  • 1. Data: 2016-04-23 23:20:15
    Temat: Brak podanego PKD
    Od: Ł <b...@g...com>

    Witam

    Nie wiem czy właściwa grupa, czy nie lepiej poziom wyżej.

    Prowadzę DG (KPIR), jestem VATowcem.

    Głównym moim zajęciem jest programowanie - PKD 62.01.Z (przeważający)

    Teraz sobie uświadomiłem, że w CEIDG mam tylko jedno PKD, a od dłuższego
    czasu (regularnie) wykonuję poboczne usługi, sprzedaż domen i hosting
    na własnym serwerze.
    Na bardzo małą skalę - klient potrzebuje czasem domeny i hostingu do projektu jaki mu
    zrobię, a że mam serwer dzierżawiony to świadczę taką usługę (faktura).

    Czyli to by był 63.11.Z

    Czy brak wpisanego PKD może nieść za sobą jakieś konsekwencje ?

    Chętnie bym to uzupełnił, zalogowałem się w CEIDG i wyskoczył pełny formularz danych
    do weryfikacji/uzupełnienia bo były one importowane z gminnej ewidencji
    z komunikatem, abym sprawdził czy nie ma błędów ;]

    Czy lepiej uzupełnić tylko od np. 1 stycznia 2016.
    Czy też cofnąć się o kilka lat.

    Nie chciałbym, aby to podpadło.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-04-23 23:48:51
    Temat: Re: Brak podanego PKD
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Apr 2016, Ł wrote:

    > Teraz sobie uświadomiłem, że w CEIDG mam tylko jedno PKD, a od dłuższego
    > czasu (regularnie) wykonuję poboczne usługi, sprzedaż domen i hosting
    > na własnym serwerze.
    > Na bardzo małą skalę

    Piszę "z głowy czyli z niczego", ale o ile pamiętam, do ewidencji
    GUS jest limit powyżej którego należy zgłaszać "poboczne", wyrażony
    procentem przychodu oraz procentem zatrudnionych.
    Wyrażam niczym nie poparte przypuszczenie ;) że do okolic tych
    limitów nikt nie przyczepi się również wpisu EDG.

    > Czy brak wpisanego PKD może nieść za sobą jakieś konsekwencje ?

    Rozstrzeliwać nie powinni...
    ;)
    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie", ale ja bym po prostu
    zaktualizował i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2016-04-24 15:58:38
    Od: Ł <b...@g...com>

    Witam

    Dzięki za info.

    Gorzej jeśli bym ten limit przekroczyl...

    Znalazłem jakiś artykuł, który jest dość krzepiący

    http://prawoipodatki.bluetax.pl/prawoipodatki/aktual
    nosci.php/86_pkd__jakie_sa_sankcje_wykonywania_dzial
    alnosci_nie_uwzglednionej_w_rejestrze_lub_ewidencji.
    html

    Tylko nie mam pojęcia jak z jego aktualnością (bo jest z 2009) i rzetelnością.

    > Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie", ale ja bym po prostu
    > zaktualizował i tyle.

    Z dzisiejszą datą (lub -7 dni) czy próbować maksymalnie cofnąć.
    Nie wiem ile się da i czy to nie zbudzi reperkusji, że nie w terminie 7 dni ?

    Pozdr.