  • 1. Data: 2008-10-08 07:19:25
    Temat: DG a zwolnienie lekarskie
    Od: agnesja <m...@g...mm.pl>

    Witam!Zastanawiam się czy będąc na zwolnieniu lekarskim, mogę wykonywa
    pewne czynności które wykonywałam do tej pory. Chodzi przede wszystkim
    prowadzenia ksiegowosci firmy. Nie potrzebowałam tego zlecac
    ksiegowej, gdyz sama jestem po studiach i moge to wykonywac, ale czy
    bedac na zwolnieniu lekarskim moge wypelniac dokumenty do zusu i us?
    Prowadzic normalnie kpir, czy musze to zlecic ksiegowej, co dla mnie
    wiaze sie z wydatkami nieuzasadnionymi.

  • 2. Data: 2008-10-08 07:50:57
    Temat: Re: DG a zwolnienie lekarskie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    agnesja pisze:
> [...]
    > bedac na zwolnieniu lekarskim moge wypelniac dokumenty do zusu i us?
    > Prowadzic normalnie kpir, czy musze to zlecic ksiegowej, co dla mnie

    Nie musisz zlecać, możesz (a jak nikt inny za Ciebie tego nie zrobi,
    to musisz) prowadzić księgowość i wykonywać inne czynności (np. brać
    udział w postępowaniach sądowych, kontrolnych itp.). Generalnie nie
    możesz wykonywać działalności zarobkowej, czyli świadczyć usług.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-11 21:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > Nie musisz zlecać, możesz (a jak nikt inny za Ciebie tego nie zrobi, to
    > musisz) prowadzić księgowość i wykonywać inne czynności (np. brać udział
    > w postępowaniach sądowych

    Zastanawiam się co wyjdzie po zastosowania a contrario ad aburdam.
    Czyli mamy DG która *polega* na prowadzeniu księgowości tudzież
    usługach prawniczych :D

    > Generalnie nie możesz wykonywać
    > działalności zarobkowej, czyli świadczyć usług.

    Z kolei to jest IMVHO "za wąsko"...
    Klasyka: "znaczy własny ST może montować lub budować?" (świadczenie
    usługi to nie jest, zdecydowanie).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-10-12 18:36:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zastanawiam się co wyjdzie po zastosowania a contrario ad aburdam.
    > Czyli mamy DG która *polega* na prowadzeniu księgowości tudzież
    > usługach prawniczych :D

    Na pozór wygląda to oczywiście: dla siebie można, dla innych nie.
    Choć googlałem poprzednim razem jak pisałem, i spotkałem się ze stroną
    www z opinią, że na zwolnieniu nie można nawet *się* reprezentować przed
    sądem. Ale nie zgadzam się z tym.

    > Z kolei to jest IMVHO "za wąsko"...
    > Klasyka: "znaczy własny ST może montować lub budować?" (świadczenie
    > usługi to nie jest, zdecydowanie).

    Zbyt trudne pytanie jak dla mnie, ja tu sobie tak ogólnie dywaguje :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz