  • 1. Data: 2018-12-13 14:53:47
    Temat: Co to jest składowa stała podatku od spadku?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Podatek od spadku (córka po ojcu) w decyzji US wyliczony tak (nie mam
    tego w ręku - piszę z pamięci):

    Kwota stała (coś ponad 800zł) + 7% x (podstawa - jakieś jedna kwota -
    jakaś druga kwota).

    Ciekawi mnie to 800zł (stanowi gro całego podatku), ale lista paragrafów
    wymieniona na początku tej decyzji ma coś koło 10 linijek więc
    pomyślałem, że może ktoś po prostu wie co to takiego i nie stracę całego
    dnia na zaspokojenie ciekawości.

    Bo dziwne by było, że jak ktoś odziedziczył 1zł to i tak zapłaci co
    najmniej kwotę stałą ponad 800zł (chyba, że jak z tej drugiej części
    wyjdzie wynik ujemny to się odejmuje od tych 800).
    P.G.

  • 2. Data: 2018-12-13 15:34:52
    Temat: Re: Co to jest składowa stała podatku od spadku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]

    > najmniej kwotę stałą ponad 800zł (chyba, że jak z tej drugiej części
    > wyjdzie wynik ujemny to się odejmuje od tych 800).

    Dlaczego córka nie skorzystała ze zwolnienia? Wystarczyło zgłosić
    spadek w terminie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2018-12-13 15:42:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-13 o 14:53, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > najmniej kwotę stałą ponad 800zł (chyba, że jak z tej drugiej części
    > wyjdzie wynik ujemny to się odejmuje od tych 800).

    Doczytaj dokładnie co tam jest napisane (a co pominąłeś), bo od 1zł nie
    ma podatku 800zł. Albo po prostu wygooglaj progi i stawki podatku. Coś
    jak tu:
    https://www.pit.pl/darowizna/podatek-od-darowizny-da
    rowizna-podatki-w-praktyce-922583

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-12-13 17:02:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dlaczego córka nie skorzystała ze zwolnienia? Wystarczyło zgłosić
    > spadek w terminie.

    Zwolnienie wprowadzono później. Liczy się data śmierci.
    A co do terminów to nawet sąd orzekający spadek nie zna terminów.
    W sądzie powiedzieli, że jako dzieci (córka i syn) mają 6 miesięcy na
    złożenie papierów do US. Czekali, że może druga sprawa (spadek po matce)
    zdąży się odbyć, aby załatwiać wszystko za jednym razem, ale się nie
    zdążyła.
    Pod koniec tego 6 miesięcznego terminu poszli do US a oni mówią, że
    termin był 1 miesiąc, bo dla nie mających zwolnienia termin jest 1 miesiąc.
    Nie wiem jeszcze dlaczego dla syna podatek wyszedł 0 a dla córki 1000zł.
    Może kiedyś dowiem się co jest na tym drugim piśmie.
    P.G.

  • 5. Data: 2018-12-13 17:34:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 15:42, Liwiusz pisze:

    > Doczytaj dokładnie co tam jest napisane (a co pominąłeś),

    Czytałem wczoraj raz, ale musiałbym chyba kilka razy przeczytać aby
    ogarnąć dokładniej sens.
    Stwierdziłem, że nie będę wnikał tylko ciekawiło mnie co to jest ta
    kwota stała.

    > bo od 1zł nie ma podatku 800zł.
    > Albo po prostu wygooglaj progi i stawki podatku. Coś
    > jak tu:
    > https://www.pit.pl/darowizna/podatek-od-darowizny-da
    rowizna-podatki-w-praktyce-922583

    Dzięki.
    Nie wpadłem na to, że oni tak zapisują skalę progresywną.
    Ja skalę progresywną zawsze zapisuję jako MAX(kilka linii prostych).
    P.G.