  • 1. Data: 2009-05-21 19:20:31
    Temat: Czy można skorygować odbiorcę faktury?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zdarzyła mi się wpadka, wystawiłem fakturę na złego odbiorcę. Oczywiście
    jako zatwardziały przestępca podatkowy podarłem tak wystawioną fakturę i
    wystawiłem ponownie z właściwymi danymi. Ale zastanawiam się, jak można
    takie coś skorygować? Z tego, co było na grupie kiedyś, notą nie można. Da
    się to skorygować jakoś? Czy ponownie, jak w przypadku odmówienia przyjęcia
    faktury przez odbiorcę, pozostaje grzecznie płacić potrójne podatki?
    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-21 20:05:26
    Temat: Re: Czy można skorygować odbiorcę faktury?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 May 2009 21:20:31 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > Da się to skorygować jakoś? Czy ponownie, jak w przypadku odmówienia
    > przyjęcia faktury przez odbiorcę, pozostaje grzecznie płacić potrójne

    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/11767/
    Anulowanie_faktur_niewprowadzonych_do_obiegu.html

    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/interpretacje-pod
    atkowe-
    orzecznictwo/98489,Fakture-wystawiona-z-bledem-mozna
    -anulowac.html

  • 3. Data: 2009-05-22 10:05:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 21 maj 2009 22:05
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gv4c66$ta9$1@news.onet.pl>):

    > http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/11767/
    > Anulowanie_faktur_niewprowadzonych_do_obiegu.html

    BTW: Pan nie potrafi nie psuć linków? Nawet OE potrafi ZTCW.

    =======================
    WARTO WIEDZIEĆ
    Jeżeli fakturę wystawiono na niewłaściwy podmiot lub zamawiający odmówił
    przyjęcia towaru i oryginału faktury, można "anulować" fakturę poprzez
    wystawienie jej korekty.

    Wystawienie faktury korygującej ("zerującej" fakturę pierwotną) jest jedynym
    sposobem, by niedostarczony do odbiorcy towar wrócił do magazynu i podlegał
    dalszej sprzedaży.

    Często posiadany przez podatników komputerowy program sprzedaży nie
    przewiduje możliwości wykonania operacji anulowania faktury bez dokumentu
    korygującego.
    =======================

    Ale za chwilę piszą, że:

    =======================
    Oznacza to, iż faktura korygująca "in minus" musi zostać zaakceptowana przez
    nabywcę towaru, gdyż sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej przez nabywcę
    =======================

    A jak odbiorca nie istnieje/nie ma go/odmawia przyjęcia?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-05-22 10:12:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Na mój gust to jest tak:

    - jeśli faktura nie wyszła jeszcze z firmy, to można ją anulować

    - jeśli wyszła, to można ją skorygować (skorygować dane nabywcy)

    i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-22 11:03:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 22 maj 2009 12:12
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.uubtbojsl60ql1@unk>):

    > - jeśli wyszła, to można ją skorygować (skorygować dane nabywcy)

    No ale korekta musi być potwierdzona przez nabywcę. Co przy pomyłce w danych
    nabywcy może być wręcz niemożliwe.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-22 12:10:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-05-2009 o 13:03:41 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wasz znak: <op.uubtbojsl60ql1@unk>):

    > No ale korekta musi być potwierdzona przez nabywcę. Co przy pomyłce w danych

    A z czego to wynika że musi być potwierdzona przez nabywcę??

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-05-22 12:32:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > A z czego to wynika że musi być potwierdzona przez nabywcę??

    Z rozporządzenia w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom [...]

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-05-22 12:42:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-05-2009 o 14:32:13 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Z rozporządzenia w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom [...]

    No właśnie nie - TK zakwestionował to, teraz przenieśli to do ustawy
    (bodajże okolicje art. 33), ale potwierdzenie wymagane jest tylko
    w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania.
    Innymi słowy faktura korygująca jest ważna zaraz po wystawieniu,
    ale nie można obniżyć sobie podatku jeśli nie ma potwierdzenia odbioru
    - a to jest zasadnicza różnica.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-05-25 16:50:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Thursday, May 21, 2009, 10:05:26 PM, you wrote:

    [...]

    Naprawione linki:

[...]

    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl