  • 1. Data: 2007-11-07 18:46:34
    Temat: Czy warto byc vatowcem?
    Od: j...@v...pl

    Witam.

    Rozpoczynam działalność - sprzedaz przez internet. Chce byc na pkpir aby
    odliczac od przychodu koszty (tel, neta itp).
    Mam problem z vatem, tzn nie wiem czy muszę byc vatowcem aby odliczac koszty? W
    og.óle co mi daje vat? (prócz tego że muszę w US zapłacic 170zl aby byc vatowcem
    i co miesiac skladac deklaracje vat7), przecież nie musze faktur wystawiac z
    vatem, nie bede sprzedawac jakis wielkich rzeczy tylko bielizne i zabawki.
    Jakie są korzyści z bycia vatowcem?

    Proszę o jasne odpowiedzi a nie drwiąco-kpiące.

    Anet

  • 2. Data: 2007-11-07 19:04:18
    Temat: Re: Czy warto byc vatowcem?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Jakie są korzyści z
    > bycia vatowcem?
    >
    > Proszę o jasne odpowiedzi a nie drwiąco-kpiące.

    Może spróbuj samodzielnie.
    Postawienie tego pytania daje sporo do czytania w googlach.

  • 3. Data: 2007-11-07 19:38:13
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 07-11-2007 o 19:46:34 <j...@v...pl> napisał:

    > Mam problem z vatem, tzn nie wiem czy muszę byc vatowcem aby odliczac
    > koszty?

    nie

    > W og.óle co mi daje vat? (prócz tego że muszę w US zapłacic 170zl aby
    > byc vatowcem i co miesiac skladac deklaracje vat7), przecież nie musze
    > faktur wystawiac z vatem,

    jeśli jesteś vatowcem to musisz wystawiać faktury VAT (doliczać VAT),
    a przestać być vatowcem nie tak łatwo - 3 lata trzeba czekać

    > nie bede sprzedawac jakis wielkich rzeczy tylko bielizne i zabawki.
    > Jakie są korzyści z bycia vatowcem?

    możliwość zwrotu naliczonego vatu

    po krótce
    jeśli prowadzisz handel tzn. kupujesz towary na fakturę vat
    a następnie sprzedajesz to będąc na vacie zyskujesz
    jeśli natomiast sprzedajesz np. usługi i masz niedużo kosztów
    to na vacie tracisz

    Piotr

  • 4. Data: 2007-11-07 22:04:20
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "PiotrB." <p...@n...pl> schrieb

    > po krótce
    > jeśli prowadzisz handel tzn. kupujesz towary na fakturę vat
    > a następnie sprzedajesz to będąc na vacie zyskujesz

    Nie wiem co ma zyskac na tym. Najwyzej dodatkowych
    klientow, ktorym zalezy na f-vat. Tyle, ze przy takim
    asortymencie to watpliwe.

    hej

  • 5. Data: 2007-11-07 22:11:02
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 07-11-2007 o 23:04:20 mw158979 <...@t...pl> napisał:

    > Nie wiem co ma zyskac na tym. Najwyzej dodatkowych
    > klientow, ktorym zalezy na f-vat. Tyle, ze przy takim
    > asortymencie to watpliwe.

    zyskuje tyle, że może odliczać vat od pozostałych wydatków
    na firmę.

    Piotr

  • 6. Data: 2007-11-07 22:17:38
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "PiotrB." <p...@n...pl> schrieb
    > zyskuje tyle, ze moze odliczac vat od pozostalych wydatków
    > na firme.

    OK. jezeli takich wydatkow jest mnostwo
    a marza niewielka to moze sie oplacic.
    Natomiast vat z rachunku za prad czy tel
    nie wyglada mi na cos dla czego warto
    zostawac vatovcem.

    hej

  • 7. Data: 2007-11-07 22:36:58
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 07-11-2007 o 23:17:38 mw158979 <...@t...pl> napisał:

    > OK. jezeli takich wydatkow jest mnostwo
    > a marza niewielka to moze sie oplacic.
    > Natomiast vat z rachunku za prad czy tel
    > nie wyglada mi na cos dla czego warto
    > zostawac vatovcem.

    w każdej firmie przydaje się wiele rzeczy np. sprzęt komputerowy,
    samochód i z nim związane wydatki itp. ;)
    ale masz rację trzeba się poważnie zastanowić, bo np. w przypadku
    zmiany profilu działalności firmy można wyjść jak zabłocki na mydle

    Piotr

  • 8. Data: 2007-11-08 06:23:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    PiotrB. napisał(a):

> [...]
    > ale masz rację trzeba się poważnie zastanowić, bo np. w przypadku
    > zmiany profilu działalności firmy można wyjść jak zabłocki na mydle

    Generalnie opłaca się, jeśli sprzedaje towar z niskim vatem (Np. 7%)
    a ma dużo kosztów na 22%. To czasem może się zdarzyć, że będą zwroty
    VATu, a firma będzie wykazywać zysk.

    Jednak jeśli towar sprzedawany ma stawkę 22%, to odliczenia z vatu
    nie przekroczą tego, co trzeba wpłacić. Chyba ze firma tak marnie stoi,
    że nie przynosi żadnych zysków.

    Tak więc nawet jak ktoś zajmuje się handlem, to mu się vat nie
    opłaca i jeśli może, to nie powinien się w niego ładować - bowiem pomimo
    odliczeń przy zakupach towarów, produkty zawsze sprzedaje się z marżą,
    czyli w sumie vat będzie do zapłaty, a nie do zwrotu.

    Przy wyborze vatu ważnym kryterium jest fakt, dla kogo są świadczone
    usługi. Jeśli dla osób prywatnych, to należy unikać vatu - jeśli się da.
    Jeśli dla firm - vatowców - to wejście w vat jest rozsądne. Z
    niewiadomych przyczyn wiele firm woli zapłacić 2440zł i odliczyć sobie
    vat, niż dostać goły rachunek na 2000zł. Ale to już inna sprawa ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-11-08 09:33:48
    Od: Algha <a...@N...onet.pl>

    PiotrB. wrote:
    [...]
> [...]
    > a następnie sprzedajesz to będąc na vacie zyskujesz
    > jeśli natomiast sprzedajesz np. usługi i masz niedużo kosztów
    A nie jest np. tak, ze jesli przychody w roku wyniosa pow. 40 tys (?) to
    i tak wpadnie w VAT ?

    Algha

  • 10. Data: 2007-11-08 09:59:15
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 08-11-2007 o 10:33:48 Algha <a...@N...onet.pl>
    napisał:

    > A nie jest np. tak, ze jesli przychody w roku wyniosa pow. 40 tys (?) to
    > i tak wpadnie w VAT ?

    zgadza się. ale dokładnej kwoty limitu nie pamiętam.

    Piotr