  • 1. Data: 2003-09-15 09:02:55
    Temat: DG a "biuro"
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,
    Prowadzę DG, siedziba firmy i miejsce prowadzenia DG jest w tym samym
    miejscu gdzie mieszkam.
    1. Czy muszę w mieszkaniu mieć osobne pomieszczenie przeznaczone tylko
    i wyłącznie na potrzeby prowadzenia DG ?
    2. Jeśli odpowiedź na pytanie 1 brzmi NIE, to w razie kontroli
    zapraszam kontrolerów do pokoju, gdzie stoją dwa komputery - jeden
    firmowy, a drugi prywatny. Czy wtedy mają prawo skontrolować legalność
    oprogramowania na obu komputerach ?

    Pozdrawiam,
    Michał Bednarz

  • 2. Data: 2003-09-15 09:12:42
    Temat: Re: DG a "biuro"
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > zapraszam kontrolerów do pokoju, gdzie stoją dwa komputery - jeden
    > firmowy, a drugi prywatny. Czy wtedy mają prawo skontrolować legalność

    1. Nie. Musisz jednak złożyć w Urzędzie Gminy (tam, gdzie są podatki od
    nieruchomości) stosowne oświadczenie, że wykonujesz DG głównie u
    klientów, w domu korzystasz z ogólnej przestrzeni mieszkalnej i nie
    wymaga to od Ciebie posiadania wydzielonego lokalu firmowego.
    2. Może się przygotują i będą mieli kompleksowy nakaz kontroli DG i
    komputerów prywatnych ;-)

    Tomek

  • 3. Data: 2003-09-15 11:17:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, mb wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zapraszam kontrolerów do pokoju, gdzie stoją dwa komputery - jeden
    >+ firmowy, a drugi prywatny. Czy wtedy mają prawo skontrolować legalność

    A o jakich "kontrolerów" chodzi ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-15 12:03:23
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    > On Mon, 15 Sep 2003, mb wrote:
    > [...]
    >
    > A o jakich "kontrolerów" chodzi ?

    Chodzi o kontrolerów (kontrolę) z Urzędu Skarbowego. Wydaje mi się
    (raczej na pewno), że mają prawo kontrolować legalność oprogramowania
    komputerach firmowych. Ale czy mają także prawo do kontroli
    oprogramowania na komputerze prywatnym ? Bo, jak pisałem wcześniej, nie
    mam osobnego pomieszczenia przeznaczonego dla DG i może się zdarzyć, że
    obok komputera wykorzystywanego w DG, będzie stał komputer prywatny.

    Pozdrawiam,
    Michał Bednarz

  • 5. Data: 2003-09-15 13:02:27
    Od: "/slawek.d" <w...@w...pl>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > oprogramowania na komputerze prywatnym ? Bo, jak pisałem wcześniej, nie
    > mam osobnego pomieszczenia przeznaczonego dla DG i może się zdarzyć, że
    > obok komputera wykorzystywanego w DG, będzie stał komputer prywatny.

    Nie będą pytać, zabiorą oba.

  • 6. Data: 2003-09-16 07:54:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mb napisał:

> [...]
    > (raczej na pewno), że mają prawo kontrolować legalność oprogramowania
    > komputerach firmowych. Ale czy mają także prawo do kontroli

    Co za absurdalny pomysł.
    Czy inkasent z elektrowni ma prawo sprawdzic czy opłaciłes abonament za
    telewizję?
    A gazwonik czy nie ukradłes czasem kuchenki gazowej?

    Kontrolerzy z US lub UKS moga kontrolować tylko to co wiąże się z
    rozliczeniami podatkowymi przedsiębiorcy.
    Może ich zainteresowac dlaczego masz np. bardzo kosztowne kino domowe
    skoro ciągle jedziesz na stratach ale nie ma prawa ich zainteresowac czy
    oprogramowanie na twoim komputerze jest legalne bo nie od tego są.
    Nie sprawdzają czy Twój soft jest legalny tak samo jak nie sprawdzają
    czy Twój samochód nie ma przebitych numerów silnika.

    Nie widziałm i nie słyszałam żeby jakaś kontrola podatkowa w ogóle
    zbliżała sie do komputera.
    Mogą co najwyżej sprawdzic czy system finansowo księgowy spełnia wymogi
    ustawy o rachunkowości, ale tego nie sprawdza się grzebiąc w komputerze
    a przeglądając dokumentację programu.

    A tak a propos - kradzież pozostaje kradzieżą bez względu na to czy Twój
    komputer jest firmowy czy nie. I jeżeli policja wejdzie do Twojego
    mieszkania szukając nielegalnego softu to nie będą sie pytali do czego
    służą komputery, wszystkie są Twoje.
    Prywatnie mogę sobie kraść, tylko służbowo nie?
    Hmm.. zmienili KK wczoraj w nocy?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-09-16 10:11:29
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message >
> [...]
    czego
    > służą komputery, wszystkie są Twoje.
    > Prywatnie mogę sobie kraść, tylko służbowo nie?

    Dziękuję za pouczenie, dostosuję się.

    > Hmm.. zmienili KK wczoraj w nocy?

    Nie wiem, spałem...

    Michu

  • 8. Data: 2003-09-16 19:49:49
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Nie wiem, spałem...
    >

    > Michu

    Złota czcionka dla Michu.
    Tak trzymac.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2003-09-17 11:47:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Co za absurdalny pomysł.
    > Czy inkasent z elektrowni ma prawo sprawdzic czy opłaciłes abonament za

    Absurdalne, nie absurdalne ale ktoś tu pisał, żeby nie doszkiwać się
    głbokiej logiki w działaniu służb fiskalnych. Z tego co czytałem w jakimś
    miejscu, urzędnicy skarbowi rzeczywiście mogą mieć uprawnienia kontrolne w
    zakresie lagalności używanego przez pdoatnika oprogramowania. Inna sprawa,
    że kontrolne podatkowe rzadko odbywają się w siedzibie podatnika
    prowadzącego jednoosobową DG.

    Pozdrawiam,
    BaLab