  • 1. Data: 2002-01-08 08:19:59
    Temat: Czas na skorzystanie z ulgi budowlanej
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam .
    Kupiłem mieszkanie (2001) interesuje mnie przez ile lat mogę korzystac z
    odpisu podatku.

  • 2. Data: 2002-01-08 08:58:55
    Temat: Re: Czas na skorzystanie z ulgi budowlanej
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    Pawel wrote:

    > Witam .
    > Kupiłem mieszkanie (2001) interesuje mnie przez ile lat mogę korzystac z
    > odpisu podatku.

    Do 2004 roku.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2002-01-08 10:09:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "-dk-" <z...@w...pl> wrote in message news:3C3AB4CF.3050607@wp.pl...

    > Do 2004 roku.
    >
    > --
    > Darek

    Naprawde?

    Sa DWIE ROZNE sprawy.

    Zaliczanie zakupow jako upowazniajacych do ulgi - to tak, do 2004

    Odpisywanie "nabytej ulgi" - podobno "do wyczerpania ulgi".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-08 10:20:30
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >
    > Zaliczanie zakupow jako upowazniajacych do ulgi - to tak, do 2004
    >
    > Odpisywanie "nabytej ulgi" - podobno "do wyczerpania ulgi".

    Zgoda, mialem na mysli wydatki.

    --
    darek

  • 5. Data: 2002-01-08 10:27:59
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    -dk- napisał(a):

    > Do 2004 roku.
    Nie prawda.
    To ograniczenie nie dotyczy tak naprawdę samego odliczania a
    _zaliczania_ wydatków do ulgi. W przypadku kupna w ogole nie ma sie o
    co martwić. Wydatek poniesiono raz, w momencie kupna, i można go
    odliczać dopóki sie nie wyczerpie.
    Tak naprawdę ograniczenie dotyczy tylko budujących, wszystko co
    wydadzą na budowe po upływie 4 lat od rozpoczęcia odliczania nie liczy
    sie do ulgi, ale wydatki juz raz odpisane, przeniesione na następne
    lata z braku podatku, można odpisywać az do całkowitego wyczerpania.
    Przepis ma za zadanie ukrócić odliczanie wydatków na przeciągane w
    nieskończoność budowy. Np. moi rodzice "budowali" dom 8 lat,
    korzystając ze zwiększającego sie co rok limitu odliczeń. Teraz
    wszystkie wydatki po 4 latach już nie wchodziłyby do ulgi.
    Gdyby przepis był skonstruowany tak jak uważa Darek, preferowałby
    osoby lepiej zarabiającem (większy podatek od ktorego można odliczać
    ulgę) kosztem średniaków i mało zarabiających. Rzecznik praw
    obywatelskich miałby juz pełne ręce roboty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl