  • 1. Data: 2004-06-14 07:00:58
    Temat: Bilet PKP - niezgodny z ust. o VAT?
    Od: b...@f...hoga.WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    Wczoraj kupowałem bilet u konduktora. Nie ma na nim kwoty VAT ani nawet
    wyszczególnienia, że cena zawiera 7% VAT.
    Wg mnie to jest niezgodne z ustawą o VAT. Co sądzicie?

    Pozdrawiam

    PS. FollowUp ustawiony na prawo.podatki

    --
    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Litosc jest jednak uczuciem zbednym tam, gdzie przemawia Historia.
    (Cz.Milosz, "Zniewolony umysl")

    www.ekonomia.ho.pl

  • 2. Data: 2004-06-14 07:18:32
    Temat: Re: Bilet PKP - niezgodny z ust. o VAT?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <X...@2...180.128.20
    > Pawel Baranowski napisał(a):
    > Wczoraj kupowałem bilet u konduktora. Nie ma na nim kwoty VAT ani nawet
    > wyszczególnienia, że cena zawiera 7% VAT.
    > Wg mnie to jest niezgodne z ustawą o VAT. Co sądzicie?

    A to w rzeczonej ustawie jest napisane, jak powinien wyglądać bilet? ;)
    Nie widziałem, przyznam szczerze. Gdzieś tam (albo w rozporządzeniu)
    jest tylko napisane, że za fakturę VAT uznaje się bilety z VATem i
    NIPem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-14 09:15:46
    Od: b...@f...hoga.WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisal
    <cajjg8$c6g$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    >W artykule <X...@2...180.128.20

    >A to w rzeczonej ustawie jest napisane, jak powinien wyglądac bilet?
    >;) Nie widzialem, przyznam szczerze. Gdzieś tam (albo w
    >rozporządzeniu) jest tylko napisane, ze za fakture VAT uznaje sie
    >bilety z VATem i NIPem.

    zauważ, że na każdym dowodzie sprzedaży podatnika VAT, w tym na
    paragonie fiskalnym musi być (jest) kwota VAT. przecież tego wymaga
    choćby prowadzenie ewidecji sprzedaży VAT.

  • 4. Data: 2004-06-14 09:54:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <X...@2...180.128.20

    > zauważ, że na każdym dowodzie sprzedaży podatnika VAT, w tym na
    > paragonie fiskalnym musi być (jest) kwota VAT. przecież tego wymaga
    > choćby prowadzenie ewidecji sprzedaży VAT.

    A to był dowód sprzedaży? Jeśli bilet nie spełniał wymogów z ustawy o
    VAT, to nie był fakturą i nie był dowodem sprzedaży. Może to był tylko
    jakiś taki kwitek, a konduktor sprzedawał jako agent, nie przekroczył
    progu i sprzedawał bez kasy? ;)

    Oczywiście obydwaj wiemy, że pewnie to jest tak, że oni tę kasę
    biorą w łapę... ;)

    Swoją drogą to ciekawe, jak oni się rozliczają z takiej sprzedaży w
    kasach. Paragonów nie wydają, a bilet bez NIPu (50% takich jest) nie
    jest dowodem sprzedaży, bo nie jest ani paragonem fiskalnym, ani fakturą
    VAT. A może to jest zwolnione z obowiązku fiskalizacji?

  • 5. Data: 2004-06-14 11:55:43
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > VAT, to nie był fakturą i nie był dowodem sprzedaży. Może to był tylko
    > jakiś taki kwitek, a konduktor sprzedawał jako agent, nie przekroczył

    Bilet jest potwierdzeneim, ze zaplacono za USLUGE.
    "sam z siebie" niejest ani towarem, anmi usluga..

    Na biletach MPK jest VAT..

    A z kolei Ci z kolei nie wiem jak torobia..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-06-14 12:06:56
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > A z kolei Ci z kolei nie wiem jak torobia..
    Kolej to państwo w państwie i nie ma na nich mocnych. Każdy prawnik Ci to
    powie.
    Darek

  • 7. Data: 2004-06-14 12:39:39
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <cak3nv$p8c$2@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Bilet jest potwierdzeneim, ze zaplacono za USLUGE.
    > "sam z siebie" niejest ani towarem, anmi usluga..

    A gdzie ja twierdzę, że bilet jest usługą?!

    Sprzedaż powinna by udokumentowana fakturą VAT lub paragonem fiskalnym,
    chyba że sprzedaż lub sprzedawca jest zwolniona od obowiązku ewidencjonowania
    (oczywiście wtedy faktura na żądanie). Kupując bilet bez NIPu na nim nie
    dostaję faktury, nie dostaję też paragonu fiskalnego. Wniosek - PKP musi
    być w tym względzie jakoś zwolniona z ewidencjonowania, albo... ;)

    > Na biletach MPK jest VAT..

    Na warszawskich np. nie... BTW to nie jest faktura VAT, bo nie zawiera
    NIPu i odległości taryfowej... A bilet MZK z Bielska-Białej nie zawiera
    kwoty podatku, tylko napis 'w tym 7% VAT'.

  • 8. Data: 2004-06-14 12:41:06
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > NIPu na nim nie dostaję faktury, nie dostaję też paragonu fiskalnego.
    > Wniosek - PKP musi być w tym względzie jakoś zwolniona z ewidencjonowania,

    Dak biletow jest w ustawie z tego co pamietam wyjatek...
    Ale niemam czasu szukac..

    > Na warszawskich np. nie... BTW to nie jest faktura VAT, bo nie zawiera
    > NIPu i odległości taryfowej... A bilet MZK z Bielska-Białej nie zawiera
    > kwoty podatku, tylko napis 'w tym 7% VAT'.

    na krakowskich jest..(bo u nas jest MPK a w Warszawie nie..)
    No ale Warszawa to Warszawa..

    Jak pisalem dla biletow komunikacji jest jakis wyjatek..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-06-15 12:19:00
    Od: Marcin Krzysztof Dąbrowski <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jest dowodem sprzedaży, bo nie jest ani paragonem fiskalnym, ani fakturą
    > VAT. A może to jest zwolnione z obowiązku fiskalizacji?

    Jakoś się pewnie rozliczają. Bo często jest tak, że w pociągu chodzi
    rewizor i niezależnie od konduktora sprawdza bilety. I czasem bierze
    taki bilet i wystawia ci duplikat, a sam bierze oryginał pewnie w celu
    kotrli uczciwości konduktora.

    Dąbek