  • 1. Data: 2008-03-17 20:14:23
    Temat: Czy informować US o zakupie pojazdu?
    Od: p...@g...com

    Nabyłem pojazd od płatnika Vat. Ja nie prowadzę żadnej działalności. W
    takiej sytuacji mając fakturę i umowę kupna/sprzedaży jestem zwolniony
    z 2 % podatku od czynności cywilno prawnych. Jednak zastanawiam się
    czy o tym i tak trzeba poinformować US czy wystarczy nie płacić tego
    podatku.

    Przemek

  • 2. Data: 2008-03-17 20:59:52
    Temat: Re: Czy informować US o zakupie pojazdu?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > z 2 % podatku od czynności cywilno prawnych. Jednak zastanawiam się
    > czy o tym i tak trzeba poinformować US czy wystarczy nie płacić tego

    A co to za twór ta umowa kupna/sprzedaży? Czy to nie jest po prostu umowa
    sprzedaży? :)

    Nic nie zgłaszasz do US.

  • 3. Data: 2008-03-17 21:53:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A co to za twór ta umowa kupna/sprzedaży? Czy to nie jest po prostu umowa
    > sprzedaży? :)

    Dla niego jest to umowa kupna. ;-)

  • 4. Data: 2008-03-17 22:17:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dla niego jest to umowa kupna. ;-)

    Formalnie istnieje umowa sprzedaży.
    Nie ma czegoś takiego jak umowa kupna-sprzedazy tudziez umowa kupna.
    On się formalizmu przyczepil.

  • 5. Data: 2008-03-18 14:16:39
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Podepnę się pod temat gdyż moje pytanie jest takie samo tylko fakty
    odrobinę inne. A mianowicie jeżeli wartość pojazdu wynosi mniej niż
    1000,- PLN i jest nabyty na umowę sprzedaży to podlega ów pojazd pod PCC
    czy nie??

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 6. Data: 2008-03-18 18:50:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DaNsOuNd wrote:
> [...]
    > odrobinę inne. A mianowicie jeżeli wartość pojazdu wynosi mniej niż
    > 1000,- PLN i jest nabyty na umowę sprzedaży to podlega ów pojazd pod PCC

    Nie, bo < 1000 zł.