
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 07:44, Pete pisze:

    > To jest spółka europejska, nie podlega wpisowi do KRS, ale ma Polski
    > NIP.

    Ja tam widzę, że to jest oddział przedsiębiorcy zagranicznego.
    Prowadziłem taki oddział 10 lat i wiem jakim podlegał wpisom.
    Co się zmieniło? Przecież jest wpisany do KRS ale ma tam skreślony NIP,
    w GUS nie ma tego NIP. Czyli ma NIP ale go nie ma?

    Dlaczego zatem wstawia NIP na fakturach?

    Jak ktoś zechce wpisać taki NIP po raz pierwszy do programu księgowego,
    to mu wywali, że nie ma podmiotu z takim NIP.
    U mnie jest wklepany kiedyś tam do bazy i się przeklikało już 5 lat.

  • 4. Data: 2022-04-03 08:28:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 08:14, cef pisze:

> [...]
    > to mu wywali, że nie ma podmiotu z takim NIP.
    > U mnie jest wklepany kiedyś tam do bazy i się przeklikało już 5 lat.

    No widzę, że w rejestrze VAT podatnik jest z tym NIP, ale nie jako
    odział w Polsce
    tylko firma niemiecka. Czyli na fakturach wpisują nieprawdziwe dane?

  • 5. Data: 2022-04-03 08:39:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 03.04.2022 08:28 you wrote:

    > No widzę, że w rejestrze VAT podatnik jest z tym NIP, ale nie jako
    > odział w Polsce tylko firma niemiecka. Czyli na fakturach wpisują
    > nieprawdziwe dane?

    Ale dlaczego uważasz że firma niemiecka nie może mieć adresu w Polsce?

    Przecież to nie jest adres głównej siedziby, tylko adres do
    korespondencji

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-04-03 10:03:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 08:39, Pete pisze:

    > Ale dlaczego uważasz że firma niemiecka nie może mieć adresu w Polsce?
    >
    > Przecież to nie jest adres głównej siedziby, tylko adres do
    > korespondencji

    To jest adres Oddziału w Polsce - ten który podają na fakturze..
    Oddział z tym adresem jest w KRS a w rejestrze podatników VAT
    jest adres niemiecki i podmiot niemiecki z tym NIP. To w takim razie
    powinni na fakturach wpisywać adres taki jak podatnika VAT a nie polski
    oddział i polski adres.

  • 7. Data: 2022-04-03 10:12:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 03.04.2022 10:03 you wrote:

> [...]
    > adres niemiecki i podmiot niemiecki z tym NIP. To w takim razie
    > powinni na fakturach wpisywać adres taki jak podatnika VAT a nie

    Skoro tak uważasz, to wyślij im prośbę o korektę faktury.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2022-04-03 12:41:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 10:12, Pete pisze:

    > Skoro tak uważasz, to wyślij im prośbę o korektę faktury.

    Uważam, że tak duży podmiot ma na pewno mądrzejszych ode mnie
    prawników i nie robią tego bez jakiegoś oparcia w przepisach.
    Na dodatek sprzedają przecież paliwo - produkt dość kontrolowany z wielu
    stron.
    Ale ja tego oparcia nie widzę i nie rozumiem dlaczego podają takie a nie
    inne dane do faktur. Dlatego na początek pytam tutaj szukając jakiegoś
    wyjaśnienia.

  • 9. Data: 2022-04-03 20:16:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 12:41, cef pisze:

> [...]
    > Ale ja tego oparcia nie widzę i nie rozumiem dlaczego podają takie a nie
    > inne dane do faktur. Dlatego na początek pytam tutaj szukając jakiegoś

    Z sensownych wyjaśnień wykopałem takie coś:

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-oddzial-spolki-za
    granicznej-jakie-dane-nalezy-wykazac-na-fakturze

    choć podejrzewam, że w przypadku spółki europejskiej może być jeszcze
    inaczej.

    Wcześniej oddział zagranicznego przedsiębiorcy był w sensie VAT
    odrębnie zarejestrowany w PL a obrotu pomiędzy oddziałem i macierzystą
    spółką
    nie rozumiał ani lokalny US (ten od podmiotów zagranicznych) ani
    warszawski US II -
    i do pierwszych operacji trzeba było pisać interpretacje.

  • 10. Data: 2022-04-03 22:53:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 2 Apr 2022 23:54:54 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:

    >Czy ktoś zorientowany wie co to za zmiany, że
    >taki podmiot BP Europa SE Oddział w Polsce
    >nie ma od jakiegoś czasu NIP?
    [...]
    >Jak oni wystawiają te faktury z NIPem, którego nie mają od 5 lat?
    Nawet chyba nie wiedzą że nie mają. Może przypadkiem wypadło z KRS? :)

    https://www.bp.com/pl_pl/poland/home/kim_jestesmy/ko
    ntakt.html

    Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział
    Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    KRS 345546
    NIP 972-086-54-31

    WAM