  • 1. Data: 2008-02-18 09:21:13
    Temat: DG Podatek Liniowy + UOP
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę DG rozliczaną podatkiem liniowym i jednocześnie byłam w 2007
    roku zatrudniona na umowę o pracę.

    Jakie PIT'y powinnam złożyć za 2007 rok?
    Rozumiem, że rozliczając umowę o pracę nie uwzględniam kwoty wolnej od
    podatku ani innych ulg (internetowej na przykład)?

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    smykas

  • 2. Data: 2008-02-18 09:27:20
    Temat: Re: DG Podatek Liniowy + UOP
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę DG rozliczaną podatkiem liniowym i jednocześnie byłam w 2007
    > roku zatrudniona na umowę o pracę.
    >
    > Jakie PIT'y powinnam złożyć za 2007 rok?

    PiT 37, PIT 36L

    > Rozumiem, że rozliczając umowę o pracę nie uwzględniam kwoty wolnej od
    > podatku ani innych ulg (internetowej na przykład)?

    Uwzględniasz, tzn. w umowie o pracę pracodawca już automatycznie co
    miesiąc obniża zaliczkę na podatek o część kwoty wolnej. Jeśli
    pracowałeś przez część roku (czyli pracodawca wykorzystał część kwoty
    wolnej), w rozliczeniu rocznym uwzględniasz całą kwotę wolną.

    Internet też możesz odliczyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-02-18 10:24:36
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > pracowałeś przez część roku (czyli pracodawca wykorzystał część kwoty
    > wolnej), w rozliczeniu rocznym uwzględniasz całą kwotę wolną.

    Czyli traktuję DG i UOP zupełnie rozdzielnie i wszystkie obwarowania
    związane z podatkiem liniowym nie obowiązują mnie w dochodzie uzyskanym
    z umowy o pracę??
    To może jeszcze UOP mogę rozliczyć wspólnie z mężem ??

    Dzięki i pozdrowienia
    smykas

  • 4. Data: 2008-02-18 10:32:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:

    > Czyli traktuję DG i UOP zupełnie rozdzielnie i wszystkie obwarowania
    > związane z podatkiem liniowym nie obowiązują mnie w dochodzie uzyskanym
    > z umowy o pracę??

    Tak, rozliczasz się bowiem osobno - liniowo z działalności i
    progresywnie z UOP. Gdybyś na przykład DG miała również progresywną, to
    połączyłbyś ją z UOP, czyli - na przykład - wykorzystując kwotę wolną z
    umowy o pracę nie odliczałbyś już jej z DG, albo na odwrót.

    > To może jeszcze UOP mogę rozliczyć wspólnie z mężem ??

    Bez przemyślenia odpowiadam, że tak, ale niech się jeszcze ktoś
    wypowie :)

  • 5. Data: 2008-02-18 10:41:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 11:32:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Bez przemyślenia odpowiadam, że tak, ale niech się jeszcze ktoś
    > wypowie :)

    Niestety nie. W ustawie jest jawny zakaz.

  • 6. Data: 2008-02-18 15:04:41
    Od: Skowron <S...@g...com>

    On 18 Lut, 11:41, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Niestety nie. W ustawie jest jawny zakaz.

    Zgadzam się z jureq'iem. Ze współmałżonkiem się nie rozliczysz.

    Zapytam tylko czy jesteście pewni że gdy pracowałem na UoP w 2007
    tylko do końca maja to mogę rozliczyć w PIT 37 kwotę wolną za pełny
    rok ( a nie proporcjonalnie za 5 miesięcy? )

    Pozdrawiam,

    Skowron

  • 7. Data: 2008-02-19 00:18:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Skowron" <S...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Zapytam tylko czy jesteście pewni że gdy pracowałem na UoP w 2007
    tylko do końca maja to mogę rozliczyć w PIT 37 kwotę wolną za pełny
    rok ( a nie proporcjonalnie za 5 miesięcy? )

    Moze inaczej. Po prostu obliczasz podatek wg skali. Tak jak stoi w ustawie,
    czyli kwota*0,19 minus okreslona suma zwana "kwota wolna". Ona jest jedna,
    niepodzielna, dana ustawa. Nie ma znaczenia il etrwal aumowa o prace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-02-19 07:10:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 01:18:08 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > czyli kwota*0,19 minus okreslona suma zwana "kwota wolna". Ona jest jedna,
    > niepodzielna, dana ustawa. Nie ma znaczenia il etrwal aumowa o prace.

    Radzę tylko pamiętać, że koszty uzyskania z pracy odlicza się
    proporcjonalnie - 5/12 kosztów za pełny rok.

  • 9. Data: 2008-02-19 11:24:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Radzę tylko pamiętać, że koszty uzyskania z pracy odlicza się
    > proporcjonalnie - 5/12 kosztów za pełny rok.

    No ale to wskazowka dl adzialu ksegowosci. Dotyczy to sposobu obliczanai
    zaliczek.
    Podatikowi natomiast przysluguje jednka kwota wolna - te ok 600 zl - nawet
    jesli przepracuje dwa tygodnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2008-02-19 15:43:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 12:24:18 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > zaliczek.
    > Podatikowi natomiast przysluguje jednka kwota wolna - te ok 600 zl - nawet

    Ależ ja nie piszę o tzw. "kwocie wolnej". Ja piszę o kosztach uzyskania
    obowiązujących przy pracy na etacie. To nie jest tylko wskazówka dla
    księgowo ści. Ba jeśli z jakiegoś powodu księgowość mu obliczy źle (bo np
    przepracował 6 miesięcy a było 5 wypłat), to on sam ma to skorygować.