  • 1. Data: 2016-01-28 17:35:06
    Temat: Bluza polarowa w koszty?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Nigdy dotąd nie korzystałem z zaliczenia odzieży w KUP, ale teraz mam
    pracownika, wprawdzie na pół etatu, ale zawsze. Praca w serwisie, a więc
    dużo wyjazdów i część zajęć w zimnych halach. Nie mam czegoś takiego,
    jak normy przydziału odzieży ochronnej.
    Czy zakup bluzy polarowej (120 zł brutto) mogę zaliczyć w koszty bez
    obawy, że mi to US zakwestionuje? Jakieś obwarowania typu nadruk
    firmowy, czy coś są potrzebne?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-02-01 12:30:43
    Temat: Re: Bluza polarowa w koszty?
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-28 o 17:35, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy zakup bluzy polarowej (120 zł brutto) mogę zaliczyć w koszty bez
    > obawy, że mi to US zakwestionuje? Jakieś obwarowania typu nadruk

    Jeśli jest to uzasadnione, to jak najbardziej. Jesteś zobowiązany do
    zapewnienia pracownikowi odzieży ochronnej. Jeśli nie masz żadnych zasad
    wydawania odzieży, rękawic itp, to utwórz sobie chociaż taką kartotekę,
    że dn. tego i tego wydałeś pracownikowi odz. ochr w postaci bluza polar,
    na okres do zużycia. Niech się pracownik podpisze.

    Dobrze byłoby się zabezpieczyć i stworzyć takie zasady, to 10 min pracy,
    ale w razie czego masz argument wobec US i PIP.
    Trzeba tez wiedzieć, że taką odzież musisz pracownikowi uprać.

    W ogóle, to wygodniej jest dać pracownikowi ekwiwalent za używanie i
    pranie własnej odzieży. To jest nieopodatkowane i nieozusowane, co
    miesiąc wpisujesz sobie w koszty ten ryczałt, a pracownik też będzie
    zadowolony.

  • 3. Data: 2016-02-01 18:35:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-01 o 12:30, adam pisze:

> [...]
    > pranie własnej odzieży. To jest nieopodatkowane i nieozusowane, co
    > miesiąc wpisujesz sobie w koszty ten ryczałt, a pracownik też będzie
    O tym nie wiedziałem. Dobre wyjście. Dzięki!
    Jacek

  • 4. Data: 2016-02-02 21:49:44
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 17:35:06 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Czy zakup bluzy polarowej (120 zł brutto) mogę zaliczyć w koszty bez
    > obawy, że mi to US zakwestionuje? Jakieś obwarowania typu nadruk

    Było kiedyś..., można do bluzy doszyć np."czarny guzik" i stworzyć dokument
    wewnętrzny w firmie pt."Procedura ubiór pracownika" w której zawrzesz info.,że Twoi
    pracownicy rozpoznawalni są na hali po
    bluzie w kolorze np. czerwonym w widocznym czarnym guzikiem :strój roboczy" ;)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-02-04 14:39:44
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .02.2016 o 21:49 <n...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > zawrzesz info.,że Twoi pracownicy rozpoznawalni są na hali po
    > bluzie w kolorze np. czerwonym w widocznym czarnym guzikiem :strój

    I przy okazji należy pamiętać, że jeśli już, to US zapowiada się tydzień
    wczeńsniej na kontrolę, więc będzie te kilka dni na przyszycie tego guzika
    ;)