  • 1. Data: 2004-07-09 15:09:27
    Temat: Czy mogę zatrudnić pracownika będąc na ryczałcie ?
    Od: "Jola" <j...@w...pl>

    Witam, jestem na ryczałcie ( kiosk warzywny ) i zastanawiam się jak to jest
    z zatrudnieniem pracownika w mojej sytuacji - chodzi o te nieszczęsne obroty
    i granicę 40 tys. zł. Wykazuję miesięczny dochód w kwocie ok. 800 zł, a
    dodam że jestem emerytką. Czy w mojej sytuacji mogę kogoś zatrudnić ? Może
    na pół etatu ? Jak to jest, czy są ryczałtowcy posiadający pracownika ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-07-09 18:56:19
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Jeśli opłacasz zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów
    ewidencjonowanych ( potocznie zwany ryczałtem)- nie ma formalnych przeszkód
    żebyś zatrudniała pracownikow na umowę o pracę :)
    Z drugiej strony, przy przychodach miesiecznych 800zł ( bo wykazujesz
    przychody a nie dochód) czy 'stać Cię' na zatrudnienie pracownika ;)?
    Przecież minimalna płaca to ponad 800 zł + skladki ZUS.... ;)
    pozdrawiam :weronika

  • 3. Data: 2004-07-09 20:40:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, Jola wrote:

    >+ Witam, jestem na ryczałcie ( kiosk warzywny ) i zastanawiam się jak to jest
    >+ z zatrudnieniem pracownika w mojej sytuacji - chodzi o te nieszczęsne obroty
    >+ i granicę 40 tys. zł.

    Moment. A to granica *czego* ?

    Mi się kojarzy z "wpadaniem w VAT" oraz "wpadaniem w obowiązek kasy
    fiskalnej" - to są zbliżone kwoty. Limit dochodów na ryczałcie
    ewidencjonowanym jak ostatnio (dawno temu :)) gdzieś widziałem
    był podnoszony z 800 000 zł gdzieś do 1 miliona 200 tys. zł
    (a może to limit PK i limit ryczałtu wynosi połowę z tej kwoty,
    nie pamiętam) - ale że to nie ta skala !
    Chyba że chodzi o jakieś "zawieszanie
    emerytury", ale my tu z wróżek nie korzystamy to nie wiemy co masz
    na myśli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-10 14:03:00
    Od: "Jola" <j...@w...pl>

    Oczywiście chodzi mi o wejście na VAT przy obrotach powyżej 40 tys.zł. Z tym
    zatrudnieniem to chodzi mi głównie o to by mógł mi ktoś legalnie czasami
    pomóc, ewentualnie zastąpić mnie itd. Mam znajomą która chętnie by na to
    przystała za parę złotych, nawet nieoficjalnie, ale ja boję się ewentualnej
    kontroli PIPu, US... i pytania kto pani jest i co tutaj robi.

    Pozdrawiam.

    wiadomości
    zjan.zabrze.pl...

  • 5. Data: 2004-07-10 19:26:08
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Mysle, ze slusznie masz obawy zwiazane z zatrudnianiem ' na czarno'. W
    sytuacji gdy załatwiasz takie sprawy ' nieoficjalnie' nie tylko PIP, ZUS,
    RUP czy US mogą dostarczyć zmartwien. Nieleganie zatrudnionego pracownika
    tez sama uzbrajasz w kij na siebie... Zawarcie ze znajomą pisemnej umowy o
    pracę np w niepełnym wymiarze czasu pracy ( 1/2 , 3/4 ? etatu) powinno
    rozwiązać Twoje problemy z zastepstwem itp. Z tym, ze stajesz sie od chwili
    zawarcia umowy -pracodawcą- ze wszystkimi konsekwencjami tego statusu.
    pozdrawiam :weronika

  • 6. Data: 2004-07-11 15:09:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 16:03, na pl.soc.prawo.podatki, Jola napisał(a):

    > ...Mam znajomą która chętnie by na to przystała za parę złotych, nawet
    nieoficjalnie....

    Parę złotych czy mniej - pamiętaj o minimalnej płacy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-12 10:17:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

    > Parę złotych czy mniej - pamiętaj o minimalnej płacy.

    Nooo na 1/4 etatu legalnie to nieco ponad 200 PLN brutto..

    Boguslaw