  • 1. Data: 2011-02-09 14:27:29
    Temat: Brak PIT-11
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Zamawiający dzieło nie chce wystawić PIT-11 (było wykonywane poza
    DG), mam dowód w postaci e-maila na to jak się wije - pewnie nie
    wpłacił zaliczki albo myślał że się uda dogadać pod stołem.

    Ja chcę złożyć PIT-36 jak najszybciej, ze względu na zwrot.

    No i nie wiem co powinienem wpisać w rubrykach:
    * "należna zaliczka, w tym zaliczka pobrana przez płatnika" (w tabelce
    z dochodami)
    - tutaj chyba to co jest wykazane na rachunku, nawet jeśli nie pobrał
    i nie wpłacił tego do US
    * "Suma wpłaconych zaliczek oraz pobranych przez płatników" (pole 184)
    - tutaj nie mam pojęcia, chyba 0 skoro nie mam PIT-11, ale wtedy będę
    musiał tą kwotę zapłacić sam.. Niech już i tak nawet będzie, bo
    zwrot jest tego wart, ale czy dobrze myślę?

    Tomek

  • 2. Data: 2011-02-09 15:17:56
    Temat: Re: Brak PIT-11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 15:27:29 +0100, tomek napisał(a):

    > * "Suma wpłaconych zaliczek oraz pobranych przez płatników" (pole 184)

    Przeczytaj to zdanie jeszcze raz, a potem napisz czy wypłacił ci brutto
    czy netto

  • 3. Data: 2011-02-09 16:19:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2011 8:27 AM, tomek wrote:
> [...]
    > musiał tą kwotę zapłacić sam.. Niech już i tak nawet będzie, bo
    > zwrot jest tego wart, ale czy dobrze myślę?

    wpisujesz zgodnie z "najlepsza wiedza".

    nalezna zaliczke daje sie wyliczyc, z brutto, zreszta zdaje sie ze ja
    wyliczyles wystawiajac rachunek.

    zaliczka pobrana przez płatnika - jak wypłacił netto to pobral "nalezna
    zaliczke" wyliczoną powyzej, jak nie pobrał to wpisujesz zero.

    suma wpłaconych zaliczek - nic nie wiesz na ten temat wiec zero.

    do zeznania dołączasz pismo, że
    "w związku z nieotrzymaniem druku pit-11 od zamawiajacego mimo
    kilkukrotnego przypomnienia..." (tu dołączasz ksero listu wyslanego do
    zleceniedawcy i ksero potwierdzenia nadania poleconego) "... przesylasz
    pit wypełniony zgodnie z najlepsza twoja wiedza".

    Ewentualnie pozniej jak juz dostajesz ten pit-11 nawet za 3 lata, to
    robisz korekte i dolaczsz pismo, ze w zwiazku z otrzymaniem pit-11 za
    rok taki to taki sporządzasz korekte pit-36". I wtedy ewentualnie
    dostaniesz zwrot nadplaconej zaliczki podatku.

    Zapewniam cie, ze szybko ci doślą pit po pierwszym liscie.

  • 4. Data: 2011-02-09 22:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tak BTW:
    On Wed, 9 Feb 2011, tomek wrote:

    > mam dowód w postaci e-maila na to jak się wije - pewnie nie
    > wpłacił zaliczki

    W sumie po otrzymaniu Twojego żądania mógł natychmiast reagując
    uratować swoje 4 litery (czynny żal, podatek, odsetki i wszystkie
    zaległe deklaracje - US jeszcze nie wie, że Ty miałeś przychód).
    A tak naraża się na rzeczywisty problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-02-10 11:31:47
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

> [...]
    > zaległe deklaracje - US jeszcze nie wie, że Ty miałeś przychód).
    > A tak naraża się na rzeczywisty problem.

    ale jezeli zlecal nie jako osoba prowadzaca DG tylko prywatnie (a z tego
    co pisze wynika ze tak bylo) to nadal musi go rozliczac i wysylac pity a
    nie robi tego przypadkiem wykonawca w rozliczeniu rocznym?

  • 6. Data: 2011-02-10 12:15:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 5:31 AM, Kotlet wrote:

    > ale jezeli zlecal nie jako osoba prowadzaca DG tylko prywatnie (a z tego
    > co pisze wynika ze tak bylo) to nadal musi go rozliczac i wysylac pity a
    > nie robi tego przypadkiem wykonawca w rozliczeniu rocznym?

    a gdzies ty to wyczytal?

  • 7. Data: 2011-02-10 14:31:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a gdzies ty to wyczytal?

    Pewnie nigdzie - dlatego moga to byc jakies "inne przychody", ktore by tak
    nalezalo rozliczyc...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-02-10 15:14:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 8:31 AM, SDD wrote:
    > Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Pewnie nigdzie - dlatego moga to byc jakies "inne przychody", ktore by tak
    > nalezalo rozliczyc...

    ale wowczas nie bylo by tematu "nie chce dac pit-11", tylko krotka piłka
    pit-11 sie nie wystawia.

  • 9. Data: 2011-02-10 16:03:14
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    no to moze powinno byc nie chcial dac pita bo blednie myslalem ze powinien
    to zrobic ?
    Ostatnio szukalem czegso w temacie na google i wyszlona to ze jezeli firma
    zleca dzielo os prywatnej to rozlicza jego podatek
    ale jezeli os prwatna zleca dzielo os prywatnej to dzielobiorca sam to
    rozlicza w rocznym rozliczeniu.

  • 10. Data: 2011-02-10 17:05:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-02-10 17:03, Kotlet wieprzowy pisze:
> [...]
    > firma zleca dzielo os prywatnej to rozlicza jego podatek
    > ale jezeli os prwatna zleca dzielo os prywatnej to dzielobiorca sam to

    Jeżeli było to zlecenie do 200zł to mógł być to ryczałt -> a wtedy nie
    ma Pit 11

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)