1. Data: 2004-07-09 15:09:27
Temat:Czy mogę zatrudnić pracownika będąc na ryczałcie ?
Od:"Jola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem na ryczałcie ( kiosk warzywny ) i zastanawiam się jak to jest
z zatrudnieniem pracownika w mojej sytuacji - chodzi o te nieszczęsne obroty
i granicę 40 tys. zł. Wykazuję miesięczny dochód w kwocie ok. 800 zł, a
dodam że jestem emerytką. Czy w mojej sytuacji mogę kogoś zatrudnić ? Może
na pół etatu ? Jak to jest, czy są ryczałtowcy posiadający pracownika ?

Pozdrawiam.

2. Data: 2004-07-09 18:56:19
Od:"weronika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli opłacasz zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów
ewidencjonowanych ( potocznie zwany ryczałtem)- nie ma formalnych przeszkód
żebyś zatrudniała pracownikow na umowę o pracę :)
Z drugiej strony, przy przychodach miesiecznych 800zł ( bo wykazujesz
przychody a nie dochód) czy 'stać Cię' na zatrudnienie pracownika ;)?
Przecież minimalna płaca to ponad 800 zł + skladki ZUS.... ;)
pozdrawiam :weronika

3. Data: 2004-07-09 20:40:40
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004, Jola wrote:

>+ Witam, jestem na ryczałcie ( kiosk warzywny ) i zastanawiam się jak to jest
>+ z zatrudnieniem pracownika w mojej sytuacji - chodzi o te nieszczęsne obroty
>+ i granicę 40 tys. zł.

Moment. A to granica *czego* ?

Mi się kojarzy z "wpadaniem w VAT" oraz "wpadaniem w obowiązek kasy
fiskalnej" - to są zbliżone kwoty. Limit dochodów na ryczałcie
ewidencjonowanym jak ostatnio (dawno temu :)) gdzieś widziałem
był podnoszony z 800 000 zł gdzieś do 1 miliona 200 tys. zł
(a może to limit PK i limit ryczałtu wynosi połowę z tej kwoty,
nie pamiętam) - ale że to nie ta skala !
Chyba że chodzi o jakieś "zawieszanie
emerytury", ale my tu z wróżek nie korzystamy to nie wiemy co masz
na myśli :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)

4. Data: 2004-07-10 14:03:00
Od:"Jola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście chodzi mi o wejście na VAT przy obrotach powyżej 40 tys.zł. Z tym
zatrudnieniem to chodzi mi głównie o to by mógł mi ktoś legalnie czasami
pomóc, ewentualnie zastąpić mnie itd. Mam znajomą która chętnie by na to
przystała za parę złotych, nawet nieoficjalnie, ale ja boję się ewentualnej
kontroli PIPu, US... i pytania kto pani jest i co tutaj robi.

Pozdrawiam.

wiadomości
zjan.zabrze.pl...

5. Data: 2004-07-10 19:26:08
Od:"weronika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle, ze slusznie masz obawy zwiazane z zatrudnianiem ' na czarno'. W
sytuacji gdy załatwiasz takie sprawy ' nieoficjalnie' nie tylko PIP, ZUS,
RUP czy US mogą dostarczyć zmartwien. Nieleganie zatrudnionego pracownika
tez sama uzbrajasz w kij na siebie... Zawarcie ze znajomą pisemnej umowy o
pracę np w niepełnym wymiarze czasu pracy ( 1/2 , 3/4 ? etatu) powinno
rozwiązać Twoje problemy z zastepstwem itp. Z tym, ze stajesz sie od chwili
zawarcia umowy -pracodawcą- ze wszystkimi konsekwencjami tego statusu.
pozdrawiam :weronika

6. Data: 2004-07-11 15:09:45
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10 lip o godzinie 16:03, na pl.soc.prawo.podatki, Jola napisał(a):

> ...Mam znajomą która chętnie by na to przystała za parę złotych, nawet
nieoficjalnie....

Parę złotych czy mniej - pamiętaj o minimalnej płacy.

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany

7. Data: 2004-07-12 10:17:23
Od:Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Ch. pisze:

> Parę złotych czy mniej - pamiętaj o minimalnej płacy.

Nooo na 1/4 etatu legalnie to nieco ponad 200 PLN brutto..

Boguslaw