  • 1. Data: 2005-03-02 12:08:52
    Temat: DG Działalność gospodarcza
    Od: "Michał Romański" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    na płycie CD z "Rzeczpospolitej" z poniedziałku piszą, ze Trzeci US w Lublinie
    D-1/415/273/2004

    W rozpatrywanej sprawie podatnik rozpoczął DG w październiki i do końca roku
    nie osiągnął żadnych przychodów.
    Poniósł natomiast liczne wydatki związane z organizacją firmy. Na pytanie czy
    może je uznać za stratę i rozliczyć w następnych latach urząd udzielił
    pozytywnej odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2005-03-03 11:17:51
    Temat: Re: DG Działalność gospodarcza
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Romański" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:d04ack$ils$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    czy
    > może je uznać za stratę i rozliczyć w następnych latach urząd udzielił

    I słusznie, albowiem chociaż polska ustawa o VAT jest tak skonstruowana, że
    mogą powstać (co najmniej) poważne wątpliwości interpretacyjne, to są
    jednoznaczne wyroki ETS w tej sprawie i odmienna interpretacja nie miała by
    szans na utrzymanie się w przypadku zaskarżenia

    LM

  • 3. Data: 2005-03-03 11:19:53
    Od: "LM" <l...@g...pl>

> [...]
    czy
    > może je uznać za stratę i rozliczyć w następnych latach urząd udzielił

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Tak to jest jak sie szybciej pisze niż myśli ;-)

    Tamto co napisałem dotyczyło prawa do odliczenia VAT - czyli jakby trochę
    innego tematu

    LM