  • 1. Data: 2003-01-26 23:42:18
    Temat: Co przy kupnie...?
    Od: "Kris" <k...@l...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam pytanko...
    Przy zakupie nieruchomości od osoby fizycznej jakie czynności trzeba po
    kolejno wykonywać...
    Administratorem nieruchomości jest Spółdzielnia Mieszkaniowa.
    Po prostu chodzi mi jak szybko i dobrze przeprowadzić transakcję... Gdzie
    najpierw kierować swoje kroki, jakie dokumenty będą wymagane itp. Na co
    zwrócić szczególną uwagę jako kupujący i jako sprzedający...??
    Czy ktoś z Was ma może porządny wzór umowy kupna - sprzedaży... Niestety nie
    znalazłem nic ciekawego w sieci...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Krzych

  • 2. Data: 2003-01-27 13:10:13
    Temat: Re: Co przy kupnie...?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kris" <k...@l...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zwrócić szczególną uwagę jako kupujący i jako sprzedający...??
    > Czy ktoś z Was ma może porządny wzór umowy kupna - sprzedaży... Niestety

    Jesli ZDECYDOWANY jest pan a kupno, to pierwsze kroki trzeba
    do NOTARIUSZA. Wezmie nemalo kasy, ale bez niego umowa jest niewazna.
    a jak bierze kase, to slicznie wytlumaczy jakie dokumenty beda potrzebne..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-27 13:33:20
    Od: "gabisa" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@l...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolejno wykonywać...
    > Administratorem nieruchomości jest Spółdzielnia Mieszkaniowa.

    Jeżeli jest to mieszkanie spółdzielczo włsnościowe, notariusz nie zrobi
    umowy bez zaświadczenia ze spółdzielni, że przyjmie ona w poczet członków
    przyszłego nabywcę. Radzę podejść do spółdzielni razem ze zbywcą, sprawdzić,
    czy nie ma zadłużenia czynszowego oraz złożyć podanie o wydanie
    zaświadczenia do notariusza. Tego typu podania są rozpatrywane na
    posiedzeniu zarządu, stąd dobrze jest zapytać kiedy będzie najbliższe
    posiedzenie.

    > Czy ktoś z Was ma może porządny wzór umowy kupna - sprzedaży... Niestety
    nie
    > znalazłem nic ciekawego w sieci...

    Porządny wzór będzie miał notariusz. Musicie mu tylko przedstawić swoje dane
    i swoje warunki co do ceny, wydania ...

    Gabi