  • 1. Data: 2007-03-05 11:27:13
    Temat: Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą?
    Od: s...@i...com

    Pytanie może naiwne, ale dlaczego ponoć MUSZĘ płacić dodatkową składkę
    zdrowotną, gdy jestem na etacie w budżetówce (edukacja) i jednocześnie
    prowadzę działalność gospodarczą?
    Skoro juz RAZ płacę składkę (odliczaną od pensji) to nie rozumiem po
    co mam płacić to samo w przypadku prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Jak to jest ---- może ktoś mnie oświetli.
    Dzieki.

    /sk/

    Odpowiedź proszę na kornet(robal)o2.pl

  • 2. Data: 2007-03-05 11:44:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@i...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Skoro juz RAZ płacę składkę (odliczaną od pensji) to nie rozumiem po
    co mam płacić to samo w przypadku prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Alez to nie jest kwestia logiki!!!!
    Po prostu tak mowi ustawa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-05 12:00:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Mar 2007 03:27:13 -0800, ski napisał(a):

    > Skoro juz RAZ płacę składkę (odliczaną od pensji) to nie rozumiem po
    > co mam płacić to samo w przypadku prowadzenia działalności
    > gospodarczej.
    >
    > Jak to jest ---- może ktoś mnie oświetli.

    popatrz na to tak:

    Zarabiasz 2000 zł płacisz 9% czyli 180 zł

    Pracujesz w dwu miejscach, w każdym zarabiasz po 1000 zł płacisz 2 * 9% =
    2 * 90 zł = 180 zł

    Według twojej logiki nie ma powodu żebyś z drugiej pracy płacił te 80 zł.

    A teraz zamiast drugiej pracy podstaw sobie: "otrzymujesz dochody z
    działalności gospodarczej".

    > Odpowiedź proszę na kornet(robal)o2.pl

    Nie ma lekko - czytaj grupę.

  • 4. Data: 2007-03-05 12:24:44
    Od: s...@i...com

    On Mar 5, 7:00 am, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Według twojej logiki nie ma powodu żebyś z drugiej pracy płacił te 80 zł.
    >
    > A teraz zamiast drugiej pracy podstaw sobie: "otrzymujesz dochody z

    No dobrze - to jest sprawa logiczna, ale jeśli nie mam dochodów z DG w
    ciągu np. 3 miesiecy, a potem zarabiam tylko przez 2 miesiace wakacji,
    to po co mam bulić te 180zł. Rozumiem, ze powinienem płacić 9% od
    dochodu, ok, ale tak po prostu wywalać 180 każdego miesiąca tylko
    dlatego, że mam zarejestrowaną DG - nawet nie zarabiając ani grosza w
    tym okresie.
    IT does not make any sense!! :-)

  • 5. Data: 2007-03-05 12:29:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Rozumiem, ze powinienem płacić 9% od
    > dochodu, ok,

    Od zadeklarowanej podstawy, nie niższej niż...
    Nie ma to związku z dochodem osiąganym w DG

    ale tak po prostu wywalać 180 każdego miesiąca tylko
    > dlatego, że mam zarejestrowaną DG - nawet nie zarabiając ani grosza w
    > tym okresie.

    Bądź optymistą :-)
    Ciesz się, że nie musisz w tym wypadku płacić społecznych -
    również wtedy gdy dochodu brak.

  • 6. Data: 2007-03-05 12:39:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@i...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Ciesz sie, ze pracujesz, sa odprowadzane zaliczki na podatek i z tych 180 zl
    odzyskasz za rok prawie 150!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-03-05 13:02:44
    Od: s...@i...com

    On Mar 5, 7:39 am, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <s...@i...com> napisał w
    wiadomościnews:1173097484.333662.144240@s48g2000cws.
    googlegroups.com...
> [...]
    > tym okresie.
    >
    > Ciesz sie, ze pracujesz, sa odprowadzane zaliczki na podatek i z tych 180 zl

    No dobrze.
    Ostatnie pytanie i wiecej nie bede zawracal głowy, a że jestem zielony
    w temacie, to dlatego pytam :-))

    Chcę założyć firmę i w czasie wakacji zorganizować 2-3 turnusy
    kolonijne.
    Firmę muszę założyć teraz , żeby móc podpisać umowy z ośrodkami,
    wynająć autokar, itd.
    Załóżmy, że zarabiam teraz jako nauczyciel 3tyś brutto.
    Firma będzie mi potrzebna od kwietnia do końca sierpnia.
    Czyli przez te 5 miesięcy będę musiał odprowadzać 190zł składki z
    tytułu DG, płacąc oczywiście też wszsytkie składki i zusy, i podatki z
    pensji MEN.

    1 pytanie:
    czy te składki z tytułu DG jakoś mogę sobie rozpisać jako "koszty"?
    SDD napisał: "Ciesz sie, ze pracujesz, sa odprowadzane zaliczki na
    podatek i z tych 180 zl
    odzyskasz za rok prawie 150!!! "

    2. Czy w sierpniu moge zawiesic działalnosc i ... nie płacic składek
    aż do następnego roku??

    Dzieki z góry i od dołu za oświecenie.

  • 8. Data: 2007-03-05 13:13:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@i...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    >1 pytanie:
    czy te składki z tytułu DG jakoś mogę sobie rozpisać jako "koszty"?

    Nie jako koszty, tylko po prostu ok 150 zl (a dokladniej ZUSowskiej 7,75%
    podstawy wymiaru) *odliczasz* w rozliczeniu rocznym *od podatku*.
    W skrajnym przypadku (zerowy dochod lub strata z DG prowadzonej przez caly
    ten rok) w przyszlym roku US grzecznie przeleje Ci na konto ok 1800
    zl!!!!!!!

    >2. Czy w sierpniu moge zawiesic działalnosc i ... nie płacic składek
    aż do następnego roku??

    A z tym to roznie bywa. Trzeba sie zapoznac z bogatym orzecznictwem.
    Przewaznie sa niekorzystne, ale i bywaja tez korzystne orzeczenia, w kazdym
    razie, jak nie potrzebujesz klopotow, to lepiej nie zawieszaj...- a nuz na
    jakies zimowiska tez bedziesz cos organizowal :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-03-05 13:42:45
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    cef wrote:

    > Od zadeklarowanej podstawy, nie niższej niż...
    > Nie ma to związku z dochodem osiąganym w DG

    I jest to tak zwane zlodziejstwo w literze prawa.

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 10. Data: 2007-03-05 14:06:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Hikiu Sanu Haiku" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I jest to tak zwane zlodziejstwo w literze prawa.

    Tutaj punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)
    Sa tacy, ktorzy blogoslawia taki stan rzeczy :)

    Pozdrawiam
    SDD