  • 1. Data: 2008-03-12 17:58:00
    Temat: Czy mogę wystawić jakaś fakturę lub rachunek?
    Od: s...@g...com

    Witam,

    Dzisiaj otrzymałem zapytanie czy mogę firmie niemieckiej wystawić
    fakturę, za testowanie ich oprogramowania. Miałoby być to za 14 dni
    pracy. Ale jestem studentem, mam tylko NIP i nie prowadzę żadnej
    działalności - czy da się to jakoś rozwiązać? Czy mogę wystawić za
    taką 14 dniową pracę im fakturę lub rachunek?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2008-03-12 19:07:59
    Temat: Re: Czy mogę wystawić jakaś fakturę lub rachunek?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-03-2008 o 18:58:00 <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > działalności - czy da się to jakoś rozwiązać? Czy mogę wystawić za
    > taką 14 dniową pracę im fakturę lub rachunek?

    Możesz wystawić rachunek, bo prowadzisz działalność w rozumieniu ordynacji
    podatkowej
    (w praktyce to chyba każdy wg tamtej definicji prowadzi działalność :) )

    Musisz potem sam się rozliczyć z US - i chyba też z ZUS bo to wygląda na
    zlecenie(z tym że nie wiem
    jak to wygląda w praktyce z tym ZUSem).

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-03-14 10:16:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał
    > Musisz potem sam się rozliczyć z US - i chyba też z ZUS bo to wygląda na
    > zlecenie(z tym że nie wiem
    > jak to wygląda w praktyce z tym ZUSem).

    A to nie zależy przypadkiem czy oni nie prowadzi działalności w rozumieniu
    innych przepisów. Bo jeśli nie to za zlecenie zdaje się powinien zaliczke
    pobrać zleceniodawca i dać mu PIT. Rachunek wystawia zleceniobiorca. Student
    bodajże ZUSu nie płaci.

  • 4. Data: 2008-03-14 10:17:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Chodziło mi o niego, jak on nie prowadzi działalności to za zlecenie
    zaliczki rozlicza zleceniodawca.

  • 5. Data: 2008-03-14 10:20:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Tyle, że problemem może być, że zleceniodawca jest w Niemczech i czy
    obowizuje go polskie prawo związane z przekzywaniem tych zaliczek?