  • 1. Data: 2003-03-26 20:38:44
    Temat: Czy ktoś prowadzi KPiR zwyczajnie w Excelu?
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

    Czy jeśli porobi sie wszystkie rubryki wg wzorca i drukuje co miesiąc jak trzeba, to
    jest to legalne.
    Na grupie pl.soc.prawo odpisano mi, że tak, jednak ja chętnie usłyszałbym
    potwierdzenie od kogoś kto tak robi i jeszcze był kontrolowany przez urząd (który
    się nie przyczepił do tej formy dokumentacji).
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-03-26 20:53:48
    Temat: Re: Czy ktoś prowadzi KPiR zwyczajnie w Excelu?
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Daktik" <d...@r...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Pierwsza watpliwosc jaka przychodzi mi na mysl, to sposob w jaki
    udowodnisz, ze zapisy w ksiedze wykonujesz w dniu zdarzenia gosp.

    GreG

  • 3. Data: 2003-03-26 21:17:40
    Od: "WODZIO" <w...@...pl>

    W tamtym roku prowadziłem KPiR w Excelu.
    Byłem kontrolowany przez ZUS ( kilka razy :) ) i przyjeli wydruki bez
    problemu.
    Nie trzeba wykonywać wpisów do książki w dniu zdarzaenia... ( faktury mogą
    wpływać do księgowości później ).
    W tym roku zmieniłem księgową i program do prowadzenia KPiR.
    Pozdrawiam
    WODZIO

  • 4. Data: 2003-03-26 22:45:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, GreG wrote:

    >+ Użytkownik "Daktik" <d...@r...pl> napisał [...]
    >+ Czy jeśli porobi sie wszystkie rubryki wg wzorca i drukuje co miesiąc jak
    >+ trzeba, to jest to legalne.

    Tak profilaktycznie - daj się namówić na przecytanie rozp. ds. KPiR.
    Par. 31 określa wymagania dla programu *oraz* co robić, jeśli
    program nie spełnia wymagań :)
    [...]
    >+ Pierwsza watpliwosc jaka przychodzi mi na mysl, to sposob w jaki
    >+ udowodnisz, ze zapisy w ksiedze wykonujesz w dniu zdarzenia gosp.

    primo: polecam par.30 owego rozporządzenia - sugeruję że jeśli prowadzi
    się inną ewidencję sprzedaży "ręcznie" to KPiR (niezależnie od formy
    prowadzenia) może być wypełniane "do 20. następnego miesiąca"
    (z zastrzeżeniem wykombinowania co zrobić z par. 17 - chyba "z zastrz.
    par. 30" należy rozumieć że dobrze byłoby mieć "bieżącą" ewidencję
    zakupów).
    A art. 31 pozwala używać programu i drukować "na papier do 20."
    *niezależnie* od art. 30 :), IMHO.

    pzdr, Gotfryd
    (niekontrolowany, jak dotąd)

  • 5. Data: 2003-03-28 17:51:40
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

    > Pierwsza watpliwosc jaka przychodzi mi na mysl, to sposob w jaki
    > udowodnisz, ze zapisy w ksiedze wykonujesz w dniu zdarzenia gosp.

    Nie wiem czy jest ustawowy obowiązek udowadniania tego.
    Chodzi TYLKO o to, żeby się urząd nie czepiał. Logika działania tego systemu jest mi
    obojętna (tzn. może być nielogicznie, byle zadowoliło urząd, wręcz może być głupio,
    byle działało i nie było upierdliwe w obsłudze) - w końcu prowadzę zapisy nie dla
    siebie, tylko dla US.

    Pozdrawiam
    i bardzi dziękuję za wszystki posty.
    Michał