  • 1. Data: 2015-03-21 20:29:39
    Temat: Bezrobotny wykonawca
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    mam znajomego, który jest bezrobotny. Chciałby wykonać kilka drobnych
    dzieł dla mnie, jednak na czas wykonania dzieła musi się wyrejestrować z
    UP. A wtedy straci ubezpieczenie zdrowotne -- UP go ubezpiecza -- i
    leczenie.

    Z moich rozmów z ZUS, nie istnieje sposób obejścia tego problemu i nie
    można bezrobotnemu powierzyć wykonania małych dzieł tak, aby nie utracił
    on ubezpieczenia zdrowotnego. Ale może infolinia ZUS przegapiła jakiś
    kruczek, który pozwoliłby takie dzieła powierzyć?

    Opcja z lataniem i wyrejestrowywaniem się na 1 dzień np. też marna jest,
    bo chciałbym mu powierzać kilka takich rzeczy miesięcznie do wykonania.
    Jednak na łączne kwoty rzędu 500-1000zł.

  • 2. Data: 2015-03-21 20:47:51
    Temat: Re: Bezrobotny wykonawca
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-21 20:29, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > bo chciałbym mu powierzać kilka takich rzeczy miesięcznie do wykonania.
    > Jednak na łączne kwoty rzędu 500-1000zł.

    To zleć mu dodatkowo odkurzanie raz na miesiąc Twojego burka, co będzie
    tytułem do zarejestrowania w ZUS i w szczególności do "mania"
    ubezpieczenia zdrowotnego.

    Już nie mówiąc o tym, że grosik do grosika i na emeryturę sobie nazbiera
    Twój znajomy, żeby tak nawiązać do wątku emerytalnego w sąsiedniej dyskusji.

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-03-21 21:44:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.03.2015 o 20:47, Piotrek pisze:

    > To zleć mu dodatkowo odkurzanie raz na miesiąc Twojego burka, co będzie
    > tytułem do zarejestrowania w ZUS i w szczególności do "mania"
    > ubezpieczenia zdrowotnego.

    No ale wtedy co, pełny ZUS płacić? Ale co z dziełami? Może mieć
    nieozusowane UoD u mnie i jednocześnie ozusowaną U-Z? Nie przyjdzie
    Smutny Pan i nie powie, że trzeba całość ozusować?

    I czy Smutny Pan nie powie, że takie odkurzanie to już UoP, skoro robi
    to przez miesiąc, robi to u mnie itepe?

    > Już nie mówiąc o tym, że grosik do grosika i na emeryturę sobie nazbiera
    > Twój znajomy, żeby tak nawiązać do wątku emerytalnego w sąsiedniej
    > dyskusji.

    Ta, nazbiera... Co najwyżej na kolejne Premie Dla Mafijnych.

  • 4. Data: 2015-03-21 22:02:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 20:29, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > jednak na czas wykonania dzieła musi się wyrejestrować z UP. A wtedy
    > straci ubezpieczenie zdrowotne

    Nie straci, ubezpieczenie zdrowotne działa 30 dni od wyrejestrowania.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-03-21 22:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 21:44, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > No ale wtedy co, pełny ZUS płacić?

    Jaki pełny? Źle sprzątał, nic nie zarobił, ZUS=0, a ubezpieczenie jest.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-03-21 22:04:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 20:47, Piotrek pisze:
    > i na emeryturę sobie nazbiera

    Pierwsze słyszę, aby składki ZUS szły na moją przyszłą emeryturę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-03-21 22:04:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-21 21:44, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No ale wtedy co, pełny ZUS płacić? Ale co z dziełami? Może mieć
    > nieozusowane UoD u mnie i jednocześnie ozusowaną U-Z? Nie przyjdzie
    > Smutny Pan i nie powie, że trzeba całość ozusować?

    Ano pełny! A jaki chciałbyś płacić?

    Od dyszki - no bo ileż może kosztować takie odkurzanie - to ze 70 groszy
    się uzbiera ...

    Pieniądze wyrzucone w błoto ale przecież "dura lex, sed lex".

    Piotrek

  • 8. Data: 2015-03-21 22:05:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-21 22:04, Liwiusz wrote:
    > Pierwsze słyszę, aby składki ZUS szły na moją przyszłą emeryturę.

    Ironia bez emotikonów już nie działa?

    Piotrek

  • 9. Data: 2015-03-21 22:08:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 22:05, Piotrek pisze:

    > Ironia bez emotikonów już nie działa?

    No wiesz, to dzieci czytają, młodzież, jeszcze by ktoś uwierzył.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-03-21 22:11:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-21 22:03, Liwiusz wrote:
    > Jaki pełny? Źle sprzątał, nic nie zarobił, ZUS=0, a ubezpieczenie jest.

    Od kiedy to umowa zlecenie jest umową rezultatu?

    A przecież jak przyszedł i ze dwa razy machnął szmatą to znaczy, że się
    starał.

    Piotrek