  • 1. Data: 2021-06-18 10:39:06
    Temat: Ciąg dalszy o podatkach
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://businessinsider.com.pl/firmy/podatki/bogaci-
    unikaja-podatkow-w-polsce-jak-to-mozliwe/zz3fvnz

    "Na podatkową wokandę w wielu krajach wraca pomysł obciążenia zamożne
    osoby podatkiem majątkowym. Prawnicy ostrzegają, że ten ruch na niewiele
    się zda w poszukiwaniu przez rządy pieniędzy, gdyż miliarderzy i tak
    będą ukrywać swoje fortuny"

    "W obecnych czasach krezusi, głównie kombinują, jak ukryć pieniądze
    przed fiskusem. Doszło do tego, że podatki majątkowe, czyli od
    zakumulowanego bogactwa niemal w całej Europie zostały wycofane, dziś
    funkcjonują jedynie w Hiszpanii, Norwegii, Szwajcarii i Belgii (podatek
    netto od wartości majątku). Powody likwidacji tych danin były dwa: po
    pierwsze były po prostu nieskuteczne, a po drugie trudno obecnie
    globalny kapitał przypisać od jednego, konkretnego miejsca."

    "Procentowo najbogatsi płaca jednak znacznie mniej niż niezamożne osoby,
    według danych resortu finansów, w 2017 r. Polacy zarabiający mniej, niż
    30 tys. zł rocznie, oddali w składach i podatkach 24 proc., tymczasem
    osoby z przychodami przekraczającymi 500 tys. rocznie - jedynie 21,7 proc."

    "Częste mechanizmy optymalizacji podatkowej
    (...)
    rozliczanie prywatnych zakupów "na firmę", klasyczny przykład to
    jednoosobowa działalność gospodarcza bez pracownika ale z 5 telefonami
    należącymi w rzeczywistości do członków rodziny, czy faktura za wesele
    córki przedsiębiorcy, opisana jako spotkanie biznesowe z kontrahentami;"

    "W Polsce do podkręcenia śruby najbogatszym nawołuje partia Razem,
    proponując wprowadzenie progresywnego podatku majątkowego o wysokości od
    1 do 8 proc. aktywów o wartości powyżej 10 mln zł. Zdaniem prawników, to
    nie jest właściwe rozwiązanie, co zresztą potwierdza chociażby przykład
    Hiszpanii, gdzie wpływy z daniny od najbogatszych wynoszą niespełna 0,2
    proc. PKB. Do tego dochodzą różne możliwości unikania opodatkowania, z
    których krezusi na pewno będą korzystać."

    "Doświadczenie historyczne wskazuje bowiem, że zbyt radykalne
    opodatkowanie doprowadza w efekcie, nie do zwiększenia wpływów
    budżetowych a ucieczki w optymalizację podatkową."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-06-18 12:42:41
    Temat: Re: Ciąg dalszy o podatkach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-06-18 o 10:39, Kviat pisze:
> [...]
    > należącymi w rzeczywistości do członków rodziny, czy faktura za wesele
    > córki przedsiębiorcy, opisana jako spotkanie biznesowe z kontrahentami;"

    To jest tak grubymi nićmi szyte, że nie chce mi się wierzyć, że ktoś tak
    ryzykuje.
    P.G.

  • 3. Data: 2021-06-18 14:11:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jun 2021 12:42:41 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > To jest tak grubymi nićmi szyte, że nie chce mi się wierzyć, że ktoś tak
    > ryzykuje.

    Prawie wszyscy?

    Jak masz w firmie kilkunastu pracownikow, to kto sie doliczy paru
    telefonow wiecej?

    Albo kto po imprezie sprawdzi, co to byla za impreza?
    Tu uwaga - urzednicy lubia ostatnio grzebac w fejsbukach :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-06-18 16:17:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-06-18 o 14:11, J.F pisze:

    > Prawie wszyscy?
    >
    > Jak masz w firmie kilkunastu pracownikow, to kto sie doliczy paru
    > telefonow wiecej?

    Ale było napisane 'DG bez pracownika ale z 5 telefonami'.

    > Albo kto po imprezie sprawdzi, co to byla za impreza?

    W papierach restauracji nie ma tej informacji (np. tort weselny)?
    P.G.

  • 5. Data: 2021-06-18 18:07:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-18 o 12:42, Piotr Gałka pisze:

    > To jest tak grubymi nićmi szyte, że nie chce mi się wierzyć, że ktoś tak
    > ryzykuje.

    Ale jest pewnie mnóstwo innych wałków, bo kiedyś przy kontroli
    pani przeglądając moje rejestry spytała czy oprócz tych
    kilku klasycznych wydatków nie mam naprawdę innych kosztów?
    Więc podejrzewam, że takie JDG mają pewnie spory
    katalog upychania różnych wydatków w koszty firmy.

  • 6. Data: 2021-06-20 10:45:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-18 10:39, Kviat wrote:

    dosyć płynne to przejście od miliarderów

> [...]
    > osoby podatkiem majątkowym. Prawnicy ostrzegają, że ten ruch na niewiele
    > się zda w poszukiwaniu przez rządy pieniędzy, gdyż miliarderzy i tak

    do osób kupujących kilka telefonów...

  • 7. Data: 2021-06-20 10:55:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-18 12:42, Piotr Gałka wrote:
> [...]

    Skąd, jak świadczysz usługi o różnych profilach, czy nawet handlujesz
    kilkoma różnymi asortymentami to posiadanie kilku telefonów na biurku to
    nic nadzwyczajnego. Chociaż łatwo się na tym przejechać jeżeli
    faktycznie rozdało się je rodzinie.

    > To jest tak grubymi nićmi szyte, że nie chce mi się wierzyć, że ktoś tak
    > ryzykuje.

    To już zależy czy kontrahenci byli na weselu i czy całość imprezy
    została wrzucona w koszty... ;)

    Niestety fakty są takie że us nierzadko kwestionuje zakupy czy to
    specjalistycznego obuwia które nie miało w nazwie 'robocze' czy to
    części do nie posiadanej maszyny X które faktycznie są zamiennikami do
    maszyny Y która jest na stanie, więc przedsiębiorcy zamiast kopać się z
    koniem czasem zmieniają taktykę i wrzucają w koszty co tylko się da.

  • 8. Data: 2021-06-20 14:16:40
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.06.2021 o 10:45, m4rkiz pisze:
    > On 2021-06-18 10:39, Kviat wrote:
    >
    > dosyć płynne to przejście od miliarderów

    > do osób kupujących kilka telefonów...

    Na tym polega ta chamska manipulacja rządzących.
    Wiedzą, że są bezsilni na tych naprawdę bogatych, to zmieniają retorykę
    i nazywają bogatymi, albo "zamożnymi" ludzi, którzy zarabiają 1500 Euro.
    Kasę skądś trzeba brać, szpitale same się nie sfinansują.

    I ta retoryka działa, bo jak ktoś zarabia 500 Euro, to dla niego taka
    "ogromna" kwota 1500 Euro jest jakąś abstrakcją.
    Dlatego działa również efekt 500+, dodatkowe 100 kilkanaście Euro to
    ponad 20% tego, co dostają za swoją pracę. Gdyby ludzie godnie
    zarabiali, to by nie dawali się tak łatwo kupić.
    Te wszystkie pogardliwe komentarze w stylu "daliście się kupić za 500+"
    są przejawem zwykłej głupoty.

    Przypuszczam, że to jedna z głównych przyczyn dlaczego rządzący w Polsce
    tak zwlekają z wprowadzeniem Euro. Niby ludzie wiedzą, że zarabiają
    mniej niż sąsiedzi, ale na co dzień nie przeliczają tego i jakoś to się
    kręci. Ale jakby dostali pasek z wypłatą w Euro i czarno na białym ta
    nasza wyższa klasa średnia po trzech fakultetach ze znajomością trzech
    języków obcych z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, czyli "zamożni"
    zarabiający 1500 Euro zobaczyłaby, że zarabiają tyle, co ekspedientka w
    sklepie, to by się mogli wkurwić jeszcze bardziej niż teraz, nie
    wspominając o tych zarabiających 500 Euro, których jest znacznie więcej.

    No i ceny w sklepach też musiałby być w Euro...
    https://www.money.pl/gospodarka/ikea-w-niemczech-byw
    a-tansza-niz-w-polsce-sprawdzilismy-katalogi-6651963
    354004416a.html
    W dobie internetu porównanie cen jednym kliknięciem też sporo ludzi
    mogłoby zaskoczyć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2021-06-20 19:41:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-20 o 14:16, Kviat pisze:

    > W dobie internetu porównanie cen jednym kliknięciem też sporo ludzi
    > mogłoby zaskoczyć.

    Myślisz, że tego nie robią?
    Że nie mają świadomości, że coś tam w ościennych krajach
    jest tańsze niż u nas?

  • 10. Data: 2021-06-21 09:02:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.06.2021 o 19:41, cef pisze:

    > Myślisz, że tego nie robią?

    Myślę, że robi to zdecydowana mniejszość. W sensie, że przed każdym
    zakupem byle pierda porównuje ceny w zł z cenami w euro.
    Sam tego nie robię. Czasami z ciekawości.
    Gdybym mieszkał blisko granicy pewnie robiłbym to częściej.

    > Że nie mają świadomości, że coś tam w ościennych krajach
    > jest tańsze niż u nas?

    Mają coraz większą. Ludzie więcej teraz jeżdżą na urlopy za granicę niż
    kiedyś.
    Stąd coraz większe wkurwienie.

    Sądzę, że nadal pokutuje myślenie w stylu "jadę na wakacje, to nie ma co
    porównywać, nie po to jadę na urlop żeby oszczędzać" itd.
    Ale jakby w PL wystawiali paragony w Euro za piwo, kawę, pizzę itd. - w
    takich codziennych drobiazgach - i te ceny by pamiętali właśnie w Euro,
    to świadomość podobnych cen byłaby większa. I świadomość kilka razy
    mniejszych zarobków też by się wyostrzyła.

    Z ciekawości zajrzałem do lidla.
    Przykłady wybrane losowo.

    https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulatorowy-k
    lucz-udarowy-passk-20-li-a1-20-v-z-akumulatorem-i-la
    dowarka/p100320485

    https://www.lidl.de/de/parkside-akku-drehschlagschra
    uber-passk-20-li-a1-mit-akku-und-ladegeraet/p370296

    Cena PL: 349,00 zł = 77,55 Euro (teraz jest w promocji, ale porównuję
    ceny normalne)
    Cena DE: 89,99 Euro

    https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulator-lito
    wo-jonowy-20-v-4-ah/p100325834