1. Data: 2011-02-09 14:27:29
Temat:Brak PIT-11
Od:tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamawiający dzieło nie chce wystawić PIT-11 (było wykonywane poza
DG), mam dowód w postaci e-maila na to jak się wije - pewnie nie
wpłacił zaliczki albo myślał że się uda dogadać pod stołem.

Ja chcę złożyć PIT-36 jak najszybciej, ze względu na zwrot.

No i nie wiem co powinienem wpisać w rubrykach:
* "należna zaliczka, w tym zaliczka pobrana przez płatnika" (w tabelce
z dochodami)
- tutaj chyba to co jest wykazane na rachunku, nawet jeśli nie pobrał
i nie wpłacił tego do US
* "Suma wpłaconych zaliczek oraz pobranych przez płatników" (pole 184)
- tutaj nie mam pojęcia, chyba 0 skoro nie mam PIT-11, ale wtedy będę
musiał tą kwotę zapłacić sam.. Niech już i tak nawet będzie, bo
zwrot jest tego wart, ale czy dobrze myślę?

Tomek

2. Data: 2011-02-09 15:17:56
Temat:Re: Brak PIT-11
Od:jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Feb 2011 15:27:29 +0100, tomek napisał(a):

> * "Suma wpłaconych zaliczek oraz pobranych przez płatników" (pole 184)

Przeczytaj to zdanie jeszcze raz, a potem napisz czy wypłacił ci brutto
czy netto

3. Data: 2011-02-09 16:19:26
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/9/2011 8:27 AM, tomek wrote:
> [...]
> musiał tą kwotę zapłacić sam.. Niech już i tak nawet będzie, bo
> zwrot jest tego wart, ale czy dobrze myślę?

wpisujesz zgodnie z "najlepsza wiedza".

nalezna zaliczke daje sie wyliczyc, z brutto, zreszta zdaje sie ze ja
wyliczyles wystawiajac rachunek.

zaliczka pobrana przez płatnika - jak wypłacił netto to pobral "nalezna
zaliczke" wyliczoną powyzej, jak nie pobrał to wpisujesz zero.

suma wpłaconych zaliczek - nic nie wiesz na ten temat wiec zero.

do zeznania dołączasz pismo, że
"w związku z nieotrzymaniem druku pit-11 od zamawiajacego mimo
kilkukrotnego przypomnienia..." (tu dołączasz ksero listu wyslanego do
zleceniedawcy i ksero potwierdzenia nadania poleconego) "... przesylasz
pit wypełniony zgodnie z najlepsza twoja wiedza".

Ewentualnie pozniej jak juz dostajesz ten pit-11 nawet za 3 lata, to
robisz korekte i dolaczsz pismo, ze w zwiazku z otrzymaniem pit-11 za
rok taki to taki sporządzasz korekte pit-36". I wtedy ewentualnie
dostaniesz zwrot nadplaconej zaliczki podatku.

Zapewniam cie, ze szybko ci doślą pit po pierwszym liscie.

4. Data: 2011-02-09 22:23:06
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak BTW:
On Wed, 9 Feb 2011, tomek wrote:

> mam dowód w postaci e-maila na to jak się wije - pewnie nie
> wpłacił zaliczki

W sumie po otrzymaniu Twojego żądania mógł natychmiast reagując
uratować swoje 4 litery (czynny żal, podatek, odsetki i wszystkie
zaległe deklaracje - US jeszcze nie wie, że Ty miałeś przychód).
A tak naraża się na rzeczywisty problem.

pzdr, Gotfryd

5. Data: 2011-02-10 11:31:47
Od:Kotlet <K...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaległe deklaracje - US jeszcze nie wie, że Ty miałeś przychód).
> A tak naraża się na rzeczywisty problem.

ale jezeli zlecal nie jako osoba prowadzaca DG tylko prywatnie (a z tego
co pisze wynika ze tak bylo) to nadal musi go rozliczac i wysylac pity a
nie robi tego przypadkiem wykonawca w rozliczeniu rocznym?

6. Data: 2011-02-10 12:15:51
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/10/2011 5:31 AM, Kotlet wrote:

> ale jezeli zlecal nie jako osoba prowadzaca DG tylko prywatnie (a z tego
> co pisze wynika ze tak bylo) to nadal musi go rozliczac i wysylac pity a
> nie robi tego przypadkiem wykonawca w rozliczeniu rocznym?

a gdzies ty to wyczytal?

7. Data: 2011-02-10 14:31:51
Od:"SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a gdzies ty to wyczytal?

Pewnie nigdzie - dlatego moga to byc jakies "inne przychody", ktore by tak
nalezalo rozliczyc...

Pozdrawiam
SDD

8. Data: 2011-02-10 15:14:46
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/10/2011 8:31 AM, SDD wrote:
> Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

> Pewnie nigdzie - dlatego moga to byc jakies "inne przychody", ktore by tak
> nalezalo rozliczyc...

ale wowczas nie bylo by tematu "nie chce dac pit-11", tylko krotka piłka
pit-11 sie nie wystawia.

9. Data: 2011-02-10 16:03:14
Od:"Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no to moze powinno byc nie chcial dac pita bo blednie myslalem ze powinien
to zrobic ?
Ostatnio szukalem czegso w temacie na google i wyszlona to ze jezeli firma
zleca dzielo os prywatnej to rozlicza jego podatek
ale jezeli os prwatna zleca dzielo os prywatnej to dzielobiorca sam to
rozlicza w rocznym rozliczeniu.

10. Data: 2011-02-10 17:05:30
Od:"Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-10 17:03, Kotlet wieprzowy pisze:
> [...]
> firma zleca dzielo os prywatnej to rozlicza jego podatek
> ale jezeli os prwatna zleca dzielo os prywatnej to dzielobiorca sam to

Jeżeli było to zlecenie do 200zł to mógł być to ryczałt -> a wtedy nie
ma Pit 11

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)