  • 1. Data: 2005-07-19 13:00:59
    Temat: Czy musze placic podatek dochodowy?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Taka sytuacja: firma ze Szwajcarii wynajmuje mnie, zebym wykonywal dla
    nich co miesiac jakies uslugi. Podpisujemy kontrakt. Czy musze od tego
    placic jakies podatki i jak to rozwiazac? Oni maja tam takie prawo, ze
    jesli zatrudniaja kogos kto nie pracuje na terenie ich kraju, to zadnego
    podatku placic nie musza. Ja natomiast musialbym chyba placic 19%
    dochodowego, tak? Czy musialbym placic raz w roku, na zakonczenie roku
    podatkowego, czy co miesiac wplacac zaliczke na poczet podatku do US?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-07-19 13:21:03
    Temat: Re: Czy musze placic podatek dochodowy?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:
> [...]
    > dochodowego, tak? Czy musialbym placic raz w roku, na zakonczenie roku
    > podatkowego, czy co miesiac wplacac zaliczke na poczet podatku do US?

    Tak musisz płacić.
    Całość zarobku doliczasz do twoich zarobków w Polsce.
    CO miesiac wpłacasz zaliczkę na podatek. Druku nie pamiętam, ale jak
    znajdę to ci dopisze. Nie jestem tez pewien, czy te zaliczki obowiązują
    zawsze, czy tylko w przypadku umowy o prace.
    Na koniec roku rozliczasz sie normalnie traktując te pieniądze tak jak
    zarobione w Polsce.
    W szczegółach proponuję jednak wizytę u doradcy podatkowwego.
    Chodzi o to jakie koszty uzyskania masz prawo naliczyć.

  • 3. Data: 2005-07-19 13:35:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > Tak musisz płacić.
    > Całość zarobku doliczasz do twoich zarobków w Polsce.
    [ciach]
    > Chodzi o to jakie koszty uzyskania masz prawo naliczyć.

    nie mam innych zarobkow w Polsce, tzn. nic takiego nie wykazuje
    czyli co miesiac musialbym placic 19% od tego, co bym zarobil, tak? a na
    podstawie czego bym mial obliczac te 19%, tzn. co by stanowilo podstawe
    dla urzedu? bo na umowie mialbym kwote X, a do tego dochodzilyby rozne
    premie itp.; po prostu dostawalbym przelew na odpowiednia kwote

    aha, i czy przy czyms takim musialbym placic tez ZUS i ubezp. zdrowotne?

  • 4. Data: 2005-07-19 23:01:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > nie mam innych zarobkow w Polsce, tzn. nic takiego nie wykazuje
    > czyli co miesiac musialbym placic 19% od tego, co bym zarobil, tak?
    tak,
    na pewno tak jest w przypadku zagranicznej umowy o pracę.
    Samodzielnie wpłaca się zaliczki.

> [...]
    > dla urzedu? bo na umowie mialbym kwote X, a do tego dochodzilyby rozne
    > premie itp.; po prostu dostawalbym przelew na odpowiednia kwote

    19% (20% ??) od kwoty, która wpłynęła na konto, jeśli trzymasz w walucie
    to przeliczas wg. kursu NBP z dnia wpływu.

    > aha, i czy przy czyms takim musialbym placic tez ZUS i ubezp. zdrowotne?

    Zdaje się, że nie,
    Nie wiem czy nie masz wówczas wymogu samodzielnego opłacania ZUS i
    zdrowotnego, ale zdaje się, że nie.
    Natomiast samodzielnie opłacać zdrowotne jednak by warto było, bo wizyta
    w szpitalu może się okazać dla ciebie kosztowna.

  • 5. Data: 2005-07-19 23:51:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > tak,
    > na pewno tak jest w przypadku zagranicznej umowy o pracę.
    > Samodzielnie wpłaca się zaliczki.

    tak wlasnie myslalem
    gdzie mozna czegos wiecej sie dowiedziec na ten temat? np. czy musialbym
    jakos rejestrowac sie w US, do ktorego dnia miesiaca mam wplacic, itp.

    > Nie wiem czy nie masz wówczas wymogu samodzielnego opłacania ZUS i
    > zdrowotnego, ale zdaje się, że nie.

    miejmy nadzieje, ze nie - bo jesli tak, to wowczas zacznie mi sie to
    dosc srednio oplacac i bede musial cos zakombinowac ;) a zalezy mi na
    tym, aby bylo to jednak w 100% legalne...

    > Natomiast samodzielnie opłacać zdrowotne jednak by warto było, bo wizyta
    > w szpitalu może się okazać dla ciebie kosztowna.

    podziekuje... za niewiele wiecej moge miec duzo lepsza opieke + jeszcze
    mnie ubezpiecza

  • 6. Data: 2005-07-20 00:04:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:
    > gdzie mozna czegos wiecej sie dowiedziec na ten temat? np. czy musialbym
    > jakos rejestrowac sie w US, do ktorego dnia miesiaca mam wplacic, itp.

    trochę tu

    http://www.pit.pl/pages/i/1198.php

    > podziekuje... za niewiele wiecej moge miec duzo lepsza opieke + jeszcze
    > mnie ubezpiecza

    No jeśli masz coś w zamian, to oczywiście tak.
    Większośc w zamian po prostu wybiera nic, a potem jest płacz.