  • 1. Data: 2002-02-07 10:35:06
    Temat: Czy unikne podatku ? (darowizna auta wieloetapowa)
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    Kupuje auto od wujka - nie chce zaplacic podatku od czynnosci
    cywilnoprawnej wiec wymyslilem nastepujacy algorytm - prosze o
    ewentulane przestrogi... nie chcialbym sie wkopac

    autko jest warte wg cen gieldowych okolo 24 tys ... my
    wycenimy je na 22600 (babka w urzedzie skarbowym powiedziala ze to
    niewielka roznica wiec sie nie czepiaja) i teraz
    dzien 1
    umowa darowizny gdzie strony ustalaja wartosc auta na 22600 i 30% auta
    dostaje ja (druga grupa pokrewienstwa wiec kwota wolna to jakies 6 tys z

    hakiem), 40% dostaje moj tatus (ktory jest bratem mojego wujka - I grupa

    pokr.) i 30% dostaje moja mama (dla wujka to druga grupa podobnie jak
    ja).
    dzien 2
    umowa darowizny - moj tato daje mi te 40% wartosci auta (moj tatus to
    moja I grupa)
    umowa darowizny - moja mama daje mi 30% wartosci auta (moja mama to moja
    I grupa)
    dzien 3
    ide do urzedu skarobowego z dowodami osobistymi, upowaznieniami (nie
    wiem czy sa potrzebne) i umowami zalatwiac pieczatki i nastepnie od
    wydzialu komunikacji
    dzien 4
    ciesze sie, ze zaoszczedzilem jakies 400 pln albo w wiezienu oczekuje na
    odwiedziny

    Rodzice nie ma rozdzielnosci majatkowej wiec czy kazdy rodzic moze mi
    darowac "oddzielnie" - innymi slowy: czy razem moga darowac mi 18 czy 9
    tys (aby zmiescic sie w kwocie wolnej) ?

    Czy taka operacje mozna bezpiecznie wykonac ? Czy nie ma jakis pulapek,
    na ktore musze uwazac ? Nie jest wymagane przerejestrowanie auta na
    siebie zanim sie je "daruje" (mamusia i tatus mi...) ? Nie ma tu zadnych
    podatkow od wzbogacenia jak sie daruje przed uplywem 0,5 roku ?
    Obdarowany darowizmy nie wpisuje do pita ?
    Pozdrowienia,
    Przemek

  • 2. Data: 2002-02-07 11:14:27
    Od: "AndrzejW" <a...@s...pl>

    "Przemek" <p...@v...edu.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > hakiem), 40% dostaje moj tatus (ktory jest bratem mojego wujka - I grupa
    >
    > pokr.) i 30% dostaje moja mama (dla wujka to druga grupa podobnie jak

    Po czym występujesz do Wydziału komunikacji o zmianę dowodu rejestracyjnego
    (30 zł) + tablice próbne (+-150 zł ). Czekasz 3 tygodnie na sprawdzenie, czy
    dokumenty pojazdu są w porządku.
    Odbierasz nowe tablice (130 zł ).

    > dzien 2
    + 3 tygodnie
    > umowa darowizny - moj tato daje mi te 40% wartosci auta (moj tatus to
    > moja I grupa)
    > umowa darowizny - moja mama daje mi 30% wartosci auta (moja mama to moja
    > I grupa)
    j/w

    > dzien 3
    > ide do urzedu skarobowego z dowodami osobistymi, upowaznieniami (nie
    > wiem czy sa potrzebne) i umowami zalatwiac pieczatki i nastepnie od
    > wydzialu komunikacji

    j/w

> [...]
    > na ktore musze uwazac ? Nie jest wymagane przerejestrowanie auta na
    > siebie zanim sie je "daruje" (mamusia i tatus mi...) ?

    Conajmniej masz wykorzystane wszystkie możliwe darowizny na najbliższe 3
    (lub 5) lat.

    > Nie ma tu zadnych
    > podatkow od wzbogacenia jak sie daruje przed uplywem 0,5 roku ?
    > Obdarowany darowizmy nie wpisuje do pita ?

    Andrzej Wilkoszewski

  • 3. Data: 2002-02-07 11:32:44
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    na to juz chyba nie ma patentu (a moze ?) - autko zarejestrowane jest w tym samy
    wydziale komunikacji wiec moze tablice od razu nowe dostane ?

    Z tego co wiem w mozna darowac auto, ktore jeszcze sie na siebie nie
    przerejestrowalo wiec do wydzualu komunikacji ide raz
    Przemek

  • 4. Data: 2002-02-07 16:14:32
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "> Kupuje auto od wujka - nie chce zaplacic podatku od czynnosci
    > cywilnoprawnej wiec wymyslilem nastepujacy algorytm -

    Zaoszczędzisz ok 400 zł. Wszystko co z tym "algorytmem" związane
    zajmie Ci duuuużo czasu. Nie lepiej w tym czasie zarobić 500zł?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-02-08 08:53:24
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    nie opyla sie bo i tak mi te 500 opodatkuja... tak powaznie to wszystko
    zalatwia sie w czasie nie dluzszym niz wizyta w przypadku kupna... jedna
    wizyta w US, jedna wizyta w wydziale komunikacji...
    Przemek