1. Data: 2007-02-02 10:10:33
Temat:CHCĘ OTWORZYĆ LOMBARD
Od:L...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam. Prowadzę sklep z telefonami komórkowymi ( nowe i uzywane) i
chcialobym przy okazji zaczac prowadzic Lombard. Jestem na ryczałcie
ale płacę podatek vat. Posiadam kase fiskalna. Jakie msuze spełnic
jeszcze wymagania aby móc otworzyc lombard. Czay musze miec jakies
koncesje, czy musze to gdzies zglaszac ze dodatkowo otwieram lombard,
czy potrzebuje jakies oprogramowanie. jak sie rozliczac - jakie
papiery przedstawiac co miesiac ksiegowej. POTRZEBUJE KONKRETNYCH ,
BARDZO DOKLADNYCH I WSZYSTKICH INFORMACJI NA TEN TEMAT. Bardzo prosze
o podanie mi jakiegos linka gdzie moge sie o tym dowiedziec lub prosze
o napisanie. bardzo dziekuje z góry za pomoc

2. Data: 2007-02-02 13:45:05
Temat:Re: CHCĘ OTWORZYĆ LOMBARD
Od:wg <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

L...@g...com napisał(a):

> chcialobym przy okazji zaczac prowadzic Lombard. Jestem na ryczałcie
> ale płacę podatek vat. Posiadam kase fiskalna. Jakie msuze spełnic

Abyśmy się dobrze zrozumieli: Lombard = udzielanie pożyczek pod zastaw
i na podstawie art.8 ust.1 pkt.3 lit.b) Ustawy o zryczałtowanym podatku
doch....
jest to działalność wykluczona z możliwości rozliczania na zasadach
ryczałtu.
Czyli:
1. musiałbyś przejśc na zasady ogólne.
2. podatnikiem VAT-u być trzeba
3. kasa fiskalna nie jest wymagana, ale może być potrzebna gdybyś sprzedawał
nieodebrane zastawy lombardowe osobom fizycznym,
4.żadne koncesje nie są wymagane, ale lombardy - o ile dobrze pamiętam -
są wymienione jako instytucje obowiazane w ramach ustawy o przeciwdziałaniu
wprowadzenia do obrotu pieniędzy z nielegalnych źródeł(?) - co może rodzić
obowiazek (przynajmniej) zgłoszenia
5.co do ewidencji : jest na rynku kilka programów do obsługi lombardu
i w zasadzie opanowanie ich wyjaśnia jakie ewidencje i jak są prowadzone
(wymogi ewidencyjne są określone w rozporządzeniu o KPiR par.6 pkt.2)
6. przekazać dla obliczenia należności podatkowych do księgowej
trzeba tylko kilka miesiecznych zestawień typu: odsetki uzyskane od
pożyczek,
prowizje uzyskane ze sprzedaży rzeczy zastawionych itp.
Pozdr.wg

3. Data: 2007-02-05 12:31:47
Od:L...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ok dzieki wielkie. jesli mozesz to napisz mi jeszcze gdzie moge kupic
jakies oprogramowanie do lombardu i ile ono kosztuje. ksiegowa mowila
mi ze jak otworze lombard musze byc na zasadach ogolnych. pozdro

4. Data: 2007-02-06 12:48:56
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Feb 2007, L...@g...com wrote:

> ksiegowa mowila
> mi ze jak otworze lombard musze byc na zasadach ogolnych.

I w rozporządzeniu o KPiR jest wzmianka o dodatkowych ewidencjach :)

pzdr, Gotfryd