  • 1. Data: 2008-05-21 06:24:22
    Temat: [DG] Zakup auta osobowego w koszty?
    Od: "LRG" <n...@o...pl>

    Witajcie

    Czy może ktoś mi podać dokładna podtsawę wrzucenia
    auta osobowego w koszty działalności gosp?
    Dwie ksiegowe mówią co innego, internet (money.pl)
    twierdzi jeszcze co innego...
    Mam działalnosc, którą zamknę w grudniu br.
    Do tego czasu, podpisałem z kontrahentem kontrakt -
    swiadczenie usługi 50km od domu... w związku z tym
    muszę kupic jakies auto.. wybor padl na auto za 19 tys.
    osobowe. I teraz pytanie czy mogę zakup tego auta
    jednorazowo wrzucic w koszty? Nie chodzi mi
    o pozniejsze odliczanie VATu od paliwa - tylko
    dla 'celów podatku dochodowego'.
    Dziękuję za odpowiedz.

    Z pozdrowieniami
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-05-21 12:08:32
    Temat: Re: [DG] Zakup auta osobowego w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, LRG wrote:

    > Witajcie
    >
    > Czy może ktoś mi podać dokładna podtsawę wrzucenia
    > auta osobowego w koszty działalności gosp?

    Nie. Za mało danych i za dużo kombinacji.

> [...]
    > osobowe. I teraz pytanie czy mogę zakup tego auta
    > jednorazowo wrzucic w koszty? Nie chodzi mi
    > o pozniejsze odliczanie VATu od paliwa - tylko

    To się zastanów, co się stanie jak tę działalnosć
    zamkniesz :)
    Acz trzeba przyznać, że myk jest niezły :P, już
    widzę ten spór przed WSA... ;)
    Tak czy siak, podatek "remanentowy" się będzie
    należał (i nie piszę o VAT tylko o dochodowym cytujac
    twoja uwage).

    No i jestes swiadom, że jak auto nie będzie uznane
    za srodek trwały (tylko "wpisane w koszty") to rozliczenie
    wydatków odbywać się ma kilometrówka?

    pzdr, Gotfryd
    (wKF: do czasu rebootu kompa nie mam kilku polskich liter :D)