  • 1. Data: 2016-04-23 23:22:05
    Temat: Brak podanego PKD
    Od: Ł <b...@g...com>

    Witam

    Nie wiem czy właściwa grupa, czy nie lepiej poziom wyżej.

    Prowadzę DG (KPIR), jestem VATowcem.

    Głównym moim zajęciem jest programowanie - PKD 62.01.Z (przeważający)

    Teraz sobie uświadomiłem, że w CEIDG mam tylko jedno PKD, a od dłuższego
    czasu (regularnie) wykonuję poboczne usługi, sprzedaż domen i hosting
    na własnym serwerze.
    Na bardzo małą skalę - klient potrzebuje czasem domeny i hostingu do projektu jaki mu
    zrobię, a że mam serwer dzierżawiony to świadczę taką usługę (na fakturę oczywiście).

    Czyli to by był 63.11.Z

    Czy brak wpisanego PKD może nieść za sobą jakieś konsekwencje ?

    Chętnie bym to uzupełnił, zalogowałem się w CEIDG i wyskoczył pełny formularz danych
    do weryfikacji/uzupełnienia bo były one importowane z gminnej ewidencji
    z komunikatem, abym sprawdził czy nie ma błędów ;]

    Czy lepiej uzupełnić tylko od np. 1 stycznia 2016.
    Czy też cofnąć się o kilka lat.

    Nie chciałbym, aby to podpadło.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-04-24 09:06:38
    Temat: Re: Brak podanego PKD
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-04-23 o 23:22, Ł pisze:

    > Czy lepiej uzupełnić tylko od np. 1 stycznia 2016.
    > Czy też cofnąć się o kilka lat.

    Naprawdę jest możliwość zmiany tego co było w ewidencji kiedyś
    kilka lat temu?

  • 3. Data: 2016-04-24 16:04:10
    Od: Ł <b...@g...com>

    Witam

    > Naprawdę jest możliwość zmiany tego co było w ewidencji kiedyś
    > kilka lat temu?

    W formularzu jest pole na wpisanie daty nie wiem w jakim zakresie
    można ją podać (czy tylko -7 dni) i jaka jest sensowna (aby nie przyspożyć więcej
    potencalnych kłopotów).

    Pierwszy raz zajrzałem do CEIDG. W dodatku zachęcili mnie komunikatem, abym
    sprawdził czy dane w formularzu są ok .. bo zostały przeniesione
    automatycznie i mogą zawierać błędy...
    W dodatku wielu danych brakuje (dowód osobisty etc.)

    Od 1 stycznia by było chyba OK...?

  • 4. Data: 2016-04-24 19:13:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-04-24 o 16:04, Ł pisze:
> [...]
    > można ją podać (czy tylko -7 dni) i jaka jest sensowna (aby nie przyspożyć więcej

    No to spróbuj wpisać jakąś datę - obawiam się, że przyjmie jedynie bieżącą
    lub też te kilka dni, które ustawowo są na zgłoszenie zmian.

  • 5. Data: 2016-04-24 23:33:56
    Od: b...@g...com

    Witam

    serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

    Da się wstawić inną datę, ale się ograniczę chyba do -7 dni.
    Choć w instrukcji napisali, że należy wstawić faktyczną.

    Przyjrzałem się dokładnie temu formularzowi i tam jest sporo braków i błędów.

    1. Pełna nazwa firmy jest XXXX (bez imienia i nazwiska) - Tu formularz
    bez poprawy (dopisania imienia i nazwiska) nie dał się nawet zapisać ;]
    2. Skrócona to imię i nazwisko (zamiast XXXX)
    3. Brak kilku danych typu imię ojca, matki, data urodzenia, tel, email etc.

    Powyższe poprawiłem.

    4. Brak formy opodatkowania / typu dokumentacji / daty wpisu do ZUS etc.

    Można zaznaczyć kwadracik i wtedy będzie odblokowane pole wyboru wartości
    tylko czy to ruszać czy lepiej nie?

    Jak nie ruszyłem to na podglądzie wniosku (przed podpisaniem) miałem
    puste kwadraty (żaden nie był zakreślony).

    Mam nadzieję, że jak nie wypełnię to nic nie zmienią i będą używać starych
    wartości w US (które mają od lat).

    5. Brak danych konta bankowego (a przecież to na pewno US wie).
    Czy warto uzupełnić czy pozostawić pusty kwadracik i nie wypełniać?

    Ogólnie jest to dziwne.

    Np. zaznaczyłem, że adres do korespondencji jest taki sam, a w formularzu
    (podglądzie) i tak go wpisali.

    Jeszcze raz dziękuję Wam za odpowiedzi.
    Przepraszam za te pytania, ale nie chciałbym czegoś bardziej namieszać np.
    próbować zmienić formę opodatkowania po 20 stycznia ;]

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2016-04-26 10:36:16
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Apr 2016, b...@g...com wrote:

    > 5. Brak danych konta bankowego (a przecież to na pewno US wie).

    W kwestii formalnej: CEIDG nie należy utożsamiać z US.
    US oczywiście z tych danych może korzystać i korzysta, ale nie tylko
    US (choćby ZUS również ma prawo i obowiązek mieć dane o kontach bankowych
    DG).

    > Czy warto uzupełnić czy pozostawić pusty kwadracik i nie wypełniać?

    Jakbym już uzupełniał, to bym wpisał - a nuż się okaże, że istnieje
    jakaś inna instytucja która ma prawo znać konto z DG (PIP albo cóś
    podobnego przykładowo) i znajdzie się (jak nie dziś to za rok) podstawa
    do mandatu "za ukrywanie danych o koncie" :]

    pzdr, Gotfryd