  • 1. Data: 2007-12-04 20:58:30
    Temat: Czy muszę opłacać ZUS, jeśli nie pracuję ?
    Od: "Last Warrior" <Last Warrior@op.pl>

    Witam wszystkich ,

    Czy orientujecie się może jak to jest z obowiązkiem opłacania składek w
    przypadku, gdy ani nie jestem zatrudniony,
    ani nie prowadzę działalności gospodarczej ? Jedynym źródłem moich
    przychodów są zyski z operacji finansowych
    (zyski z oprocentowania lokat, zyski ze sprzedaży papierów wartościowych).

    LastWarrior

  • 2. Data: 2007-12-04 21:16:22
    Temat: Re: Czy muszę opłacać ZUS, jeśli nie pracuję ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Last Warrior" <Last Warrior@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przychodów są zyski z operacji finansowych
    > (zyski z oprocentowania lokat, zyski ze sprzedaży papierów wartościowych).

    Oczywiscie, ze nie muusz. Ma to pewne ujemne strony (brak ubezpieczenia
    zdrowotnego) - mozna to oczywiscie zrekompensowac jakims przyzwoitym
    ubezpieczeniem gospodarczym. Nie chodzi tu oczywiscie u zwykla wizyte u
    lekarza w przychodni, ktora kosztowac moze z 5 czy 10 zl, ale o np. pobyt w
    szpitalu (kilkaset zl dziennie).
    Gdybys sie chcial ubezpieczyc dobrowolnie, musialbys placic jeszcze wiekszy
    haracz niz ci z dg :)
    Najlepiej w Twojej sytuacji byloby zawrzec z jakims dobrym znajomym umowe
    zlecenie na 100 zl miesiecznie. Jego to kosztowaloby efektywnie ok 23 zl/m-c
    (uwzgledniajac obnizenie jego podatku z tytulu wrzucenia w koszty) a Ty
    mialbys zagwarantowane bezplatne leczenie i jakas symboliczna emeryture
    ZUSu (w stylu typu 50 zl/m-c na starosc :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-12-04 22:02:32
    Od: <s...@a...pl>

    > Gdybys sie chcial ubezpieczyc dobrowolnie, musialbys placic jeszcze
    > wiekszy haracz niz ci z dg :)

    Z ciekawości - w jakiej wysokości?
    Mi się zawsze wydawało (i tylko wydawało), że dobrowolnie ubezpieczający sie
    w ZUS ma do płacenia tyle, co prowadzący DG.

  • 4. Data: 2007-12-04 22:22:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości - w jakiej wysokości?
    > Mi się zawsze wydawało (i tylko wydawało), że dobrowolnie ubezpieczający
    > sie w ZUS ma do płacenia tyle, co prowadzący DG.

    Jesli chodzi o zdrowotne, to 133% - prowadzacy DG ma jako podstawe 75%
    pewnego sredniego wynagrodzenia (z wyplatami z zysku). Ubezpieczajacy sie
    dobrowolnie placi od podstawy rownej 100% owego wynagrodzenia.
    W przypadku spolecznego jest chyba jeszcze gorzej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-04 23:43:04
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
> [...]
    > dobrowolnie placi od podstawy rownej 100% owego wynagrodzenia.
    > W przypadku spolecznego jest chyba jeszcze gorzej :)

    Czyli pytający najlepiej wyjdzi e"na ubezpieczeniu" (gdyby si enie
    chcial zatrudniac u nikogo) jakby zalozyl wlasna DG (pod warunkiem, ze
    moze zalozyc DG na warunkach preferencyjnych) i bedzi eplacil jakis <200
    zl/mc za zdrowotne i wszystko razem......

  • 6. Data: 2007-12-05 00:25:00
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > dobrowolnie placi od podstawy rownej 100% owego wynagrodzenia.
    > W przypadku spolecznego jest chyba jeszcze gorzej :)

    W przypadku społecznego nie jest chyba gorzej, bo płaci się tyle ile się
    chce, jako kontynuację.

    Swoją drogą ciekawe czy istnieje w PL taka postać, która takie coś
    dobrowolnie płaci i mysli że jest spełna rozumu. :-)

    marekz

  • 7. Data: 2007-12-05 09:43:02
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
> [...]

    > Swoją drogą ciekawe czy istnieje w PL taka postać, która takie coś
    > dobrowolnie płaci i mysli że jest spełna rozumu. :-)

    przynajmniej jedną taką znam
    i jakos nie podejrzewam jej o braki rozumowe;>

  • 8. Data: 2007-12-05 11:32:35
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
> [...]
    >
    > Swoją drogą ciekawe czy istnieje w PL taka postać, która takie coś
    > dobrowolnie płaci i mysli że jest spełna rozumu. :-)

    na chwile obecna nie ma sensownej alternatywy jesli chodzi o
    ubezpieczenie oferujace taki zakres jak panstwowe. Nie chodzi mi tu o
    opieke podstawowa, bo taka za kilkaset zlotych mozna miec na najwyzszym
    poziomie. Jednak jesli chodzi o ubezpieczenie na wypadek leczenia
    nowotworów, czy innych skomplikowanych kosztownych chorob lub zabiegow -
    to ubezpieczneie w ZUS jest nei do przebicia. Placisz te marne 160
    zlotych miesiecznie, bo tak to dziala. I juz.

  • 9. Data: 2007-12-05 14:35:36
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przynajmniej jedną taką znam
    > i jakos nie podejrzewam jej o braki rozumowe;>

    Nie no okej, jesli "planuje" przejsc na rente lub emeryture wkrotce lub tez
    skorzystac z jakichs innych swiadczen spolecznych o ile takie istnieja, to
    naturalnie moze to miec sens. :-)

    marekz

  • 10. Data: 2007-12-05 14:37:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > skorzystac z jakichs innych swiadczen spolecznych o ile takie istnieja, to

    Raczej nie, ponieważ opłacanie wysokich składek, nawet przez rok, nie
    spowoduje znacznego zwiększenia emerytury. Generalnie im dłużej, tym
    lepiej mniej płacić, a zaoszczędzone kwoty inwestować samemu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz