  • 1. Data: 2023-04-25 11:40:05
    Temat: Czy czesc kosztow I komunii mozna odliczyc od podatku?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie mam na myśli kosztów prywatnych jak strój i przyjęcie dla dawno niewidzianej
    rodziny (okazja spotkania podobna do weseli, świąt,
    pogrzebów), lecz opłatę ("składkę"):
    (nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć jako
    darowiznę na cele kultu religijnego)

    "Wyliczona już została składka na potrzeby organizacji uroczystości komunijnej.
    Wszystkie koszty liczone są wspólnie na 3 (godz.10) i 4 (godz.12) turę.
    Obejmuje ona:
    oprawa muzyczna (organista + schola) - 500 zł
    kwiaty (dekoracja przy ołtarzu i dekoracja ławek) - 2500 zł
    sprzątanie kościoła - 500 zł
    pamiątki dla dzieci (różaniec, ikonka, pamiątka a la dyplom, ewangelia w wydaniu
    kieszonkowym) - ok. 3500 zł
    intencja mszalna - 700 zł
    dar dla kościoła (proboszcz ma coś wybrać i zakupić za daną kwotę) - 3500 zł
    prezenty dla księży i pani katechetki (zestawy herbaciane z miodami) - ok. 600 zł

    Składka na 1 dziecko to 170 zł.
    Bardzo proszę o wpłatę do piątku"

  • 2. Data: 2023-04-25 15:27:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 11:40:05 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > pogrzebów), lecz opłatę ("składkę"):
    > (nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć jako

    Prawie wszystko?

    Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
    odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

> [...]
    > Obejmuje ona:
    > oprawa muzyczna (organista + schola) - 500 zł
    > kwiaty (dekoracja przy ołtarzu i dekoracja ławek) - 2500 zł

    ksiadz za sprzątanie płaci, czy sprzątają wierni zgodnie z
    grafikiem/społecznie?

    > pamiątki dla dzieci (różaniec, ikonka, pamiątka a la dyplom, ewangelia w wydaniu
    kieszonkowym) - ok. 3500 zł

    no, tu bym sie zastanowil, ale skoro ksiadz przyjmie darowizne i
    postanowi tak ją wydać ... to chyba jego sprawa, darowizna była :-)

    > intencja mszalna - 700 zł
    > dar dla kościoła (proboszcz ma coś wybrać i zakupić za daną kwotę) - 3500 zł

    A dary z poprzednich komunii widać ?

    > prezenty dla księży i pani katechetki (zestawy herbaciane z miodami) - ok. 600 zł
    >
    > Składka na 1 dziecko to 170 zł.

    J.

  • 3. Data: 2023-04-25 16:15:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 15:27, J.F pisze:
> [...]
    > Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
    > odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

    Religia w szkole chyba nie jest obowiązkowa.

> [...]
    > no, tu bym sie zastanowil, ale skoro ksiadz przyjmie darowizne i
    > postanowi tak ją wydać ... to chyba jego sprawa, darowizna była :-)

    Pytanie, kto to zbiera, bo z rozpiski wnoszę, ze skoro są pieniądze dla
    księdza, to nie ksiądz. Tu widzę "słabe ogniwo" tego przedsięwzięcia.
    Top jest po prostu taka składka, jakbyśmy się zbierali "na piwo". Wydaje
    mi się, że nie jest w żaden sposób unormowane w prawie.
    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-04-25 16:16:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 11:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć
    > jako darowiznę na cele kultu religijnego
    Moim zdanie nie można, bowiem to nie jest darowizna na cele kultu
    religijnego. Przecież nie przekazujesz jej kościołowi, tylko jakiemuś
    "komitetowi organizacyjnemu".
    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-04-25 20:52:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-25 o 15:27, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
    > odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

    Konkretnie jaka to linia podatkowo?

  • 6. Data: 2023-04-25 22:07:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 20:52:57 +0200, cef wrote:
    rodziny (okazja spotkania podobna do weseli, świąt,
    darowiznę na cele kultu religijnego)

    > Konkretnie jaka to linia podatkowo?

    No wlasnie nie wiem, ale tak mi sie wydaje, ze do szkoły musze cos
    dopłacic, to powinna być na to ulga podatkowa

    Na komitet rodzicielski nie ma, na komputer i internet do zdalnego
    nauczania na było ...

    J.

  • 7. Data: 2023-04-25 22:08:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 16:16:46 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdanie nie można, bowiem to nie jest darowizna na cele kultu
    > religijnego. Przecież nie przekazujesz jej kościołowi, tylko jakiemuś
    > "komitetowi organizacyjnemu".

    Mozesz kiedzu przekazac, na cele kultu ...

    J.

  • 8. Data: 2023-04-25 22:16:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 16:15:28 +0200, Robert Tomasik wrote:
    rodziny (okazja spotkania podobna do weseli, świąt,
    darowiznę na cele kultu religijnego)

    > Religia w szkole chyba nie jest obowiązkowa.

    Ale tez nie zajęcia pozalekyjne ..

> [...]
    > Top jest po prostu taka składka, jakbyśmy się zbierali "na piwo". Wydaje
    > mi się, że nie jest w żaden sposób unormowane w prawie.

    No owszem, ale ... komitet rodzicielsko-komunistyczny?
    Moze i łatwo znalezc aktywistow.

    Czy jednak jakas rada parafialna ... a to juz wyglada na organ
    koscielny :-0

    Ale przeciez wystarczy, aby skladke wplacic na konto parafii, i
    odpowiednio zatytułowac :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-04-26 02:05:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 22:16, J.F pisze:
> [...]
    > wyglada na organ koscielny :-0 Ale przeciez wystarczy, aby skladke
    > wplacic na konto parafii, i odpowiednio zatytułowac ?

    Mało kto będzie wpłacał. Choć powiedzmy komitet może tak zrobić i sobie
    sam od podatku odliczyć. Mnie ogólnie te wszystkie rozliczenia
    okołoszkolne zawsze z lekka wkurzały. Ale to temat na dłuższa dyskusję i
    akurat z Kościołem Katolickim mało powiązany.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-04-26 02:06:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 22:08, J.F pisze:
    > Mozesz kiedzu przekazac, na cele kultu ...
    Ale chyba tego odliczyć nie można. Nigdy tego nie zgłębiałem.
    --
    Robert Tomasik