  • 1. Data: 2012-06-29 17:45:39
    Temat: Chcę zrobić za darmo komuś stronę www. Czy moge?
    Od: "amor" <a...@a...amor>

    Witam.

    Przyjaciolka prowadzi prywatny gabinet. Nie ma znaczneia jaki.Legalnie
    oficjalnie. Ja znam się na tworzeniu stron, ale nie prowadzę w tym kierunku
    działalności. W ogóle żadnej nie prowadzę. Jestem emerytem. I ona prosiła
    mnie, żebym jej zrobił stronę internetową. Mam zamiar jej zrobic stronę
    całkowicie za darmo. Jedyny jej koszt, to będzie wykupienie miejsca na
    serwerze, i domena (adres DNS). Pomogę jej te sprawy załatwić, ale tez nie
    mam zamiaru za to nic brać. Później ewentualnie będę się tą jej stroną
    opiekował ( czasem jakieś newsy itp).
    Wszystko za darmo. Będzie to strona firmowa.
    I teraz pytania. Czy od strony fiskusa takie coś jest dopuszczalne? Czy
    będzie musiała ona (lub ja) za to płacić jakiś podatek? Albo składać jakieś
    papiery w Urzędzie Skarbowym? Przecież nie będzie miała na to żadnych faktur
    itd...

  • 2. Data: 2012-06-30 01:52:44
    Temat: Re: Chcę zrobić za darmo komuś stronę www. Czy moge?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jun 2012, amor wrote:

    [...]
    > I teraz pytania. Czy od strony fiskusa takie coś jest dopuszczalne?

    wKF, z mojej strony kiks, bo nie dałem FUTa do odpowiedzi na .prawo,
    Ty też nie zaznaczyłeś, dla czytelników więc ostrzeżenie: wątek
    jest powielony (nie crosspostowany) na .prawo

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-07-12 09:08:28
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Skoro nie płaci Ci w gotówce, to nie chcemy wiedzieć jak Ci za to zapłaci
    Twoja przyjaciółka.

    Swoją drogą: niszczysz wolny rynek takimi praktykami. Ciekawe czy jakiś
    zasr.... lekarz za darmo komukolwiek udziela porad itp.

  • 4. Data: 2012-07-12 10:44:21
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Skoro nie płaci Ci w gotówce, to nie chcemy wiedzieć jak Ci za to zapłaci
    > Twoja przyjaciółka.

    Wlasnie zasugerowales, ze moja przyjaciolka jest dziwka. Na pewno to
    chciales powiedziec?

    > Swoją drogą: niszczysz wolny rynek takimi praktykami. Ciekawe czy jakiś
    > zasr.... lekarz za darmo komukolwiek udziela porad itp.

    A to mnie cieszy. Nie lubie wolnego rynku.
    Matka tej przyjaciolki jest pielegniarka. Jakis czas temu zona brala serie
    zastrzykow. Ona jej robila te zastrzyki w domu za darmo.
    Jak wiec widzisz, nie tylko kasa sie liczy.

  • 5. Data: 2012-07-12 12:02:03
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-12 09:08, vitek pisze:

    > Swoją drogą: niszczysz wolny rynek takimi praktykami.

    ROTFL. Właśnie dlatego, że jest wolny rynek, to może sobie swoje usługi
    "sprzedawać" za darmo.

    > Ciekawe czy jakiś zasr.... lekarz za darmo komukolwiek udziela porad itp.

    Multum. I dla całej masy innych ludzie też liczy się coś więcej, niż
    tylko kasa, kasa, kasa, zwłaszcza, gdy chodzi o rodzinę czy najbliższych
    przyjaciół.

    N.

  • 6. Data: 2012-07-12 15:18:19
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

> [...]

    > zastrzykow. Ona jej robila te zastrzyki w domu za darmo.
    > Jak wiec widzisz, nie tylko kasa sie liczy.

    Pisałem po to, abyś nie tłumaczył w jaki sposób była dokonana opłata, więc
    wyluzuj.

  • 7. Data: 2012-07-12 15:22:22
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL. Właśnie dlatego, że jest wolny rynek, to może sobie swoje usługi
    > "sprzedawać" za darmo.

    Sprzedaj więc, coś za darmo i wystaw fakturę / paragon. Życzę powodzenia w
    urzędzie skarbowym.

    > Multum. I dla całej masy innych ludzie też liczy się coś więcej, niż tylko
    > kasa, kasa, kasa, zwłaszcza, gdy chodzi o rodzinę czy najbliższych
    > przyjaciół.

    Akurat rodzina nie powinna być brana pod uwagę. Poza nią liczy się kasa,
    kasa, kasa. Tak jest w przypadku większości lekarzy których znam. Może i nie
    byłoby w tym nic złego, gdyby panował wcześniej wspomniany wolny rynek, a
    nie złodziejski ZUS, który napaja lekarzy skradzionymi przedsiębiorcom i
    pracownikom pieniędzmi.

  • 8. Data: 2012-07-12 16:13:12
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-12 15:22, vitek pisze:

    > Sprzedaj więc, coś za darmo i wystaw fakturę / paragon. Życzę powodzenia w
    > urzędzie skarbowym.

    A po kija mam wystawiać fakturę?

    > Akurat rodzina nie powinna być brana pod uwagę. Poza nią liczy się kasa,
    > kasa, kasa. Tak jest w przypadku większości lekarzy których znam.

    Ale ja znam również innych i tyle w temacie. Bo o to zdaje się pytałeś.

    > Może i nie
    > byłoby w tym nic złego, gdyby panował wcześniej wspomniany wolny rynek

    No to panuje czy nie, bo raz piszesz jedno (mając pretensje do kogoś, że
    psuje ten wolny rynek darmowymi usługami), a teraz coś innego.

    > nie złodziejski ZUS, który napaja lekarzy skradzionymi przedsiębiorcom i
    > pracownikom pieniędzmi.

    Dobrze się aby czujesz?

    N.

  • 9. Data: 2012-07-12 20:51:41
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Akurat rodzina nie powinna być brana pod uwagę. Poza nią liczy się kasa,
    > kasa, kasa.

    Jestes chory.

    > Tak jest w przypadku większości lekarzy których znam.

    Chyba zapomniales, ze sprawa nie dotyczy lekarzy tylko strony www.
    Lekarzy sam przytoczyles, wiec nie traktuj ich jako argumentu.

  • 10. Data: 2012-07-12 20:53:45
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    Jeszcze co do psucia wolnego rynku - strone mogl zrobic inny moj kumpel,
    ktory - tak sie sklada - ma firme zajmujaca sie hostingiem i tworzeniem
    stron. Sam zrezygnowal, bo on by zrobil za kase (mniejsza, niz normalnie
    bierze, bo to moja znajoma), a wiedzial, ze ja zrobie za darmo.